†. Εἶναι κακὸ νὰ ἀκοῦμε ηλεκτρονική μουσική; (Ρόκ, ντίσκο) Πολλοὶ λένε ὅτι εἶναι κακό γιατί οἱ τραγουδιστὲς δὲν εἶναι «σωστοί ἄνθρωποι» στηριζόμενοι σε μεμονωμένα γεγονότα. Ωστόσο, μερικοί τραγουδιστὲς ἔχουν δώσει μερικὰ καλὰ δείγματα, ὅπως ἡ συναυλία γιὰ τὰ παιδιὰ τῆς Αἰθιοπίας, ποὺ οἱ εἰσπράξεις της δόθηκαν σαν βοήθεια στὸν λαὸ τῆς Αἰθιοπίας. Ποιὰ εἶναι ἡ γνώμη σας πάνω σ' αὐτό;
Κατ᾿ ἀρχὰς νὰ ποῦμε γιά τό «ὅτι ἔχουν δώσει καλὰ δείγματα». Ὅταν ἤμουν νέος μάθαινα ἕνα ὄργανο σὲ μιὰ δασκάλα. Ἔρχεται ἡ κόρη της καὶ λέγει· -Μαμά, νὰ πάω νὰ παίξω μὲ μιὰ φιλενάδα μου. (Ήταν μαθήτρια τοῦ δημοτικοῦ σχολείου.) Τῆς λέγει ἡ μαμά - Ὄχι παιδί μου, δὲν θὰ πᾶς γιατὶ δὲν εἶναι καλὸ κορίτσι αὐτή. -Ε, ὄχι μαμά, θὰ πάω! -Σοῦ εἶπα δὲν θὰ πᾶς γιατὶ δὲν εἶναι καλὸ κορίτσι. Γιατί μαμὰ δὲν εἶναι καλὸ κορίτσι· ἀφοῦ φοράει καὶ ρολόι (!)
Κριτήριον λοιπὸν εἶναι τὸ ρολόι ποὺ φοροῦσε! Γι᾿ αὐτὸ εἶπα γιὰ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, 40 καὶ πλέον χρόνια πίσω· οἱ μαθηταὶ τότε δεν φοροῦσαν ρολόι! Ποῦ νὰ βροῦμε ρολόι τότε νὰ βάλουμε! Ωστόσο, δὲν νομίζετε ὅτι εἶναι τὸ ἴδιο; Ἐπειδὴ διέθεσαν κάποιες εισπράξεις των, ὑπὲρ τῶν λοιμωττόντων παιδιῶν τῆς Αἰθιοπίας, μποροῦμε νὰ τοὺς δώσουμε τὸ συγχωροχάρτι καὶ νὰ ποῦμε ὅτι εἶναι καλὴ ἡ ρόκ μουσική;! καὶ τὰ συγκροτήματα αὐτὰ τὰ μουσικά;!
Κατὰ συγκυρίαν, τὴν προηγουμένη Παρασκευή βράδυ, ἦρθαν στην Μονή μας δύο χωροφύλακες ἀπὸ τὴν Κατερίνη, καὶ μᾶς ἔφεραν μιὰ ἀφίσα ποὺ διαφήμιζε σ' ἕνα κινηματοθέατρο τῆς Κατερίνης μιὰ συναυλία ροκ. Ἐπειδὴ ὅμως ἡ ἀφίσα ἦταν, ὁτιδήποτε μπορεῖτε νὰ φανταστείτε ἐπενέβη ὁ εἰσαγγελεύς, καὶ ἔγινε καὶ δικογραφία. Αὐτοὶ παραπονέθησαν καὶ φώναζαν ὅτι· -Πουθενά! Καὶ στην Θεσσαλονίκη πήγαμε κανεὶς δὲν μᾶς πείραξε γιατί ἐσεῖς ἐδῶ στὴν Κατερίνη μᾶς λέτε ὅτι δὲν εἶναι καλὴ αὐτὴ ἡ ἀφίσα; Τὴν ἔχω μαζί μου τὴν ἀφίσσα:
Συναυλία Heavy metal, βαρύ μέταλλο! Μὲ τοὺς μπλού... 3 συγκροτήματα. Εἶναι λοιπὸν ὁ διάβολος μὲ τὴν μορφὴ ρομπότ. Γράφει Lousifer, εωσφόρος, σατανᾶς, διάβολος. Κινεῖται τὸ ρόκ πάνω σὲ διαβολικές τροχιές. Τὸ ρομπότ αὐτὸ ἔχει τὸ ἕνα χέρι του σὲ γροθιά, ἕτοιμο να χτυπήσει αὐτὸ ποὺ κρατεῖ μὲ τὸ ἄλλο του χέρι, μία ὀρθόδοξη Ἐκκλησία! Μὲ τὸν τροῦλλο, τὸν Σταυρό, τὴν ὁποία γκρεμίζει σὲ κομμάτια. Μέσα στὴν Ἐκκλησία, σ᾿ ἕνα εἰλητάριον γράφει 666. Ὁ διάβολος λοιπὸν εἶναι ὁ πάτρωνας τῆς ροκ μουσικῆς.
Πριν προχωρήσουμε, θέτω ἕνα ἐρώτημα· -Θὰ πηγαίνατε νὰ χορέψετε ὅταν ξέρετε ὅτι ἡ ρόκ μουσικὴ ἔχει πάτρωνά της τὸν διάβολο;
Ἡ ἀφίσα λοιπὸν κολλήθηκε την Παρασκευή, καὶ ἡ συναυλία θὰ ἦταν στις 7.30 (29/3/1986), στὸ Σινέ Παλλάς, Κατερίνη.
Κυκλοφοροῦν δίσκοι με ροκ μουσική. Αὐτὴ ἡ ροκ ἔχει τις πάρα πολύ σατανικὲς διαστάσεις της. Ὄχι ὅλοι οἱ δίσκοι, ἀλλὰ μερικοί, οἱ ὁποῖοι ἔχουν εἶσαχθεῖ στὴν Ἑλλάδα, ἔχουν χαρακτηριστεί δίσκοι σατανικοί. Ἔχω μιὰ ἐφημερίδα ποὺ ἔχει μιὰν ἐπιστολή, τὴν ὁποία στέλνει ἐνυπογράφως κάποιος δόκτωρ, Πέτρος Κουτσούκος, λέκτωρ, πανεπιστημίου Πατρῶν, χημικός. Σ' αὐτὴν μεταφράζει ὅσα διάβασε σὲ ἀμερικανικὰ βιβλία. «Σατανικοί δίσκοι. Ὁ Ρόμπερτ ... ρεπουμπλικάνος γερουσιαστὴς ἀπὸ τὴν Καλιφόρνια, ἔχει εἰσηγηθεί σχέδιον νόμου, σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖον, δίσκοι που περιέχουν ανάστροφη κάλυψη, backword masking, θὰ ὑποχρεώνονται νὰ τὸ γράψουν στὸ κάλυμμά τους οἱ παραγωγοί». Οἱ δίσκοι κινοῦνται κατὰ τὴν φορὰ τῶν δεικτῶν τοῦ ὡρολογίου· ἐξ ἀριστερῶν πρὸς τὰ δεξιά. Τὸν ἴδιον δίσκο, ἂν ἀλλάξετε την κίνησιν τοῦ μοτέρ, κινεῖται ἀνάστροφα, καὶ τότε ἀκοῦτε ἄλλα πράγματα γραμμένα. Στὰ ἴδια αὐλάκια, μὲ ἄλλη κίνησι, ἀκοῦτε ἄλλα πράγματα. Αὐτοὶ οἱ δίσκοι λέγονται «μὲ ἀνάστροφη κάλυψι». Συνεχίζει: «Ἡ ἀνάστροφη κάλυψι εἶναι μία τεχνική σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ἕνα μήνυμα ποὺ ἔχει ἐγγραφεῖ στὸν δίσκο, μπορεῖ νὰ ἀκουστεί μόνον ὅταν ὁ δίσκος παιχθεῖ ἀνάστροφα. Ὁ λόγος γιὰ τὸν ὁποῖον ἐπιβάλλεται ἡ προειδοποίησις στὸ κάλυμμα τοῦ δίσκου εἶναι ὅτι τὰ μηνύματα αὐτά, παρ᾿ ὅλον ποὺ δὲν ἀκούγονται ὅταν ὁ δίσκος παίζεται κανονικά, ἔχουν τὴν ἰδιότητα νὰ ἐγγράφονται στὸ ὑποσυνείδητον». Πῶς γράφονται στὸ ὑποσυνείδητον; -Εἶναι κάτι τὸ φοβερὸν τὸ πῶς γράφονται!
«Υπάρχουν πολλὰ ἄλμπουμ ροκ μουσικῆς ποὺ γνωρίζουν ἀγοραστικὴ ἐπιτυχία, καὶ ποὺ ὑπάρχουν μηνύματα ποὺ δοξολογοῦν τὸν σατανᾶ», ἡ ἀφίσα ποὺ βλέπαμε, «δίκαια λοιπὸν ὁ γερουσιαστής Ντόρμαν, θεωρεῖ κάτι τέτοιο ἐπικίνδυνο καὶ ἀπατηλό, καὶ οἱ καταναλωτὲς θὰ πρέπει νὰ προειδοποιοῦνται. Χωρὶς νὰ περιγράφει τοὺς συγκεκριμένους δίσκους, ἀναφέρει ὁ γερουσιαστής μερικὰ ἀπὸ τὰ μηνύματα ποὺ σταχυολόγησε: Σατανᾶ, κινήσου μέσα ἀπὸ τὶς φωνές μας, σατανᾶς, σατανᾶς, σατανᾶς, ζῶ γιὰ τὸν σατανᾶ. Δὲν μοῦ γουστάρει ὁ θεός. Δὲν μπορῶ νὰ τὸν ἀποφύγω· εἶναι ὁ γλυκός μου σατανᾶς. Ὁ σατανᾶς εἶναι δυνατός, θὰ σοῦ δώσει τὸ 666». Αὐτὰ εἶναι γραμμένα στις πλάκες καὶ τὰ ἀκούει ὁ ἀκροατὲς ποὺ χορεύει τὴν ροκ μουσική.
«Ζητῶντας ὁ γερουσιαστής να ψηφιστεῖ ὁ ὁμοσπονδιακός νόμος, ὥστε ὁποτεδήποτε ὑπάρχουν τέτοια μηνύματα νὰ ὑπάρχει καὶ ἡ σχετικὴ προειδοποίησι. Πιστεύει ὅτι δὲν εἶναι μόνον ὑπόθεσις διαφημιστικῆς εἰλικρινείας, ἀλλὰ ἔχει σημασία, ὥστε οἱ γονεῖς καὶ οἱ ἔφηβοι καταναλωτὲς νὰ ἐνημερωθοῦν καὶ νὰ μὴν τοὺς διαφεύγει ὅτι πολλοὶ γνωστοί δίσκοι ροκ μουσικῆς περιέχουν μηνύματα δοξολογίας πρὸς τὸν σατανᾶ. Ὁ Τζέιμ Τζίλμπερ, προτεστάντης πάστωρ στο Τέξας, ἔχοντας πρὸ καιροῦ ἐπίγνωσι τῶν κινδύνων, εἶχε δημοσιεύσει ἕνα ἐκτεταμένο ἄρθρο σχετικὰ μὲ τοὺς κινδύνους τὸ 1981. Ἕνα δημοφιλές τραγούδι τοῦ συγκροτήματος ροκ Qeen, βασίλισσα, ποὺ ἔχει τὸν τίτλο another one bits the dast, «κάποιος ἄλλος δαγκώνει τὴν σκόνη», περιέχει τὴν ἐπαναλαμβανομένη φράσι: «Ἀποφάσισε νὰ καπνίσεις μαριχουάνα». Ὅταν ἡ φράσις ἐπαναλαμβάνεται, αὐτὸ ὑποβάλλει, καὶ μάλιστα μὲ τὸν ρυθμὸ τῆς μουσικῆς ρόκ, περνᾷ στὸ ὑποσυνείδητον. Ἂν κάτι δῶ στὸν ὕπνο μου, εἶμαι σίγουρος ὅτι πέρασε στὸ ὑποσυνείδητον. Πολλὰ πράγματα περνοῦν ἐκεῖ.
Ἔχει λοιπὸν σχέσι ἡ ροκ μουσικὴ καὶ μὲ τὰ ναρκωτικά.
«Ἄλλο ἕνα τραγούδι τῶν rolling stones, μὲ τὸν τίτλο «συμπάθεια γιὰ τὸν σατανᾶ», ἔχει γίνει ἀνεπίσημος ἐθνικὸς ὕμνος τῶν σατανιστῶν· ὁ ἐπικεφαλῆς δὲ τοῦ συγκροτήματος Μίκ Ζάγκερ, ἀναφέρεται συχνὰ ὡς δαίμονας τοῦ ρόκ.
Ὁ Τζίλμπερτ ἔδωσε μιὰ σειρὰ διαλέξεων σὲ σχολεῖα καὶ ἐνορίες σχετικῶς μ' αὐτὸ ποὺ ἀποκαλεῖ «ἐπίθεσι τοῦ σατανᾶ». Τὰ κατ' ἐξοχὴν συγκροτήματα ρόκ led jepeling, the eagles, rolling stones...»
-Γιατί εἶναι τόσο ὀλεθρία αὐτὴ ἡ μουσική; - Η μουσική πάντοτε ἐξημερώνει τὸν ἄνθρωπο· σ᾿ ὅλες τὶς ἐποχές. Ὁ Σαούλ εἶχε δαιμόνιον μελαγχολίας, καὶ ζητοῦσε ἀπὸ τὸν Δαβὶδ νὰ τοῦ παίξει λίγη μουσική. Ἐδῶ συμβαίνει κάτι πρωτοφανὲς στὴν ἱστορία τῆς μουσικῆς. Ἔχουμε κλασσικὴ μουσική, ὄπερα, λαϊκά τραγούδια, ρεμπέτικα, τραγούδια ὅλων τῶν λαῶν... Ἡ ροκ ἔχει κάτι ἄλλο. Κανεὶς δὲν ἔπαθε τόσο κακὸ ἀπὸ τὰ ἄλλα τραγούδια, ὅσο ἀπὸ τὴν ροκ μουσική.
Ἔλεγε ὁ Πρίσλεϋ (αὐτὸς ποὺ πέθανε ἀπὸ ναρκωτικά)· «ἡ καλύτερη ρόκ μουσικὴ εἶναι ἡ μουσικὴ τῆς ζούγκλας»(!) να πάρουμε δηλαδὴ τὴν μουσικὴ ἀπὸ τοὺς ἰθαγενεῖς τῆς Ἀφρικῆς, τῆς ζούγκλας, ἡ ὁποία μουσικὴ εἶναι τελετουργική στοὺς δαίμονες· εἶναι εἰδωλολάτρες! Γιὰ νὰ τὸ καταλάβουμε, ἡ βυζαντινὴ μουσικὴ λέγεται καί «Ἱερὰ μουσική» ὅταν τὴν ἀκοῦμε, μᾶς ἀναβιβάζει πρὸς τὸν Θεόν.
Ρωτοῦν κάποιοι ἄλλοι -Γιατί βάζουμε στοὺς ναοὺς βυζαντινὴ μουσικὴ καὶ ὄχι ευρωπαϊκή; ἀπαγορεύεται; Γιατί δὲν βάζουμε ὄργανα; -Τὰ ὄργανα καὶ ἡ εὐρωπαϊκὴ μουσικὴ εἶναι θεατρικὴ μουσική, κοσμική· δὲν ἐμπνέει μὲ τὴν ἔννοια τῆς ἱεροπρεπείας. Μπορεῖ κανεὶς νὰ ἔχει κάποιες μουσικὲς ἐξάρσεις, ἀλλὰ δὲν ὑπάρχει ἱεροπρέπεια· εἶναι θυμελικὴ μουσική. Ἔχουμε λοιπὸν φωνητική μουσική, ἱεροπρεπή, στους ναούς. Ἂν τὴν ἀκούσεις, δὲν σοῦ ἔρχεται να χορέψεις, οὔτε νὰ ἐρεθιστεῖ τὸ σέξ. Ὡς ἱεροπρεπής, καταστέλλει τὰ πάθη τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἀνεβάζει τὸν ἄνθρωπο πρὸς τὸν Θεόν. Εἶναι λοιπὸν λατρευτική.
Ὅπως εἶναι ἡ βυζαντινή μας μουσική, μουσικὴ λατρείας πρὸς τὸν Θεὸν καὶ καταστέλλει τὰ πάθη, καὶ ἀνεβάζει στὸν οὐρανό, ἔτσι εἶναι ἡ μουσικὴ ρόκ, μουσικὴ τῶν ἀγρίων τῆς ζούγκλας, ποὺ εἶναι εἰδωλολάτρες, καὶ εἶναι λατρευτικὴ μουσικὴ πρὸς τὸν διάβολον. Εἶναι λατρευτική, τελετουργικὴ μουσικὴ καὶ γι' αὐτὸ κάνει κακό. Γι' αὐτὸ καὶ μὲ τὴν μουσικὴ αὐτήν, σὰν φορέας, μπῆκε καὶ ἡ λατρεία τοῦ σατανᾶ. Ὅπως μὲ τὴν βυζαντινὴ μουσικὴ λατρεύω τὸν ἀληθινὸ Θεόν, γίνεται ἡ μουσικὴ φορέας τῆς λατρείας τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ, κατὰ παρόμοιον τρόπον ἡ ροκ μουσικὴ ἔρχεται ὡς εἰσηγητὴς καὶ φορέας τῆς λατρείας τοῦ σατανᾶ. Ὅπου μπαίνει ὁ σατανᾶς, τὰ διαλύει.
Ἄνθρωποι λοιπὸν ποὺ τὴν χορεύουν, δαιμονίζονται. -Ποιός ἄκουσε συναυλία ρὸκ σὲ κλειστὸ χῶρο, καὶ δὲν τὰ ἔκαναν «γυαλιά καρφιά» καὶ βγαίνοντας ἔξω (ἀπὸ τὴν Ἀμερική, Καναδά, Αγγλία ποὺ τὸ ξεκίνησαν οἱ Beatles, Αὐστραλία) ὁμοίως; Ὅπου καὶ νὰ ἔδωσαν, σ᾿ αὐτὲς τὶς χῶρες συναυλίες, οἱ ἀκροατὲς παθαίναν ἕνα ἀμόκ, ἔβγαιναν ἔξω στους δρόμους σὰν ὀρδὲς βαρβάρων καὶ ἔσπαζαν ὅ,τι ἔβρισκαν μπροστά τους. Βιτρίνες καταστημάτων, ἀναποδογύριζαν αὐτοκίνητα, δὲν ἄφηναν τίποτε ὄρθιο. Αὐτὴ λοιπὸν ἡ μουσικὴ κατευνάζει; ἐκπολιτίζει; ἀνεβάζει; Κατεβάζει τὰ πάθη; -Δαιμονίζει!
Ἀλλὰ καὶ σ' αὐτὰ τὰ οἰκογενιακὰ πάρτυ ποὺ κάνουν τὰ παιδιὰ καὶ ἔχουν ροκ μουσική, μέσα στὴν ἀτμόσφαιρα τῆς μουσικῆς αὐτῆς ὑπάρχει ἕνας ἀληθινὸς δαιμονισμός.
Κατὰ ὁμολογίες ἀνθρώπων ποὺ κινήθηκαν μέσα σ᾿ αὐτοὺς τοὺς χώρους, κινοῦνται καὶ τὰ ναρκωτικά. Ἀπὸ τὴν μουσικὴ αὐτὴ διαφημίζονται τὰ ναρκωτικά. Πρέπει νὰ τὸ ξέρουμε· μέσα στους χώρους τῶν ντίσκο καὶ καφετεριών διακινούνται ναρκωτικά. Μοῦ ἔλεγε ἕνα παιδί, γύρω στα 20, ὅτι πῆγε σὲ μιὰ καφετέρια και παραγγείλαν ἕναν καφέ, 5-6 παιδιά. Ἦρθε μιὰ ἄλλη παρέα μὲ περισσοτέρους καὶ παρακάλεσε ὁ σερβιτόρος νὰ γίνει μετακίνησι σ᾿ ἄλλο σημείο γιὰ νὰ βολέψει την μεγάλη παρέα. Πῆραν λοιπὸν τὸν καφέ τους καὶ πῆγαν στὸ ἄλλο σημεῖο. Ἔγινε λοιπὸν ἕνα λάθος καὶ πῆρε τοῦ πλαϊνοῦ του τὸν καφέ, ὁ ὁποῖος εἶχε ρίξει, ἢ τοῦ εἶχαν ρίξει ναρκωτικό, χάπι. Ἀρκεῖ νὰ σᾶς πῶ ὅτι τὸ LSD δὲν εἶναι ἀθῶο ὅπως θέλουν νὰ τὸ παρουσιάσουν καὶ τὰ ἀποτελέσματα τὰ εἴδαμε μὲ τὰ ἴδια μας τὰ μάτια, καὶ ἀφήνει μνήμη, ὅπως ὅλα τὰ ναρκωτικά, καὶ καταστρέφει τὰ κύτταρα. Πῆρε λοιπὸν ὁ νέος τὸ χάπι του καὶ ἄρχισε νὰ γυρίζει ὡραῖα ἕνα ταξίδι! Μιὰ φορὰ τὸ δοκιμάζεις καὶ εἶναι σὰν νὰ πῆρες ἕνα περίστροφο καὶ νὰ φύτευσες μια σφαίρα μέσα στὸ κεφάλι σου γιὰ νὰ δοκιμάσεις τὸ τί παθαίνει κανεὶς ἂν φυτεύσει σφαίρα στὸν ἐγκέφαλό του.
Ἦταν ἡ πρώτη καὶ τελευταία δοκιμή. Αὐτὸς ἦρθε καὶ μοῦ τὸ εἶπε. Τοῦ λέγω· -Εἶδες τί φοβερό πράγμα εἶναι τὰ ναρκωτικά; Πρόσεξε λοιπὸν νὰ μὴν ξαναδιακινηθεῖς σ᾽ ἐκείνους τοὺς χώρους, διότι δὲν ξέρω τί θὰ γίνει μὲ 'σένα. Ἡ ἀπάντησις· - Ξέρετε ὅμως πάτερ, τί ὡραῖο ποὺ ἦταν! Δηλαδὴ τσιμπήθηκε, ἁρπάχθηκε ἀπὸ τὸ δίχτυ τοῦ ναρκωτικοῦ. Γι᾿ αὐτὸ καὶ δοκιμή = θάνατος. Μιὰ φορὰ δοκίμασες; Θὰ ἀναζητήσεις καὶ δευτέρα φορά! Μπήκες στὴν τροχιὰ τοῦ ναρκομανοῦς. Εἶναι πολλοὶ οἱ εἰσηγητές, ἀλλὰ ἕνας εἶναι καὶ ἡ ροκ μουσική.
Ἀκόμη, ἡ μουσικὴ αὐτὴ μυεῖ καὶ εἰσαγάγει στὴν ἀνηθικότητα. Ἔχουμε λοιπόν τελετουργική μουσική, μουσικὴ ἀγρίων, προσφορὰ στὸ διάβολο. Ἔτσι κουβάλησε ὄχι μόνον τοὺς ἤχους ἀλλὰ καὶ τὴν λατρεία τοῦ σατανᾶ. Εἴπαμε ὅτι κάποιο τραγούδι ἀπὸ αὐτὰ καθιερώθηκε ὡς ὁ ὕμνος τῶν σατανιστών. Μὲ ἐκεῖνες ἐπίσης τὶς κινήσεις καὶ τοὺς στροβιλισμοὺς μᾶς εἰσαγάγει στὴν ἀνηθικότητα. Οἱ χοροὶ αὐτοὶ φτάνουν μέχρι ξεβίδωμα, καὶ τὰ ξεβιδώματα αὐτὰ στὴν πραγματικότητα εἶναι μία πρόκλησις γενετησία. Επίσης εισαγάγει καὶ στὰ ναρκωτικά.
Τέλος, εἶναι προοίμιον τοῦ ἀντιχρίστου. Στὴν ἀφίσα, μέσα στην γκρεμιζομένη ὀρθόδοξη Εκκλησία υπάρχει τὸ ειλητάριο μὲ τὸ 666. -Πηγαίνεις στοὺς χοροὺς αὐτούς; Ἀκοῦς ξένη μουσική; Ξέρε το ρίπτεσαι εἰς τὴν ἀγκάλη τοῦ σατανᾶ καὶ τοῦ ἐπερχομένου ἀντιχρίστου. Θὰ συνεχίσουμε καὶ θὰ ἐπιμείνουμε σὲ μιὰ τέτοια μουσική;
Σᾶς παρακαλῶ· ὅσοι ἀκοῦτε λόγον Θεοῦ προσέξετε τὴν ροκ μουσικὴ καὶ ρὸκ χορό· δὲν ἀπαγορεύεται νὰ ἀκούσει κανεὶς λίγη καλή μουσική. Πέρα ἀπὸ τὴν βυζαντινή, τῶν τροπαρίων μας, νὰ ἀκούσετε λίγη κλασσική.
Ὑπάρχει καὶ ἡ λαϊκὴ μουσικὴ μὲ κάτι περίεργα τραγούδια, τύπου «Ἔφθασε στον Περαία, τὸ καράβι μὲ τὸ χασίς...»! προσοχὴ μὴν μᾶς κλέψει ὁ διάβολος καὶ ἀπὸ ἄλλο μέρος! Θὰ σᾶς πῶ δική μου εμπειρία· νεώτερος, ἄκουγα κλασσικὴ μουσική (ὄχι τρελά)· σᾶς βεβαιώνω ὅτι εἶναι 25 χρόνια ποὺ δὲν θέλω νὰ ἀκούσω κλασσική. Ξεπεράστηκε· εἶναι ἄλλα πράγματα, ὅπως ἡ βυζαντινὴ μουσική, ποὺ εἶναι πάρα πολύ καλή. Εἶναι μιὰ μουσικὴ ποὺ ἀνεβάζει τὸν ἄνθρωπο· καὶ τὸ λέγω παρ᾽ ὅλο ποὺ δὲν γνωρίζω βυζαντινή.
Προκαλῶ τὴν νοημοσύνη σας γιὰ ὅλα ὅσα σημειώσαμε!
43η ομιλία στην κατηγορία " Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ". (Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου)
►Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας : " Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ. (Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου) " εδώ ⬇️
https://arnion.gr/index.php/diafora-uemata/pantiseis-pori-n-katixitiko
↕️
https://aspalathos21.blogspot.com/2024/12/321.html?m=1
Απομαγνητοφώνηση : Ἱερὰ Μονὴ Ξενοφῶντος.
🔸Λίστα ομιλιών της σειράς
«Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ. (Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου)».🔻
https://drive.google.com/file/d/1bnD4KlS2bRvJrfYXaOewN02780y5Z9Sg/view?usp=drivesdk
🎥 Βιντεοσκοπημένες ομιλίες της σειράς «Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ. (Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου)».🔻
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40pM8I69EWsOE4l3gd0pOg7b
🔸📜 Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες της σειράς «Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ. (Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου)».🔻
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/search/label/%F0%9F%94%B9%E1%BC%88%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%E1%BC%80%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%E1%BF%B6%CE%BD%20%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%87%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%E1%BF%A6.%0A%28%E1%BC%88%CE%BD%CF%89%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%85%20%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%87%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%E1%BF%A6%20%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%29?m=1
💠Πλήρης απομαγνητοφωνημένες σειρές ομιλιών (Βιβλία).
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/search/label/%F0%9F%92%A0%CE%A0%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%82%20%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%82%20%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD%20%28%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1%29.?m=1
🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk
__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0
Όλες οι ομιλίες ~4.487~ του μακαριστού πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://aspalathos21.blogspot.com/2024/12/4487.html?m=0
📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=0
📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0
__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share
Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk
†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.