17 Ιουνίου 2025

Ἡ ἀνάστασις τῶν δύο Μαρτύρων. Ὁ μέγας σεισμός τῆς πόλεως .Ἡ δευτέρα οὐαί ἀπῆλθεν.


†. Συνεχίζομε, όπως θα ενθυμείσθε, απ' όλην εκείνην την περιπέτειαν των δύο προφητών, οι οποίοι κατέδειξαν τον Αντίχριστον, ότι αυτός δέν είναι ο Μεσσίας, αλλ' είναι πλάνος και ολετήρ, και ο Αντίχριστος τούς εφόνευσε. Εκαμε πόλεμον μαζί των, τούς ενίκησε και τους εφόνευσε, καί... συνεχίζομε.

   «καὶ τὸ πτῶμα αὐτῶν ἐπὶ τῆς πλατείας τῆς πόλεως τῆς μεγάλης, ἥτις καλεῖται πνευματικῶς Σόδομα καὶ Αἴγυπτος, ὅπου καὶ ὁ Κύριος αὐτῶν ἐσταυρώθη.»

   Ωστε το πτώμα αυτών ερρίφθη επί την πλατείαν τής πόλεως τής μεγάλης η οποία αλληγορικά καλείται, αυτό θα πή πνευματικά, Σόδομα και Αίγυπτος. Στην πόλη εκείνη την οποία εσταυρώθη και ο Κύριος των. Μέ τόν χαρακτηρισμόν "πτώμα" δείχνει την μανίαν καί τό μίσος του θηρίου, δηλ. τού Αντιχρίστου κατά τών δύο προφητών. Η δέ έκθεσις τῶν σωμάτων των εις τήν κεντρικήν πλατείαν τής πόλεως, δείχνει τον άκρον εξευτελισμόν, και μάλιστα θα διαρκέση 3½ ημέρες.

   Το αποτέλεσμα αυτής τής μεταχειρίσεως πού θά κάνη ο Αντίχριστος εις τους δύο προφήτας, νὰ τοὺς φονεύση και να πετάξη τα πτώματά των εἰς τήν πλατείαν της Ιερουσαλήμ, όπως θα δούμε εις την συνέχεια, της πόλεως επί μέρες, θα είναι πολλαπλάσιο.

   Πρώτον, οι χαλαροί Χριστιανοί, αυτοί που κατέχονται από την δειλίαν, καί είναι το φοβερότερο αμάρτημα αγαπητοί μου η δειλία, σάς το λέγω εκ προϊμίων, θα αργήσωμε να φθάσωμε εις το σημείο αυτό, είναι στο τελευταίο κεφάλαιο της Αποκαλύψεως. Και θα αργήσωμε, εγώ δεν βιάζομαι, να ζήσωμε μόνο, εδώ θα λέμε σιγά-σιγά, βήμα-βήμα το βιβλίο της Αποκαλύψεως. Πρώτα ο Θεός θα δούμε ότι, «τοῖς δὲ δειλοῖς καὶ ἀπίστοις καὶ ἐβδελυγμένοις καὶ φονεῦσι καὶ πόρνοις καὶ φαρμακοῖς καὶ εἰδωλολάτραις καὶ πᾶσι τοῖς ψευδέσι τὸ μέρος αὐτῶν ἐν τῇ λίμνῃ τῇ καιομένῃ ἐν πυρὶ καὶ θείῳ, ὅ ἐστιν ὁ θάνατος ὁ δεύτερος». Αποκ. 21, 8 Βάζει καί τούς φαρμακούς, βάζει καί τούς ανηθίκους, αλλά τους δειλούς τους βάζει πρώτους, για να δείξη ότι η δειλία είναι φοβερό αμάρτημα. Όταν πτοηθώ και αλλάξω στάση απέναντι εις τόν Χριστον. Παρακαλώ ας προσέξουμε την δειλίαν. Ας κάνωμε ασκήσεις στον εαυτόν μας, ώστε όταν θα έλθη ποτέ κάποιο φόβητρον, πού θά μέ πιέση για να αποβάλω τήν πίστιν μου, νά μήν τό κάνω αυτό, θα μού πήτε, ποιές είναι αυτές οι ασκήσεις που μπορώ να κάνω για να καταπολεμώ τήν δειλία; Θά σάς έλεγα, είναι πολλές, είναι πολλές. Αν μάς κλείσουν, δεν ξέρω, γίνη ένα λάθος και μάς κλείσουν εδώ μέσα, φύγαν όλοι, δεν ξέρω μάς πήρε ύπνος σε μια καρέκλα, και για μια στιγμή ξυπνάμε και βλέπομε, φύγαν όλοι και έκλεισε ο ναός, κάνει κρύο, τί θα κάνωμε; θά βάζαμε τα κλάμματα; Νάστε σίγουροι, κάποιοι θα βάζαν τα κλάμματα, θά πή κανείς: κλείστηκα μέσα. Κλείστηκα μέσα. Καί τόσα άλλα χίλια πράγματα, στα οποία πρέπει διαρκώς να συνηθίζωμε. Διαρκώς να κάνω με τέστ στον εαυτόν μας, μόνο και μόνο για να κατανικήσωμε ό,τιδήποτε στραφή εναντίον μας καί νά μήν πέσωμε στην δειλία και χάσωμε τα πάντα, Οι δειλοί λοιπόν Χριστιανοί, οι χαλαροί Χριστιανοί, αυτοί θα πτοηθούν. Όταν θα δούν τους δυό προφήτας να φονεύονται καί νά πετιώνται τα πτώματά των, και θα φθάσουν να αρνηθούν την πίστη των. Ξέρετε τί θα πούν; Θα πούν: Τελείωσε το παιγνίδι. Τελείωσε. Παρ' ολίγο θα το είχαν πή και οι μαθηταί τού Χριστού. Τό ενθυμείσθε; Ο Θωμάς γιατί έφυγε; Ο Θωμάς έφυγε γιατί είχαν απγοητευθεί. Οι άλλοι μαθηταί; Ο Κύριος τό είπε. Είναι γραμμένο, όταν όλοι όμνυαν, όχι μόνο ο Πέτρος, Κύριε μαζί σου. Μαζί μου; Καί στον θάνατο και στην φυλακή. Καί στόν θάνατο και στην φυλακή; Είναι γραμμένο. Αυτήν τήν νύχτα πατάξω τον ποιμένα και διασκορπισθήσονται τα πρόβατα. Όσο γιά τόν Απ. Πέτρο, που έμενε; Ε, λοιπόν πριν φωνάξη ο κόκορας τρείς φορές εσύ Πέτρο θα μ' έχεις αρνηθεί. Αυτό έπαθαν οι μαθηταί. Αυτό θα πάθουν τότε πάρα πολλοί Χριστιανοί. Θα δούν τους δύο προφήτας να φονεύονται και θα πούν, τελείωσε το παιγνίδι. Πάει, δεν έκαναν τίποτε. Τούς εθαύμαζαν, τούς επαινούσαν, έλεγαν,μαζί τους θα πάμε, τώρα όμως που έγιναν αντικείμενον εκδικήσεως του Αντιχρίστου, τα πέταξαν όλα. Είναι φοβερό. Προσέξατε το παρακαλώ. 

   Ακόμα, μάλιστα όταν θα φθάσουν ν' αρνηθούν την πίστη των καί θάναι πολλοί, θα το δούμε λίγο πιο κάτω. Είναι εκείνο πού είπε ο Κύριος, Λουκάς 18, 8 «ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» Όταν λέει, θα ξανάρθω στην γη θα βρώ τήν πίστιν;

   Πολλοί ακόμη από τους χαλαρούς Χριστιανούς θα σκανδαλισθούν βλέποντες τήν εγκατάλειψιν τών δύο προφητών υπό τού Θεού, όπως σκανδαλίσθησαν πολλοί, όταν είδαν τόν Μεσσία, πού έλεγε ότι είναι ο Μεσσίας, επί του Σταυρού. Δεν θυμήθηκαν άραγε τον Ησαΐα τον προφήτην καί τούς άλλους προφήτας, πού εκεί ο προφήτης Ησαΐας ομιλεί περί των παθημάτων του Μεσσίου; ουσιαστικά ξέρετε τί θα είναι αυτό; Τί είναι εκείνο πού θά σκανδαλίση; Εδη σκανδαλίζει αγαπητοί μου, είναι το σκάνδαλον τής Ιστορίας. Καί τό σκάνδαλον του σταυρού. Το σταυρικό μήνυμα του Ευαγγελίου. Αυτό είναι. Κι από τώρα σκανδαλίζει εδώ.

   Έχομε τρία σκάνδαλα. Το πρώτο σκάνδαλο είναι του Σταυρού. Τό δεύτερο σκάνδαλο είναι τής Ιστορίας. Και το τρίτο σκάνδαλο, ο Μοναχισμός! Τρία σκάνδαλα.

   Το σκάνδαλο του Σταυρού είναι πως ο Μεσσίας ανεβαίνει επάνω εις τόν Σταυρόν; Τόν εγκαταλείπει ο Θεός; Κοίταξε, έλεγαν οι σταυρωναί του, οι ηθικοί αυτουργοί, οι άρχοντες, «ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἀρχιερεῖς ἐμπαίζοντες πρὸς ἀλλήλους μετὰ τῶν γραμματέων ἔλεγον· ἄλλους ἔσωσεν, ἑαυτὸν οὐ δύναται σῶσαι. σῶσον σεαυτὸν καὶ κατάβα ἀπὸ τοῦ σταυροῦ ὁ Χριστὸς ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραὴλ καταβάτω νῦν ἀπὸ τοῦ σταυροῦ, ἵνα ἴδωμεν καὶ πιστεύσωμεν αὐτῷ. καὶ οἱ συνεσταυρωμένοι αὐτῷ ὠνείδιζον αὐτόν». Μαρκ. 15, 29 -32 κοίταξε, άλλους έσωσε, τον εαυτό του δέν μπορεί να σώση. Έλεγε ότι είναι Υιός τού Θεού. Ας κατέβη λοιπόν από τον σταυρό, να δούμε καί νά πιστέψουμε. Ήσαν ικανοποιημένοι ότι ο Ιησούς δέν ήταν ο Μεσσίας. Οι ταλαίπωροι: Είχαν σταυρώσει τον Μεσσίαν των. Έτσι θα βλέπουν τότε καί τούς προφήτας των καί θά λέγουν, γιατί τους εγκατέλειψε τότε ο Θεός; θά βλέπουν τους δικαίους, τους αγίους μέσα στην Ιστορία, καί θά λέγουν οι άνθρωποί, γιατί τους εγκαταλείπει ο Θεός; Το σκάνδαλο του Σταυρού. Το μήνυμα του Ευαγγελίου αγαπητοί μου είναι σταυρικό. Είναι σταυρικό. Δεν είναι άνεση. Είναι μαρτύριον. Καί συνεπώς, ποιοί είναι εκείνοι που θ' αντέξουν σε αυτό το σκάνδαλο του σταυρού;

   Το σκάνδαλο της Ιστορίας, γιατί ξέρω, έχετε τώρα απορία που το είπα, τό σκάνδαλο της Ιστορίας είναι όταν βλέπομε το κακό μέσα στην Ιστορία να βασιλεύη, να οργιάζη και να μην επεμβαίνει ο Θεός. Λέμε, πού είναι ο Χριστός; Πού είναι ο Χριστός; Γιατί δεν επεμβαίνει; Δεν βλέπει ο Θεός τί γίνεται; Είναι το σκάνδαλο της Ιστορίας.

   Καί τό σκάνδαλο του μοναχισμού είναι, ότι μοιάζει αφύσικη η ζωή του μοναχού. Αλλά δεν θα επεκταθώ περισσότερο.

   Ωστόσο οι ασεβείς θα χαρούν υπερβαλλόντως, όπως θα δούμε στην συνέχεια, με κάποιες εκδηλώσεις των. Οι ευσεβείς και οι σταθεροί και με σταυρικό πνεύμα πιστοί, θα δοξάσουν τόν Θεό γι' αυτήν την μαρτυρίαν τών αγίων του Θεού, θα πούν, οι δυο αυτοί άγιοι έδωσαν την μαρτυρία τους, εθανατώθησαν. Δόξα εις τον Άγιον Θεόν. Καί θά αναμένουν μετά πολλής παραμυθίας, παρηγορίας και προσδοκίας τόν Κύριον Ιησούν από τον ουρανό. Βλέπετε λοιπόν, το ίδιο γεγονός με διαφορετικά αποτελέσματα στους ποικίλους ανθρώπους. Στους χαλαρούς Χριστιανούς, στούς διώκτας καί τούς πιστούς.

   Αλλά ποιά είναι αυτήν η πόλις η μεγάλη εις τήν οποία όλα αυτά θα διαδραματισθούν; Είναι η Ιερουσαλήμ αγαπητοί. Αν ρωτήσετε, είναι η γεωγραφική Ιερουσαλήμ; Ή μήπως είναι ψιλώ ονόματι κάποια πόλις; Καί δέν είναι η Ιερουσαλήμ; Όπως επί παραδείγματι θα δούμε να αναφέρεται παρακάτω στα προσεχή θέματά μας, η Βαβυλών η μεγάλη, η πόρνη αυτή που λέει μέ τό κρασί της πορνείας της, εμέθυσε τους λαούς τής γής. Ποιά Βαβυλών; Πρώτα-πρώτα ο ιερός Ευαγγελιστής όταν έγραφε την Αποκάλυψη δέν υπήρχε ή Βαβυλών. Πολλοί αιώνες πίσω η Βαβυλώνα ήταν κατεστραμμένη. Δεν υπήρχε. Ήτο ασφαλώς εν γνώσει του ιερού συγγραφέως, ότι η Βαβυλών δεν υπήρχε. Έχει μεταφορική σημασία. Εννοεί την Ρώμη. Εμέθυσε, λέει, μέθυσε μέ τό αίμα των αγίων. Καί δέν είναι παρά οι διωγμοί της Ρώμης που εξαπελύοντο τότε εναντίον των Χριστιανών. Αλλά και όλες οι αντίθεες δυνάμεις είναι κάτω από την ονομασία "Βαβυλών." Μήπως λοιπόν δέν είναι η Ιερουσαλήμ; Φαίνεται όμως ότι είναι η Ιερουσαλήμ. Από σωρεία περιπτώσεων ενδεικτικών.

   Κατ' αρχάς ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας· να γιατί διαβάζω τις γνώμες των Πατέρων, αλλά τις διαβάζω για κατοχύρωση. Ξέρω, είναι κουραστικές οι γνώμες τῶν Πατέρων. Γιά νά μήν πή κανείς ότι ερμηνεύω εγώ μόνος μου. Ο Θεός να φυλάξη!. Εγώ δεν ερμηνεύω τίποτα μόνος μου. Γράφει λοιπόν ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας. "Καί άταφα αυτών καταλήψει τα σώματα εν αυτή τη Ιερουσαλήμ, δηλ. τή παλαιά καί κατεστραμμένη εν ή και ο Κύριος πέπονθε." Κάνει και επεξήγηση. Δηλ. σ' αυτήν τήν πόλη τήν παλιά, τήν κατεστραμμένη, την γκρεμισμένη από τους Ρωμαίους. Εις αυτήν τήν πόλη που ο Κύριος έχει πάθει. "Εν ταύτη ως έοικεν (σ' αυτήν όπως φαίνεται) καθιστών τα βασίλεια κατά μήνυσιν Δαυίδ ού ο Υιός Χριστός ο αληθινός Θεός ημών κατά σάρκα γεγένηται, ένα γαρ τούτο εαυτών είναι τόν Χριστόν πιστώσηται (ο Αντίχριστος) πληρούντα δήθεν τό προφητικόν λόγον τό πάσχον, τό λέγον αναστήσω την σκηνήν Δαυίδ τήν πεπτωκυίαν. (θα στρώσω την σκηνή του Δαυίδ πού έχει πέσει, τήν πόλιν δηλ.) καί τά κατεστραμμένα αυτής ανοικοδομήσω. Όπερ πλανώμενοι οι Ιουδαίοι εἰς τήν εκείνου παρουσίαν εκλαμβάνουσι." Θα εγκατασταθή ο Αντίχριστος στα Ιεροσόλυμα, διότι θα πή στους Εβραίους, ότι εγώ έρχομαι να πληρώσω την προφητείαν «ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἀναστήσω τὴν σκηνὴν Δαυὶδ τὴν πεπτωκυῖαν» Αμ. 9, 11 και συνεπώς εγώ είμαι ο Μεσσίας. Πώς θα το αποδείξη αυτό; Πού θα είναι ο Αντίχριστος; Στην Νέα Υόρκη; Ή στην Μελβούρνη; Στα Ιεροσόλυμα θα είναι! Οπότε βλέπομε ότι πρόκειται περί τής παλαιάς πόλεως. Τής συγκεκριμένης. Αυτής της γεωγραφικής πόλεως. Δεν είναι μεταφορική η σημασία, της πόλεως Ιερουσαλήμ. Σ' αυτό δέ ευωδώνουν και οι εξής θέσεις:

   Πρώτον. Η όλη σκηνοθεσία της οπτασίας με την καταμέτρηση του ναού· ενθυμείσθε από το περασμένο θέμα μας, είναι η πόλις στην οποία τώρα γίνεται αυτό το θέατρο.

   Δεύτερον. Ο χαρακτηρισμός της πόλεως ως Σόδομα καί Αίγυπτος. Έχει σημασία αγαπητοί μου το ότι είναι συγκεκριμμένη η πόλις. Έχει σημασία διότι όταν αυτά τα βλέπομε εμείς, ακόμα δεν τα είδαμε, θα τα δούμε όταν δούμε επί παραδείγματι να κτίζεται ο ναός, τόν οποίον θα κτίση ο Αντίχριστος, όπως λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ποιόν ναόν λέγει; Σε ποιό ναό θα μπή ο Αντίχριστος; Σ' αυτόν που τώρα εδώ κάνομε τήν κατήχησή μας; Στον ναό τῆς Ἀναστάσεως; Απαγε, λέει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων. Απαγε. Στόν ναό του Θεού ο Αντίχριστος; Ποτέ. Αλλά σε ποιό ναό; Στόν ναό του Σολομώντος πού είναι γκρεμισμένος καί θά τόν κτίση ο Αντίχριστος. Αλλά ο ναός τοῦ Σολομώντος δὲν θὰ κτισθή σ' άλλη πόλη θα κτισθή εκεί. Όταν αυτά τα δούμε, αυτά θα μάς βοηθήσουν να κρίνουμε σάν σημάδια των καιρών. Έχουν πολλή σημασία αυτά. Δεύτερον λοιπόν, ότι χαρακτηρίζεται αυτή η μεγάλη πόλις ως Σόδομα καί Αίγυπτος. Κατ' αρχάς γιατί λέγεται μεγάλη πόλις; Από τό μεγαλώνυμον τής πόλεως. Όχι ότι είναι μεγάλη σε έκταση. Η Ιερουσαλήμ δεν είναι μεγάλη πόλις, αλλά έχει το μεγαλώνυμον. Δηλ. όπως και η Αθήνα. Η Αθήνα αυτήν την στιγμή μπορεί να είναι 3 εκατομμ τό λεκανοπέδιο της Αττικής, άς πούμε ότι αυτή τη στιγμή είναι μία μεγάλη πόλις. Δεν είναι μεγάλη πόλις γιά τόν πληθυσμό. Είναι μεγάλη πόλις για το μεγαλώνυμον. Η Αθήνα, η αρχαία Αθήνα. Κι εδώ η Ιερουσαλήμ. Η μία η πόλη τής σοφίας, η άλλη η πόλις απ' όπου βγήκε ο Χριστιανισμός, απ' όπου ο Κύριος του ουρανού καί τής γής ήλθε. Είναι λοιπόν μεγάλη ως μεγαλώνυμος.

   Γιατί όμως χαρακτηρίζεται η Ιερουσαλήμ ως Σόδομα και Αίγυπτος; Αγαπητοί μου οι προφήται χαρακτηρίζουν την πόλη Ιερουσαλήμ έτσι. Επί παραδείματι ο Ιερεμίας 23, 14 λέγει: «ἐγενήθησάν μοι πάντες (ποίοι; οι Ιροσολυμίται) ὡς Σόδομα καὶ οἱ κατοικοῦντες αὐτὴν (ποίαν τήν Ιερουσαλήμ) ὥσπερ Γόμοῤῥα». Ώστε λοιπόν οι προφήτες χαρακτηρίζουν την πόλη ως Σόδομα και Γόμορα, Και όταν τήν χαρακτηρίζει εδώ ο ιερός Ευαγγελιστής τήν Ιερουσαλήμ ως Σόδομα και μάλιστα λέγει πνευματικώς, δηλ. αλληγορικώς, εννοεί την Ιερουσαλήμ και όχι άλλη πόλη.

   Και τρίτον. Η ειδική παρατήρηση του ιερού Ευαγγελιστού, συγγραφέως, ότι θα φονευθούν εις τήν πόλιν οι δύο προφήται όπου και ο Κύριος αυτών εσταυρώθη. Αλλά είναι γνωστό ότι ο Κύριος εσταυρώθη εις τα Ιεροσόλυμα. Όλα αυτά δείχνουν αγαπητοί μου ότι η πόλις είναι η Ιερουσαλήμ.

   Αλλά, μερικές χρήσιμες σκέψεις πάνω σ' αυτές τις παρατηρήσεις. Η πόλις θα είναι η Ιερουσαλήμ διότι σ' αυτήν τήν πόλιν, κατά τήν ορθωτάτη παρατήρηση του αγίου Ανδρέου Καισαρείας, σάς τήν διάβασα προηγουμένως, θα ζητήση να εγκατασταθή ο Αντίχριστος, όπως σάς είπα, διά να αποδείξη ότι είναι αυτός ο αναμενόμενος Μεσσίας. 

   Ακόμα, η πνευματική κατάστασις τότε τής πόλεως θα είναι ως Σόδομα και Αίγυπτος. Γιατί σαν Σόδομα; Διότι απλούστατα εκεί θα υπάρχει πολλή αμαρτία. Πολλή αμαρτία. Γιατί σάν Αίγυπτος; Μεταφορικώς, διότι η Αίγυπτος είχε βασανίσει τους Ισραηλίτας, τότε όταν είχαν μείνει 450 χρόνια εις τήν Αίγυπτο. Τούς βασάνισαν πολύ. Τούς έβαλαν να κάνουν πληνθιές. Να κτίζουν. Σε βαρειά έργα. Γιά νά τούς ξεκάνουν. Γιατί τούς εφοβούντο. Τούς έριχναν τ' αγόρια μέσα στον Νείλο ποταμό. Κι άλλα πολλά. Όπως υπέφερε ο Ισραήλ από τους Αιγυπτίους έτσι θα υποφέρει ο νέος Ισραήλ, η Εκκλησία, από τον παλαιό Ισραήλ, τήν Ιερουσαλήμ, γι' αυτό χαρακτηρίζεται ως Αίγυπτος. Θέλετε απόδειξη; Σιωνισμός, αυτό το Εβραϊκό κατασκεύασμα, πού είναι απλωμένο σ' όλη τήν γή κι έχει βάλει στόχο τους Χριστιανούς, σήμερα κρυφά αύριο φανερά, θα στραφή εναντίον της Εκκλησίας, ο Σιωνισμός, να γιατί χαρακτηρίζεται Αίγυπτος. "Τά Πρωτόκολλα των σοφών της Σιών" όταν τα διαβάσετε, αξίζει, εκ πρώτης όψεως μοιάζουν μυθώδη. Εκ πρώτης όψεως, θα έλεγε κανείς, άντε από κεί τώρα, τί είναι αυτά; Βλέπομε όμως αγαπητοί μου ότι πραγματώνονται αυτά. Τά πρωτόκολλα, λοιπόν, των σοφών της Σιών, είναι βιβλιαράκι που πουλιέται έξω, θά τό βρήτε να το διαβάσετε, δέν είναι παρά ένας μακρύς κατάλογος προσπαθείας διαφθοράς των Εθνών. Νά καταστρέψουν και να διαφθείρουν τα Έθνη. Όταν η τηλεόραση βάζει αυτά που βάζει, όταν υπάρχουν εκείνα που υπάρχουν στην ψυχαγωγία, στην πολιτική, στην οικονομία, παντού στην εκπαίδευση, διαβάστε και θα εκπλαγήτε, θά πήτε: Μά γιατί να καταστρέψουν; Να χτυπήσουν τα Εθνη σάν χταπόδι επάνω στον βράχο να μαλακώση. Να παραλύσουν τα Έθνη. Καί τότε θα έρθη ο Αντίχριστος. Καί θά πή. Εγώ τώρα θα σας σώσω. Εγώ θά σάς σώσω. Αφού πιά αυτοί, τα έθνη δεν θα μπορούν ν' αντιδράσουν σε τίποτα. Αντιθέτως θα ζητούν έναν κυβερνήτη που να κυβερνήση σ' όλη τήν γή, διότι η διαφθορά τους θα έχει φθάσει εις τό άκρον άοτον. Και σ' αυτό θάχουνε δουλέψει οι Σιωνισταί. Να γιατί χαρακτηρίζεται, θά τό πώ άλλη μιά φορά, η Ιερουσαλήμ, Σόδομα και Αίγυπτος. Να διαφθείρη τόν κόσμον και να επικρατήση στον κόσμο. Σόδομα: Νά διαφθείρη. Αίγυπτος: Να επικρατήση. Αν προσέξη κανείς λίγο θα δή τό γράμμα του κειμένου νά τούς φωνάζη τήν πραγματικότητα.

Κεφ. 11, 9 «καὶ βλέπουσιν ἐκ τῶν λαῶν καὶ φυλῶν καὶ γλωσσῶν καὶ ἐθνῶν τὸ πτῶμα αὐτῶν ἡμέρας τρεῖς καὶ ἥμισυ, καὶ τὰ πτώματα αὐτῶν οὐκ ἀφήσουσι τεθῆναι εἰς μνῆμα.».

   Και βλέπουν από τους λαούς, τίς φυλές καί τίς γλώσσες καί τά ἔθνη, τό πτώμα των δύο προφητών 3½ ημέρες, καί δέν αφήνουν οι άρχοντες τής πόλεως, ο Αντίχριστος, να ταφούν σε μνήμα. Η έκφρασις, λαών φυλών γλωσσών εθνών, προσφιλείς εις τόν προφήτην, που πολλές φορές τήν έχει τήν έκφραση αυτή, δείχνει το παγκόσμιον του πράγματος. Δηλ δεν είναι τοπικό τό θέμα σε σχέση μ' εκείνα πού σάς είπα πρό τής ομιλίας στην απορία. Η Αποκάλυψη αγαπητοί μου είναι ένα βιβλίον παγκόσμιον. Δεν είναι ειδικόν.

   "καὶ βλέπουσιν". Ποιοί βλέπουν; Από τις φυλές, τοὺς λαούς, τις γλώσσες & τα έθνη. Δηλ; Παγκοσμίως βλέπουν. Πώς βλέπουν; Αδιανόητο. Τώρα διανοητό. Το καταλαβαίνετε και μόνοι σας. Με την τηλεόραση. Αυτή η φράση, μερικά χρόνια πίσω ήταν αδιανόητη. Αδιανόητη αυτή η φράση. Καί θά μπορούσε να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως. Αλλά βλέπετε; Κατά την ορθή παρατήρηση του αγίου Ανδρέου Καισαρείας, κάθε πράγμα που θα έρχεται θα κατανοείται. Αυτό το σημείο ήρθε. Πώς θα βλέπουν οι λαοί καί τά έθνη καί οι γλώσσες, δηλ. πώς είναι δυνατόν; Νά, ακούστε. Όχι θα διαβάζουν σε εφημερίδα θά βλέπουν θα βλέπουν 3½ ημέρες. Τα πτώματα των προφητών εἰς τήν πλατεία της Ιερουσαλήμ. Θα βλέπουν μέ τα μάτια τους. Ε, πώς θα βλέπουν, αφού είναι όλη η γή πολύ μακρυά από την Ιερουσαλήμ, οι κάτοικοί της; Με την τηλεόραση. Είναι καταπληκτικό! 

   Αλλά ακόμα, εδώ εκφράζει και τά αισθήματα του κόσμου, πού θα βλέπουν όλοι, άν επί παραδείγματι αγαπητοί μου υπάρχει μιά ποδοσφαιρική συνάντηση. Κι έχει πολύ ενδιαφέρον. Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Δεν μου λέτε. θα πήγαιναν όλοι στην τηλεόραση να δούν; Ασφαλώς ναί. Ε, αυτό το ότι θα είναι όλοι κολλημένοι στην τηλεόρασή τους καί θά βλέπουν το γεγονός, αυτό εκφράζει τα αισθήματα του κόσμου που αναζητούν το θέαμα του φόνου των προφητών. Αλλά καί τήν έκθεση των πτωμάτων των εις τήν πόλιν Ιερουσαλήμ. Αυτή η θεσις τών ατάφων πτωμάτων θα μείνη 3½ μέρες. Όσο αντιστοίχως και η μαρτυρία που διήρκησε, τών δύο προφητών, 3½ χρόνια. 3½ χρόνια η μαρτυρία τους, 3½ μέρες η έκθεσις των πτωμάτων των εις τήν πόλιν Ιερουσαλήμ.

   Κεφ. 11, 10 «καὶ οἱ κατοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς χαίρουσιν ἐπ᾿ αὐτοῖς, καὶ εὐφρανθήσονται καὶ δῶρα πέμψουσιν ἀλλήλοις, ὅτι οὗτοι οἱ δύο προφῆται ἐβασάνισαν τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς.».

  Ω χαιρεκακία. Ο βάθος κακότητος. Όλοι οι κάτοικοι της γής, διά τής τηλεοράσεως, όπως σας είπα, θα ιδούν και θα χαρούν και θα ευφρανθούν, για τι λέτε; Επειδή απηλλάγησαν από το βασανιστικό κήρυγμα των δύο προφητών. Ωστε το κήρυγμα βασανίζει τις συνειδήσεις; Το ελεγκτικό κήρυγμα βασανίζει τίς συνειδήσεις; Μιά παρατήρηση θα μπορούσαμε να κάνωμε εδώ. Ένας άθεος δεν έχει λόγους να ελεγχθεί. Ένας άπιστος γιατί να ελεγχθεί. Αφού δεν ελέγχεται ο άπιστος και ο άθεος τότε γιατί να βασανίζεται; Αφού δεν πιστεύει στην κόλαση. Αγαπητοί μου, οι άθεοι δέν βασανίζονται, εξαπολύουν όμως αυτοί τόν διωγμόν εναντίον των Χριστιανών. Γιατί; Γιατί απλούστατα δεν υπάρχει απόλυτος άθεος. Δεν υπάρχει απόλυτος άθεος. Ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος να πιστεύη. Μας έκανε ο Θεός για τον εαυτόν του. Είναι μια έφεσις τού αντιτύπου της εν υμίν εικόνος του Θεού, τού αντιτύπου πρός τό πρωτότυπον. Αυτό δεν ξεριζώνεται. Αυτό είναι μέσα στην κατασκευή μας. Μέσα σ' αυτήν τήν υφή μας. Έτσι, εκείνος που διακηρύσσει ότι είναι άθεος, στην πραγματικότητα, στο υποσυνείδητό του διατηρεί έναν φόβον. Κι όταν βλέπει ότι απηλλάγη από τον φόβον αυτόν, χαίρει. Και ασκεί τον διωγμόν ακριβώς για να απαλλαγή από τόν φόβον. Αυτή είναι η ψυχολογία του αθέου ανθρώπου. Είναι λοιπόν πολύ χαρακτηριστική η παρατήρηση ότι οι κάτοικοι τής γής θ' ανταλλάξουν δώρα μεταξύ τους. Από τήν χαρά τους. Είναι κάτι που συμβαίνει καί σέ μάς. Είδατε όταν έχομε σ' ένα πανηγύρι καλό φαί στέλνομε στον γείτονα, στους άλλους τούς γνωστούς, στούς φίλους, προσφέρουν εκείνοι σε μάς. Αυτό όμως ήδη είχε καθιερωθεί εις τους Εβραίους από την εποχή της Βαβυλωνιακής αιχμαλωσίας, πού τό συναντούμε στο βιβλίο της "Εσθήρ." Εκεί ο Μαρδοχαίος καθιέρωσε αυτήν τήν εορτήν. Ανάμεσα στις άλλες εκδηλώσεις της εορτής είχε καί τούτο. Ανταλλαγή μερίδων φαγητού. Ή δώρων. Εδώ βλέπομε λοιπόν ότι είναι τόσο μεγάλη η χαρά τους ώστε ανταλλάσσουν δώρα οι κάτοικοι τής γής μεταξύ τους, επιτέλους απηλλάγησαν από το ενοχλητικό αυτό κήρυγμα των δύο προφητών και σάν νά μήν έχουν τίποτα πιά να φοβούνται. Μπορούν, μπορούν να κοιμώνται ήσυχοι. Και ενώ όλα αυτά θα δείχνουν ότι εθριάμβευσε οριστικώς τό καλό, όμως ευθύς μετά αρχίζει να φαίνεται καί τό πρώτο ράγισμά του.

   «καὶ μετὰ τὰς τρεῖς ἡμέρας καὶ ἥμισυ, πνεῦμα ζωῆς ἐκ τοῦ Θεοῦ εἰσῆλθεν εἰς αὐτούς, καὶ ἔστησαν ἐπὶ τοὺς πόδας αὐτῶν, καὶ φόβος μέγας ἐπέπεσεν ἐπὶ τοὺς θεωροῦντας αὐτούς».

   Ω, ύστερα από 3 ημέρες ήλθε πνεύμα ζωής από τόν Θεό καί στάθηκαν οι δυό προφήται στα πόδια τους. Καί έπεσε μεγάλος φόβος σ' όλους εκείνους που τους έβλεπαν. Αυτός είναι ο θρίαμβος μετά τήν φαινομενική, αγαπητοί μου νίκη του Αντιχρίστου. Είναι ο θρίαμβος του ουρανού. Είναι η ανάσταση των δύο προφητών. Το μεγάλο λάθος τών αθέων και των απίστων είναι διπλούν.

   Πρώτα-πρώτα αρνούνται τήν εσχατολογικήν διάστασιν τής Ιστορίας. Ποτέ δεν φαντάζονται, δέν τό πιστεύουν ότι η Ιστορία θα τελειώση. Είναι κάτι πού άρχισα να το καταλαβαίνω. Σας λέω καί τίς δικές μου τις εμπειρίες. Πολλά πράγματα μένουν ακατανόητα στο μυαλό ενός πιστού ανθρώπου. Αναρωτιέται, μά πώς; Σιγά-σιγά αρχίζει να καταλαβαίνει. Αρχίζω λοιπόν να αποκτώ αυτήν την εμπειρίαν, ότι ο άθεος, ο άθεος δεν δίδει εσχατολογικήν διάσταση στην Ιστορία. Η Ιστορία υπήρχε και θα υπάρχει πάντοτε. Δέν υπάρχει τέλος του κόσμου, τέλος της δημιουργίας, διά τόν άθεον. Αυτό είναι το πρώτο λάθος του αθέου.

   Καί τό δεύτερο λάθος η πραγματικότης της αναστάσεως των νεκρών. Εάν μου πήτε, δέν τό πιστεύουν, μά καί τό πρώτο δεν πιστεύουν. Αλλά είναι τά δυό τεράστια λάθη τους. Πάντως όλες οι ενέργειες των αθέων κινούνται με προοπτική τήν διαγραφή αυτών των δύο. Η ανάσταση γι' αυτούς όταν θά γίνη, θα είναι η μεγαλυτέρα έκπληξις. Γι' αυτό "εξεπλάγησαν" όταν, όταν τί; Όταν στην τηλεόραση πάλι αγαπητοί μου θα δούνε τους δυό προφήτας να αναστήνονται. Διότι ενώ θα τους βλέουν στην τηλεόραση πεθαμένους, πεταμένους εκεί, ξαφνικά, διότι ο Θεός τάχει έτσι προνοήσει, να είναι κολλημένα τα μάτια τους εις την τηλεόραση για να το δούν, κι εκεί ξαφνικά θα δούν τους δύο προφήτας, ενώ θα πίστευαν ότι θάχαν βρωμίσει, να στέκονται στα πόδια τους όρθιοι. Φοβερό αυτό. Η μεγαλυτέρα έκπληξη που θα μπορούσε να υποστή ένας άθεος. 

   «καὶ μετὰ τὰς τρεῖς ἡμέρας καὶ ἥμισυ». Να μείνω στο σημείο αυτό. Γράφει ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας. "Ισαρίθμους ημέρας τοίς έτεσιν τής αυτών προφητείας φησίν νεκρωθέντες πάλι αναστήσονται." 3½ μέρες ισάριθμες μέ τά 3½ χρόνια που είχαν κηρύξει, κι αφού νεκρώθησαν πάλι θα αναστηθούν. Αυτές οι 3½ μέρες των προφητών που έμειναν νεκροί, είναι περίπου ο χρόνος τής Αναστάσεως του Χριστού. 

   «πνεῦμα ζωῆς ἐκ τοῦ Θεοῦ εἰσῆλθεν εἰς αὐτούς, καὶ ἔστησαν ἐπὶ τοὺς πόδας αὐτῶν, καὶ φόβος μέγας ἐπέπεσεν ἐπὶ τοὺς θεωροῦντας αὐτούς».

   Όλη η φρασεολογία μας ενθυμίζει το γνωστό όραμα του Ιεζεκιήλ. Αυτό που ακούμε την Μ. Παρασκευή το βράδυ, πού είναι στον όρθρο του Μ.  Σαββάτου, η προφητεία που λέγει «καὶ ἐπροφήτευσα καθότι ἐνετείλατό μοι· καὶ εἰσῆλθεν εἰς αὐτοὺς (τά κόκκαλα πού ήταν σκορπισμένα εις τήν πεδιάδα) τὸ πνεῦμα, καὶ ἔζησαν καὶ ἔστησαν ἐπὶ τῶν ποδῶν αὐτῶν, συναγωγὴ πολλὴ σφόδρα». Ιεζ. 37, 10 Προσέξτε εδώ μία ερμηνευτική παρατήρηση. Γιά να σάς βοηθήσω αγαπητοί μου να καταλαβαίνετε την Αγία Γραφή. Όσο είναι δυνατόν. Οι προφητείαι, σάς έλεγα την περασμένη φορά, των προφητειών της Π.Δ. δέν έχουν εξαντληθεί. Τού ότι η φρασεολογία του ιερού Ευαγγελιστού είναι παρμένη από τον Ιεζεκιήλ, σάν νά μάς λέγη, τό κλειδί μου αναγνώσται μου, το κρατώ στην τσέπη μου. Μόνο προσέξατε να το βρήτε. Εκεί ο Ιεζεκιήλ λέγει το εξής: Είδες άνθρωπε, είδε πώς εστάθησαν και σηκώθηκαν τα κόκκαλα αυτά τα γεγυμνωμένα, όρθιοι, άνδρες έτοιμοι μέ νεύρα, με σάρκα και οστά κλπ. είδες; Έτσι θα σας βγάλω από τα μνήματα. Και θα σας φέρω εις τήν γήν τής επαγγελίας. Οι Εβραίοι πώς ερμηνεύουν: Οι Εβραίοι ερμηνεύουν αλληγορικά και λένε: Η επιστροφή των Εβραίων, πού θα είναι ένα είδος αναστάσεως, πού θα γυρίσουν πίσω στην πατρίδα των, τήν Παλαιστίνη. Αγαπητοί μου ο Θεός χρησιμοποιεί την Ιστορίαν για να εξυπηρετήση οπωσδήποτε ιστορικά σημεία. Δεν μένει ποτέ ο Θεός στην Ιστορία. Οι προφητείες έχουν τυπολογικόν χαρακτήρα. Προσέξτε θα το επαναλάβω. Έχουν τυπολογικό χαρακτήρα. Ξεπερνούν την Ιστορία. Ποιά Ιστορία; Την συγκεκριμένη. Τα συγκεκριμένα γεγονότα. Την ξεπερνούν. Καί έρχονται εἰς τά έσχατα. Διότι τόν Θεόν λίγο τον ενδιέφερε να γυρίσουν οι Εβραίοι πίσω στην Παλαιστίνη. Τόν ενδιέφερε ως μικρή προφητεία. Τί; Ότι αφού πραγματώθηκε η επιστροφή από την αιχμαλωσία των Εβραίων στην Παλαιστίνη, τότε κατά μείζονα λόγο θα επαληθευτή και η ανάστασις τών νεκρών από τα μνήματα. Γι' αυτό ο Χριστός είπε: «μὴ θαυμάζετε τοῦτο· ὅτι ἔρχεται ὥρα ἐν ᾗ πάντες οἱ ἐν τοῖς μνημείοις ἀκούσονται τῆς φωνῆς αὐτοῦ, καὶ ἐκπορεύσονται οἱ τὰ ἀγαθὰ ποιήσαντες εἰς ἀνάστασιν ζωῆς, οἱ δὲ τὰ φαῦλα πράξαντες εἰς ἀνάστασιν κρίσεως. (μήν απορείτε, μήν θαυμάζετε, ότι έρχεται ώρα πού θα ακούσουν οι νεκροί στούς τάφους την φωνήν του Υιού του Ανθρώπου και οι εν τοίς μνημείοις,αυτοί πού είναι στα μνήματα θα σηκωθούν και θα αναστηθούν)». Ιω. 5, 28 Ώστε εκείνο το όραμα τού Ιεζεκιήλ ιστορικά αναφέρεται εις τό Ισραήλ. Στην πραγματικότητα όμως, στο βάθος στο φόντο της μεγάλης προφητείας αναφέρεται στην ανάσταση των νεκρών. Ορθότατα λοιπόν η Εκκλησία μας τοποθέτησε την προφητείαν αυτήν στον όρθρο του Μ. Σαββάτου. Καί τό κλειδί είναι εδώ. Η ίδια φρασεολογία που χρησιμοποιεί από εκεί ο ιερός Ευαγγελιστής. Παρακαλώ, αυτά που ακούτε σάς παρηγορούν; Αυτή είναι η παρηγορία των πιστών. Η ανάσταση των νεκρών. Η ανάσταση των νεκρών. Σάς παρηγορούν; Ειλικρινά σάς λέγω, ἄν σάς αφήνουν αυτά, χωρίς να έχετε μέσα σας ένα τράνταγμα, τότε θα σας έλεγα ότι, μὴν κάθεστε ν' ακούτε πια τίποτα. Μην κάθεστε. Ο σκοπός αυτών είναι ότι μέσα μας να γεννηθή η έκπληξις και η παρηγορία. Αυτή η αίσθηση ότι έχομε μπροστά μας την ανάσταση των νεκρών.

   Ωστόσο του ότι ανεστήθησαν οι δυό προφήται, είναι η απάντηση εις αυτόν τόν άνισον αγώνα του Αντιχρίστου εναντίον των δύο προφητών. Εδώ θα μπορούσαν οι τότε πιστοί να πούν. Πράγματι ο Χριστός είναι η ζωή και η ανάστασις. Αληθινός ο Χριστός!

   Όλα αυτά όμως, του ότι θά αναστηθούν οι δύο προφήται, θα αποτελούν μία θαυμαστή ζωντανή εποπτική εικόνα, ενώπιον πιστών και απίστων, διότι και οι πιστοί θα βλέπουν στην τηλεόραση, καί οι άπιστοι θα βλέπουν στην τηλεόραση, και θα είναι η ανάστασις των νεκρών, πού ύστερα από λίγο, θα συμβή σε όλους τούς ανθρώπους. Όσοι θάχουν πεθάνει, οι από αιώνες νεκροί, θα αναστηθούν. Αλλά είναι πολύ ρεαλιστική αυτή η φράση του ιερού Ευαγγελιστού που λέγει: «καὶ ἔστησαν ἐπὶ τοὺς πόδας αὐτῶν». Στάθηκαν επάνω στα πόδια τους. Ξέρομε την αλληγορική ερμηνεία θα μιλήσω με τήν γλώσσα του Μ. Βασιλείου στήν "Εξαήμερο". Ξέρομε την αλληγορική ερμηνεία, αλλά δεν σηκώνει αλληγορική ερμηνεία. Όταν αγαπητοί μου γράφει –κι άλλοτε σάς το είπα, πρόσφατα μάλιστα– γράφει η Π. Δ «οὗ ἔστησαν οἱ πόδες αὐτοῦ» (τού Θεού, του Κυρίου)» Ψαλμ. 131, 7 εκεί που στάθηκαν τα πόδια του, ποιά πόδια; Ναί, προϋποθέτει την ενανθρώπιση. Ρεαλισμός, ρεαλισμός. Εκεί που στάθηκαν τα πόδια του Θεού. Ε, κι εδώ λέγει. Στάθηκαν οι προφήτες στα πόδια τους. Αυτό θά πή ανάστασις. Αυτό θα πή ανάστασις. Στέκομαι στα πόδια μου, Γι' αυτό το λόγο, υπάρχει και κανών πού τήν Κυριακή δεν γονατίζουμε και δεν κάνουμε μετάνοιες, για να εκφράσουμε την ανάσταση των νεκρών κατά ρεαλιστικόν τρόπον καί όχι αλληγορικόν.

   «καὶ φόβος μέγας ἐπέπεσεν ἐπὶ τοὺς θεωροῦντας αὐτούς». "Επεσε φόβος και τρόμος σε κείνους πού τούς έβλεπαν. Επί τους θεωρούντας. Βλέπετε διαρκώς τούς θεωρούντας, αυτοί που βλέπουν, ε; Όλο η τηλεόραση μπροστά μπαίνει Τώρα δουλεύει η τηλεόραση. Καί τότε θα πέση μεγάλος φόβος επάνω τους. Βέβαια ο άνθρωπος αγαπητοί μου τρομάζει για ότι φυσικό μπορεί νά τόν τρομάξη. Αν αυτή τη στιγμή τώρα σπάση ένα τζάμι, γίνεται μια έκρηξις, βέβαια θα τρομάξουμε. Αλλά μπορεί όμως να ξεπεράσει ο άνθρωπος τον φυσικόν φόβον. Εκείνο πού δέν μπορεί να ξεπεράση είναι ο υπερφυσικός φόβος. Αυτός ο υπερφυσικός φόβος κυριολεκτικά παραλύει τόν άνθρωπο. Ένα μικρό παράδειγμα. Πηγαίνετε σε μια κηδεία, ακολουθούν οι συγγενείς, οι φίλοι, όλοι οι γείτονες κλπ, κόσμος πολύς, το φέρετρο μπροστά καί πηγαίνομε για το νεκροταφείο. Εκεί στο νεκροταφείο, μαζευτήκαμε γύρω από τον τάφον να γίνη η ταφή. Ε, βάζομε το καπάκι, έναν τελευταίον ασπασμόν, κάπως έτσι.Κι εκεί ξαφνικά βλέπομε τον νεκρό να σηκώνεται όρθιος: Πέστε μου σας παρακαλώ, τί θα κάνη ο κόσμος; θά το πώ έτσι απλοελληνικά, όπου φύγει φύγει. Γιατί; Τί φοβήθηκαν; Προσέξτε με, τί φοβήθηκαν; Φοβήθηκαν τον πεθαμένο; Έπρεπε να χαρούν. Ο πεθαμένος αναστήθηκε. Τί φοβήθηκαν; Α, δεν φοβήθηκαν τον πεθαμένο. Φοβήθηκαν την επαφή τους με το υπερφυσικό στοιχείο. Αυτό τρομάζει. Τό υπερφυσικό στοιχείο τρομάζει. Μπορεί αγαπητοί μου να μπή ένας κλέφτης μέσ' το σπίτι, ένας ληστής. Και να ξεπεράσετε το φόβο. Να πάρετε το όπλπο σας, τό μαχαίρι σας, δέν ξέρω τί. Όταν εμφανισθή ο διάβολος μέσα στο δωμάτιό σας, τί θα κάνετε; θά πέσετε ξεροί κάτω. Αυτός είναι ο υπερφυσικός φόβος. Ε, έπεσε φόβος σ' όλη τήν γή, όταν είδαν τούς δύο προφήτες με στέκωνται πάνω στα πόδια τους.

   Κεφ. 11, 12 «καὶ ἤκουσα φωνὴν μεγάλην ἐκ τοῦ οὐρανοῦ λέγουσαν αὐτοῖς· ἀνάβητε ὧδε. καὶ ἀνέβησαν εἰς τὸν οὐρανὸν ἐν τῇ νεφέλῃ, καὶ ἐθεώρησαν αὐτοὺς οἱ ἐχθροὶ αὐτῶν».

   Ήκουσα φωνήν να λέγη από τον ουρανό. Είναι η φωνή του Χριστού, νά τούς καλεί τους δύο μάρτυρας καί νά τούς λέγη: "ἀνάβητε ὧδε", στόν ουρανό. Αυτό το ανάβητε ώδε, ανεβήτε εδώ, είναι η λύση του μεγάλου δράματος τής γής. Ποτέ οι άπιστοι, σάς τόπα προηγουμένως, και οι άθεοι δέν θα μπορούσαν να διανοηθούν σαν λύση του δράματος τής γής, τόν ουρανό. Όπως ποτέ δεν θα μπορούσε να διανοηθή ο βασιλιάς της Κρήτης ο Μίνως ότι ο αιχμάλωτός του Δαίδαλος και ο γιός του Ίκαρος θα φεύγαν από τον λαβύρινθο με φτερά. Είναι η κάθετος διάσταση που σώζει, αφού η οριζοντία διάσταση, είναι αδύνατον να λυτρώση τον άνθρωπο. Είναι ο ουρανός. Και η άνοδος των δύο προφητών επραγματοποιήθη πώς; Όπως λέγει ο άγιος Ανδρέας: "τώ δεσποτικώ οχήματι, τή νεφέλη". Μέ τό δεσποτικό όχημα. Τη νεφέλη. Όπως ακριβώς ένας άρχοντας, να στείλη το όχημά του στο αεροδρόμιο, να υποδεχθή και να παραλάβη έναν επίσημο επισκέπτη. Πράγματι η νεφέλη αγαπητοί μου είναι τό δεσποτικό όχημα που αποστέλλεται να παραλάβη τους δύο προφήτας. Εδώ υπενθυμίζεται η ανάληψις του Χριστού. Πού όπως θα ενθυμείσθε από τις "Πράξεις" στο Α΄ Κεφ. στίχ. 9 «νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν». Τον πήρε νεφέλη και επήγε εις τόν ουρανό. Η νεφέλη αυτή όμως δεν είναι νεφέλη αποτελουμένη από σταγονίδια. Όπως ένα γνωστό μας σύννεφο. Είναι θεία δόξα. Ακόμα υπενθυμίζεται εκείνο που λέγει στην Α' πρός θεσ. ο Απ. Παύλος 4, 16 «καὶ οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον, ἔπειτα ἡμεῖς οἱ ζῶντες οἱ περιλειπόμενοι ἅμα σὺν αὐτοῖς ἁρπαγησόμεθα ἐν νεφέλαις (μαζί μ' αυτούς που θάχουν αναστηθεί θ' αρπαχθούμε εν νεφέλαις) εἰς ἀπάντησιν τοῦ Κυρίου εἰς ἀέρα (γιά να προϋπαντήσωμε τον Κύριον) καὶ οὕτω πάντοτε σὺν Κυρίῳ ἐσόμεθα (και έτσι θα είμεθα πάντοτε μέ τόν Κύριον)». Πολλοί Χριστιανοί σήμερα απιστούν, ω πόσοι χριστιανοί απιστούν, στην ανάσταση των νεκρών, αφού απιστούν στην ανάσταση του Χριστού. Σου λέει, Χριστός Ανέστη, έχει κόκκινα αυγά, πάει στην Ανάσταση, κρατάει λαμπάδα, απιστεί στην Ανάσταση του Χριστού. Φοβερό πράγμα. Κι όχι μόνο αυτό, τό είπα, αλλά και στις συνέπειες, τής Αναστάσεως του Χριστού. Πού είναι η ανάσταση των νεκρών. Εκείνο πού λέγει ο Απ. Παύλος «εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν (εάν οι νεκροί δεν αναστήνονται τότε ούτε ο Χριστός δεν ανεστήθη. Τότε ματαία η πίστις ημών, μάταιο καί τό κήρυγμα ημών)». Α' Κορ. 15, 14 Τί κάνομε; Τί είναι ο Χριστιανισμός εάν δέν είναι η ανάστασις των νεκρών; Πολλοί λοιπόν πιστοί, ή μάλλον χριστιανοί άπιστοι, πού δέν πιστεύουν στην Ανάσταση και Ανάληψη του Χριστού και δυνάμει αυτών στην ανάσταση καί ανάληψη των νεκρών, θα έχουν μια τελευταία μαρτυρία, βλέποντας την ανάσταση των δύο προφητών. Τι θα πράξουν όμως τότε αυτοί; Ίσως πιστεύσουν. Όπως δείχνει και ο επόμενος στίχος πού θα δούμε παρακάτω. Ωστόσο μας κάνει εντύπωση η κατ' επανάληψη σημείωση της στάσεως τών εχθρών των δύο προφητών. Ποιά είναι; «καὶ ἐθεώρησαν αὐτοὺς οἱ ἐχθροὶ αὐτῶν». Καί τούς είδαν οι εχθροί των. Αυτό το "ἐθεώρησαν" "ἐθεώρουν" έβλεπαν συνεχώς. Όπως σάς εξήγησα, θα το πώ άλλη μια φορά και τελευταία, όλα αυτά βλέπονται παγκοσμίως από τήν τηλεόραση.

   «Καὶ ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἐγένετο σεισμὸς μέγας, καὶ τὸ δέκατον τῆς πόλεως ἔπεσε, καὶ ἀπεκτάνθησαν ἐν τῷ σεισμῷ ὀνόματα ἀνθρώπων χιλιάδες ἑπτά, καὶ οἱ λοιποὶ ἔμφοβοι ἐγένοντο καὶ ἔδωκαν δόξαν τῷ Θεῷ τοῦ οὐρανοῦ.».

   Κατά τόν χρόνον τής αναστάσεως των δύο προφητών και ανερχομένων εις τόν ουρανόν, εις τήν γήν θα επισυμβαίνει μέγας σεισμός. Ο σεισμός αυτός θα είναι, φαίνεται, μόνον εις τήν πόλιν, τήν Ιερουσαλήμ. Επ' αυτού γράφει ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας: "Ίσως και αισθητώς τότε ταύτα γενήσεται." Ίσως να είναι πραγματικός σεισμός. Αληθινός σεισμός. Όχι δηλ. κατά μεταφοράν. Πάντως βλέπομε αγαπητοί μου εδώ κάτι τό καταπληκτικό. Προσέξατε και θα δήτε κατά πόσο θα μπορούμε να πέρναμε μερικά πράγματα αισθητά ή αλληγορικά. Οι δύο προφήται πέθαναν, ανεστήθησαν καί γίνεται σεισμός. Ο Χριστός όταν περάδωκε το πνεύμα, ώρα 3 το μεσημέρι, επί τού σταυρού, έγινε σεισμός μέγας. Και όταν ανεστήθη έγινε πάλι σεισμός μέγας. Μόνο που ήταν τοπικός. Ο σεισμός αυτός ήταν από την παρουσία του αγγέλου, δέν ήταν ο "εγκέλαδος." Ήταν άγγελος που κατέβηκε και πέταξε τήν πέτρα, καί έγινε σεισμός γιά νά τρομάξουν οι στρατιώται, να γίνουν κίτρινοι σάν τό φλουρί είπαμε, η επαφή μέ τήν μεταφυσική, τήν υπερφυσική πραγματικότητα. Καί νά τό βάλουν στα πόδια οι στρατιώται και να αναγγείλουν την ανάσταση του Χριστού. Σεισμός λοιπόν έγινε καί μέ τόν θάνατον καί μέ τήν ανάσταση του Χριστού. Σεισμός τώρα γίνεται μέ τήν ανάσταση των δύο προφητών. Να γιατί πιθανώς να είναι αισθητός ο σεισμός αυτός. Με την εξής όμως διαφορά. Ότι στην περίπτωση της πόλεως Ιερουσαλήμ, τότε στους δύο προφήτας, τό ένα δέκατον τής πόλεως θα πέση από τα οικήματα. Θα γκρεμισθούν. Εδώ στην εποχή του Χριστού δεν γκρεμίστηκε τίποτα. Και θα σκοτωθούν επτά χιλιάδες άνθρωποι. Τώρα τό 1/10 και το 7.000, εάν αυτά δέν είναι πραγματικοί αριθμοί, αλλά συμβολικοί, αυτό ίσως. Αλλά ταυτοχρόνως είναι δύο πράγματα ο σεισμός αυτός.

   Τό πρώτον ότι θα είναι μία επιβεβαίωση του ουρανού, ότι οι προφήται είναι από τον Θεόν. Ότι ο Αντίχριστος είναι ψεύτικος.

   Καί τό δεύτερον, μέ τόν σεισμό, η τιμωρία εκείνων πού δέν είχανε πιστέψει. Οι υπόλοιποι κάτοικοι τί θα κάνουν; θα φοβηθούν καί θά δοξάσουν τόν Θεόν. Αλλά είναι μία δοξολογία αναγκαστική. Όπως τότε ο εκατόνταρχος, στην εποχή της σταυρώσεως του Χριστού, όταν είδε τα γενόμενα επί τή σταυρώσει, εδόξασε τον Θεόν. Αλλο τώρα ότι ο εκατόνταρχος είχε στο βάθος μια αγαθήν προαίρεση καί έγινε μάρτυς. Χριστιανός καί μάρτυς ο εκατόνταρχος. Όμως αγαπητοί μου τότε θα δοξάσουν τόν Θεόν οι άνθρωποι αναγκαστικά. Όχι από μετάνοια. Σ' αυτό βλέπομε να οδηγεί ο φόβος τους ανθρώπους.

   Και συνεχίζει η παράγραφος: «Ἡ οὐαὶ ἡ δευτέρα ἀπῆλθεν· ἡ οὐαὶ ἡ τρίτη ἰδοὺ ἔρχεται ταχύ».

   Βέβαια ο χρόνος που κάνομε τήν ανάλυση είναι βραδύς. Γι' αυτό δεν θα ενθυμείσθε ίσως ότι, όταν εσάλπισε ο 5ος, 6ος και 7ος άγγελος, αυτά χαρακτηρίστηκαν, όχι μόνο απλώς σαλπίσματα πληγές αλλά καί τρείς ουαί. Στον 5ο άγγελο η μία ουαί, στον 6ο άγγελο η δευτέρα ουαί καί στόν τρίτον άγγελο η τρίτη ουαί. Η πρώτη ουαί πέρασε, κι επειδή βράδυνε πολύ η ανάλυση στην δευτέρα ουαί, επειδή ταυτοχρόνως μεσολάβησαν όχι μόνο οι ακρίδες της αβύσου, αλλά καί τά δύο διαψάλματα, τώρα αγαπητοί μου λήγει η 2α ουαί. 

   Καί μπαίνομε στην τρίτη ουαί. Στο τρίτο αλλοίμονο. Πού θα γίνη μέ τό σάλπισμα του 7ου αγγέλου. Με την διαφορά όμως ότι, εδώ βρισκόμεθα τώρα εις το 11ο Κεφ. ουσιαστικά η πληγή αρχίζει από το 15ο Κεφ. Μεσολαβούν σπουδαία θέματα, πού αποτελούν το κέντρο του βιβλίου της Αποκαλύψεως, μή λείψη κανείς. Μεσολαβούν η γυναίκα μέ τό παιδίον πού τήν κυνηγάει ο δράκων από πίσω, η πάλη του αρχαγγέλου Μιχαήλ μέ τόν δράκοντα εἰς τόν ουρανό, ο επουράνιος αντίλαλος του θριάμβου εις τον ουρανόν, η δίωξης της γυναικός υπό του δράκοντος, αφού το παιδί της ηρπάγη στον ουρανό και αυτή κατέφυγε εις τήν έρημον, και η εμφάνισις του θηρίου που έρχεται από την θάλασσα, στο 13ο Κεφ. που είναι ο Αντίχριστος. Βρισκόμεθα λοιπόν αγαπητοί όπως βλέπετε εις τόν πυρήνα. Εις τό κεντρικό μέρος πλέον του βιβλίου της Αποκαλύψεως. Αλλά, πρώτα ο Θεός θα συνεχίσωμε την ερχομένη Κυριακή.


46η ομιλία στην κατηγορία « Ἱερά Ἀποκάλυψις ».

►Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :
" Ἱερά Ἀποκάλυψις " εδώ ⬇️

https://arnion.gr/index.php/kainh-diauhkh/iera-apokalycis
↕️
https://aspalathos21.blogspot.com/2024/12/blog-post_80.html?m=1

🔸Λίστα ομιλιών της σειράς
«Ἱερά Ἀποκάλυψις».🔻
https://drive.google.com/file/d/1A9Q7I5lLBiBm6AUhfYsXAdHckIBgYe7j/view?usp=drivesdk

🔸📜 Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες της σειράς «Ἱερά Ἀποκάλυψις».🔻
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/search/label/%F0%9F%94%B9%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%AC%20%CE%91%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B9%CF%82.?m=1

🔹Επιμέλεια κειμένου : "Αθανάσιος Άμβωνας".

💠Πλήρης απομαγνητοφωνημένες σειρές ομιλιών (Βιβλία).
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/search/label/%F0%9F%92%A0%CE%A0%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%82%20%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%82%20%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD%20%28%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1%29.?m=1

🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk

__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0

Όλες οι ομιλίες ~4.487~ του μακαριστού πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://aspalathos21.blogspot.com/2024/12/4487.html?m=0

📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=0

📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0

__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share

Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk

†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.