†. Καί συνεχίζει Η Αγία Γραφή : " Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς." (Αποκ. 13, 18)
Το (Χ) είναι το 600, το (Ξ) είναι το 60 και το (ΣΤ) είναι το 6. 666 Εδώ λέγει είναι η σοφία. Αυτός που έχει νού ας ψηφίσει τον αριθμό του θηρίου, να τον βρεί. Γιατί είναι αριθμός ανθρώπου. Όταν λέει αριθμός ανθρώπου, θα πεί είναι όνομα ανθρώπου. Καί μας δίνει όπως σας είπα και τον αριθμό.
Αλλά για προσέξτε όμως λίγο εδώ. Ποιά είναι αυτή η σοφία; Ώδε η σοφία εστί. Προφανώς ομιλεί περί της θείας σοφίας, και όχι περί της σοφίας ως προϊόντος του ανθρωπίνου νου. Και, που σημαίνει ότι εκείνα που γράφω και σας λέγω, ώδε η σοφία, είναι κατανοητά μόνο κατόπιν θείας αποκαλύψεως και θείου φωτισμού. Θα μου πείτε μέχρι τώρα αποκαλύφθηκε το όνομα σε κάποιους σπουδαίους; Δέν αποκαλύφθηκε αγαπητοί μου. Δέν αποκαλύφθηκε. Ίσως να αποκαλύφθηκε στον Ευαγγελιστή Ιωάννη. Διότι, ήδη βρήκαμε στην Αποκάλυψη, που του λέει ο Θεός "αυτά δέν θα τα γράψεις". Το ίδιο πράγμα στον Δανιήλ. Ο οποίος και αυτός προφητεύει για τον Αντίχριστο. Και του λέει ο Θεός 'αυτό δέν θα το γράψεις". Τί σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι υπάρχουν κάποιες αποκαλύψεις που δεν αφορούν είς την Εκκλησία, αλλά αφορούν μόνο είς το πρόσωπο του προφήτου που γράφει τις προφητείες. Ειδικά μόνο. Διότι θα μπορούσε να ερωτηθεί ο Ιωάννης : "Κύριε σε παρακαλώ πές μου, ποιος είναι αυτός ο λυμεώνας; Ο καταστροφές της Εκκλησίας αλλά και σύμπαντος κόσμου; Πές μου ποιός είναι;"
"θα σου πώ ποιος είναι, είναι αυτός, αλλά δέν θα το γράψεις το όνομά του, Θα γράψεις μόνο τον αριθμό του ονόματός του." Και επειδή στον αριθμό του ονόματος ταιριάζουν πολλά ονόματα, δέν μπορεί κανείς να εντοπίσει αμέσως. Δεν μπορεί καθόλου, τίποτα, είναι αδύνατον.
Ίσως ακόμη, το όνομα του λυμεώνος, του υιού της απωλείας και της ανομίας,
αυτό το όνομα να το εγνώριζε και ο Απόστολος Παύλος. Ίσως, να τους αποκαλύφθηκε δηλαδή. Ή αν θέλετε, μπορεί να εγνώριζαν το όνομα του Αντιχρίστου οι 12 Απόστολοι, και να το κράτησαν μυστικό. Και αυτό να μην κατατέθηκε. Να μην έχει κατατεθεί και δεν κατατέθηκε φυσικά στην Εκκλησία και αγνοούμε ποιός μπορεί να είναι. Κρατήθηκε μόνο για λογαριασμό τους. Τότε θα ερωτήσετε, γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δημιουργεί αυτή την πρόκληση; Να λέγει "ώδε η σοφία" εδώ είναι η σοφία. Κι' αυτός που έχει νού ας ψηφίση τον αριθμό του θηρίου. Γιατί είναι αριθμός ανθρώπου. Σε προκαλεί. Ε, αγαπητοί μου, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτή η πρόκληση, δέν είναι όπως θα τη φανταζόμαστε, μία πρόκληση, αλλά όσο και κυρίως να προκληθεί η προσοχή του αναγνώστου, στην περιέργειά του, ποιός άραγε μπορεί να είναι, και μέσα του ν' αρχίσει να αισθάνεται μερικά πράγματα, ότι πρέπει να προσέχει τον ερχόμενο Αντίχριστο. Και ότι ακόμα, αυτό δεν το στερεί η Αγία Γραφή, θα δοθούν πάρα πολλά χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας του Αντιχρίστου, ώστε δεν θα λείπει παρά μόνο το όνομα. Συνεπώς το όνομα θα το μάθετε ως να λέγει όταν γνωρίσετε όλα τα άλλα χαρακτηριστικά, κι' όταν θα έρθει ο Αντίχριστος θα πείτε είναι αυτός!
Συνεπώς είναι μία πρόκληση περισσότερο της προσοχής. Όχι της περιεργείας. Βέβαια ξέρουμε ότι ο άνθρωπος είναι περίεργος, και μέσα στην ιστορία έγιναν πολλές απόπειρες να αποκρυπτογραφηθεί ο αριθμός 666, όμως ματαίως. Ματαίως. Διότι τίποτα δεν αποκάλυψε ο αριθμός αυτός. Σας είπα ταιριάζει σε πολλά ονόματα.
Χρησιμοποιήθηκε το Ελληνικό αλφάβητο. Χρησιμοποιήθηκε το Λατινικό αλφάβητο. Χρησιμοποιήθηκε το Εβραϊκό αλφάβητο. Κατά την ταπεινή μου και φτωχή μου γνώμη, που φυσικά είναι και αυτό που δέχεται και η Εκκλησία κυρίως, είναι μάλλον το Ελληνικό αλφάβητο. Εφόσον το βιβλίο της Αποκαλύψεως γράφτηκε Ελληνικά, πρέπει να χρησιμοποιηθεί το Ελληνικό αλφάβητο και όχι το Λατινικό. Για να δείτε δέ, τι τραβηγμένες ερμηνείες έχουν κάνει, φερ' ειπείν, βάζουν Λατίνος να πούν ότι οι Λατίνοι είναι αντίχριστοι• και το Λατί, το "τι" το γράφουν με "ει" και περισπωμένη, ενώ γράφεται με "ι". Γιατί; Γιατί βγαίνει ο αριθμός 661. Για να βάλουν ακόμα 5 νούμερα, το Ε=5, και βάζουν το "ε" και τι κάνουν Λατείνος. Βεβαίως.
Η το "αρνούμαι" του Ιππολύτου, "αρνούμαι", γιατί λέγει δέν θα είναι όνομα, αλλά θα είναι το "αρνούμαι τον Ιησού Χριστό". Το "αρνούμαι" το "μαι" το βάζουν με "ε". Διότι έτσι οικονομείται ο αριθμός. Το "ε" είναι το 5, ενώ το "αι" είναι το 15. Δηλαδή 10 νούμερα παραπάνω. Αυτά είναι τραβηγμένες ερμηνείες. Τίποτα από όλα αυτά δεν υπάρχει, τίποτα το ασφαλές. Τότε τί; Ε, ακούσατέ το λοιπόν.
Μόνο θα παρακαλέσω, επειδή πάρα πολλές φορές κυκλοφορούν αυτά τα ονόματα, συγκεκριμένα εδώ η Χ.Ο.Ε που υπάρχει εδώ στη Λάρισα, αυτοί που είναι οι Πεντηκοστιανοί, εδώ στη Λάρισα, από τους αδελφούς Χασιώτη, που σας έχω κι άλλοτε πεί, και προσέχετε πάλι σας ξαναλέγω. Μή βρεθείτε σε κύκλους τους. Είναι Πεντηκοστιανοί, είναι αιρετικοί! Υποστήριξαν ότι ο Αντίχριστος φέρει το όνομα Γουλιέλμος 2ος. Δέ βγαίνει ακριβώς. Τώρα πώς τι υποστήριξαν, δέν ξέρω. Γουλιέλμος 2ος, τρέχα γύρευε.
Επειδή λοιπόν υπάρχουν διαρκώς αυτές οι προκλήσεις, κι' ο άνθρωπος είναι περίεργος και μπορεί να πέσει θύμα της περιέργειάς του, ακούστε τον χρυσούν κανόνα της Εκκλησίας. Είναι του αγίου Ειρηναίου "Κατά αιρέσεων" στο 5ο βιβλίο 30η παράγραφος, και μετά του αγίου Ανδρέου Καισαρείας, στην ερμηνεία που κάνει στην Αποκάλυψη. Ακούστε πρώτα του αγίου Ειρηναίου :
"Ασφαλέστερον και ακινδυνότερον το να περιμένει κανείς την πλήρωσιν της προφητείας ότι θα 'ρθεί ο Αντίχριστος, παρά να κάθεται κανείς να σκέφτεται και να προσπαθεί να από απομαντεύσει ποιός άραγε μπορεί να είναι ο Αντίχριστος."
Ο δέ άγιος Ανδρέας Καισαρείας γράφει :
"και την μεν ακρίβειαν της ψήφου, ως και τα λοιπά τα περί αυτού γεγραμμένα, ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν,"
Αυτό είναι επιγραμματικό. Μάλιστα άν επιτρέπεται, για να το κάνω πιο ευμνημόνευτο
Θα μείνω σε δύο λέξεις μόνο : ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν. Ο χρόνος πράγματι αποκαλύπτει τις προφητείες. Αλλά πώς θα μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι ήλθε η πλήρωσις της προφητείας. Όταν έχει κανείς πείρα πνευματική και νήψιν. Ακούσατέ το. Τί είναι αυτή η νήψις; Νήψις καρδιάς, από τον νήφω που θα πει κατά λέξη εγκρατεύομαι οίνου. Και συνεπώς είμαι νηφάλιος, έχω καθαρό μυαλό. Αλλά όπως είναι γνωστό, τα πάθη δημιουργούν μέθη. Σκοτασμό του νού και της καρδιάς. Όταν δεν έχω λοιπόν, αυτήν την μέθη των παθών, δηλαδή βρίσκομαι σε μία νηπτική κατάσταση, η καρδιά μου νήφει πραγματικά, τότε θα μπορώ να βλέπω το καθετί, και να ερμηνεύω αυτό που συμβαίνει στην ιστορία. Όπως γράφει ο άγιος Ιγνάτιος στον άγιο Πολύκαρπο ότι "τους καιρούς καταμάνθανε τον αναμενόμενον προσδόκα". Κι' όπως θα δούμε λίγο πιο κάτω, η 2α του Χριστού παρουσία, συνδέεται χρονικά άμεσα με την εμφάνιση του Αντιχρίστου. Διότι ευθύς μετά θα έρθει ο Χριστός. Μετά τον Αντίχριστο, ευθύς μετά. Συνεπώς όταν λέγει εδώ "τους καιρούς καταμάνθανε "
είναι πολύ σπουδαίο. Δηλαδή να τους μελετάς τους καιρούς. Να βλέπεις. Για να μπορείς όμως να μελετάς και να βγάζεις συμπεράσματα πρέπει να έχεις καρδιά νήφουσα. Δηλαδή καρδιά που να είναι καθαρή. Καθαρή από πάθη. Να είσαι ο άνθρωπος ο πιστός, να μην έχεις κυριευθεί από πάθη και κακίες και ελαττώματα, και τότε θα μπορείς να βλέπεις. Πολύ λοιπόν επιγραμματικά λέει ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας ότι : "ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν." Πολύ παραπάνω δέ, όταν οι δύο προφήτες, ο προφήτης Ηλίας και ο Ενώχ θα δείξουν τον Αντίχριστο και θα πούν : "Αυτός είναι". Τότε οι μέν άπιστοι θα δυσαρεστηθούν γιατί θα είναι το ίνδαλμά τους ο Αντίχριστος, όπου και τελικά το θανατωθούν από τον Αντίχριστο, οι πιστοί όμως θα πούν "αυτός είναι." Καί δέν θα είναι μόνο η πείρα η προσωπική και η νήψη της καρδιάς τους, που θα διακρίνουν από τα πολλά γνωρίσματα που δίνει η Αγία Γραφή της προσωπογραφίας του Αντιχρίστου, αλλά θα είναι και οι δύο προφήτες που θα δώσουν την επιμαρτυρία τους για το πρόσωπο του Αντιχρίστου.
Και συνεχίζει ο άγιος Ανδρέας : "ει γαρ έδει, καθώς φασι τινές των
διδασκάλων, σαφώς γνωσθήναι το τοιούτον όνομα, ο τεθεαμένος
αυτό αν απεκάλυψεν."
Γιατί αν έπρεπε να γνωσθεί να γίνει γνωστό σαφώς αυτό το όνομα του Αντιχρίστου, εκείνος που το είδε, - Γι' αυτό σας είπα ότι υπάρχει πιθανότητα, ότι ο άγιος Ιωάννης να γνώριζε το όνομα. Ο τεθεαμένος, αυτός που έχει δεί το όνομα, το είδε γραμμένο, θα το αποκάλυπτε.
"αλλ' ουκ ηυδόκησεν η θεία χάρις εν θεία
βίβλω το του λυμεώνος όνομα γραφήναι."
Δέν ευδόκησε η Χάρις του Θεού να γράφει το όνομά του λυμεώνος, του καταστροφέως αυτού, να γραφτεί στο βιβλίο της Αγίας Γραφής.
"ώς δε έν γυμνασίας
λόγω, πολλά εστιν ευρείν, κατά τον μακάριον Ιππόλυτον και ετέρους πολλούς, ονόματα τον αριθμόν τούτον περιέχοντα προσηγορικά τε και κύρια."
Είναι πραγματικά σαν μιά γυμνασία της περιεργείας. Να ξέρει κανείς να πεί, ε, πολλά ονόματα βγαίνουν. Α, όχι λοιπόν. Δέν θα είμαι περίεργος. Θα περιμένω όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου.
Εάν όμως αγαπητοί μου τεθεί μία απορία. Τότε, αφού δεν αποκαλύπτεται το όνομα, δεν αποκρυπτογραφείται ο αριθμός, τότε γιατί να τεθεί; Για ποιο λόγο να τεθεί; Έτσι απλώς ετέθη; Μήπως ο προφήτης παίζει; Ο προφήτης δεν παίζει. Ο προφήτης γράφει σοβαρά. Και κάτω από την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος. Τότε τί έννοια έχει αυτό; Απλούστατα, όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου τότε οι άνθρωποι θα αισθανθούν ότι επαληθεύεται η προφητεία. Ο Χριστός έλεγε για πράγματα που θα συνέβαιναν σε λίγες ώρες ή σε μία μέρα ή σε δύο τρείς μέρες. Σας τα είπα λέγει αυτά, όταν θα γίνουν για να τα πιστέψετε. Φερ' ειπείν τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, τους λέγει "Απόψε θα σκορπιστούν τα πρόβατα γιατί ο ποιμένας θα παταχθεί. Απόψε σύ Πέτρε θα με αρνηθείς'". Τα ξέρετε τα πιο πολλά να μην πολυλογώ. "Και οι άλλοι θα με αρνηθείτε. Σε τρεις μέρες θα αναστηθώ. Εσείς θα λυπηθείτε και ο κόσμος θα έχει χαρά για την σταύρωσή μου. Αλλά μη φοβάστε, και η γυναίκα, λέει άμα γεννήσει, ενώ πάει να γεννήσει έχει λύπη, όταν όμως γεννήσει έχει χαρά γιατί έφερε άνθρωπο στον κόσμο. Και εσείς θα χαρεί η ψυχή σας, και η καρδιά σας, όταν θα με ξαναδείτε πάλι. Σας τα είπα - σαφώς το λέγει αυτό ο Κύριος εκεί - σας τα είπα ώστε όταν γίνουν να πιστέψετε."
Δηλαδή η προφητεία αγαπητοί μου, είναι το μεγαλύτερο τεκμήριο αληθείας και γνησιότητος. Δέν είναι το θαύμα. Γιατί θαύματα θα κάνει έστω και ψεύτικα και ο Αντίχριστος και ο διάβολος κάνει θαύματα. Μήπως ο πνευματισμός και η μαγεία δεν κάνουν θαύματα; Αλλά εκείνο που είναι αδιάσειστο τεκμήριο αληθείας είναι η προφητεία. Ο διάβολος δεν ξέρει το μέλλον, και δέν μπορεί να δώσει προφητεία. Κι' άλλοτε σας το είπα, στο βρόντο λέει μερικά πράγματα. Και οι άνθρωποι που θα πιστέψουν στον διάβολο, ο Θεός επιτρέπει για την τιμωρία τους στέλνοντας πνεύμα πλάνη, να επαληθεύσει εκείνο το οποίο πίστεψαν είς τον διάβολο, στο όνειρο, στην πρόρηση της γύφτισσας, της καφετζούς, του πνευματιστού, να επαληθεύσει μόνο και μόνο σαν μία τιμωρία ή παιδαγωγική ή καταδικαστική, φοβάμαι καταδικαστική. Διότι το πνεύμα της πλάνης είναι η εσχάτη τιμωρία που μπορεί να δώσει ο Θεός. Το λέγει η Αγία Γραφή αυτό, Παλαιά Διαθήκη, το πνεύμα της πλάνης, το λέει και ο Απόστολος Παύλος στους Θεσσαλονικείς, θα το δούμε λίγο πιο κάτω. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν η προφητεία είναι προνόμιο μόνο του Θεού. Γι' αυτό το λόγο ετέθη, για να εκπληρωθεί η προφητεία, και οι άνθρωποι της εποχής εκείνης, μπορεί να είναι η εποχή μας, μπορεί να είναι η επόμενη γενιά, δεν το ξέρουμε, να πούν : αληθής η προφητεία. Πρέπει να προσέξουμε.
Απόσπασμα από την 56η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης « Ιερά Αποκάλυψις ».
Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :
" Ἱερά Ἀποκάλυψις " εδώ ⬇️
http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/kainh-diauhkh/iera-apokalycis
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40qa7vUvidbEX6OBGq3b9WeV
🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk
__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0
📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1
📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0
__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share
Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk
†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.