†.Προσέξτε εδώ ένα ερμηνευτικό σημείο, το οποίο είναι πολύ μεγάλης αξίας και σημασίας και το οποίο, μοιάζει ότι είναι κρυπτογραφικό.
Είς την Β' προς Θεσσαλονικείς επιστολή, στο δεύτερο κεφάλαιο, που ο Απόστολος Παύλος αναφέρεται είς τον Αντίχριστον, σας είπα είναι πάρα πολύ σπουδαίο, ακούσατέ το : (εδώ ο γέροντας πρέπει να μπέρδεψε τις σημειώσεις του, διότι το χωρίον αυτό, δέν αναφέρεται εις την Β' προς Θεσσαλονικείς επιστολή, αλλά είς την Αποκάλυψη του Ιωάννου)
"ὅταν τελέσωσι τὴν μαρτυρίαν αὐτῶν" (Αποκ. 11,7)
Όταν -λέγει- τελέσωσι την μαρτυρία αυτών, τότε ο Αντίχριστος θα βάλει χέρι επάνω τους, το θηρίο. Αυτό τί σημαίνει; Ότι, σαν να περιμένει ο Αντίχριστος να τελειώσουν το έργο τους οι δύο προφήτες και τότε να επιτραπεί εις αυτόν να τους πολεμήσει. Σαν να περιμένει. Τί θα πεί αυτό; Προσέξτε. Ο Κύριος λέγει στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιο 18 κεφάλαιο. : "Παραλαβὼν δὲ τοὺς δώδεκα εἶπε πρὸς αὐτούς· ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα καὶ τελειωθήσεται πάντα τὰ γεγραμμένα διὰ τῶν προφητῶν τῷ υἱῷ τοῦ ἀνθρώπου." (Λουκ. 18,31) Θα τελεστούν θα γίνουν θα πραγματοποιηθούν όλα τα γραμμένα στους προφήτες. Συνεπώς δεν ήρθε η ώρα μου να με συλλάβουν. Μάλιστα, άλλος Ευαγγελιστής σημειώνει, όταν θέλησαν να συλλάβουν τον Κύριο εις το ιερό, δέν συνελήφθη, δεν μπόρεσαν να τον συλλάβουν, διότι δεν είχε έρθει η ώρα. Ως κάτι να κρατάει τους αντιπάλους, τους εχθρούς για να πραγματοποιήσουν το κακό. Κατά κυριολεξία όμως στο θέμα του Αντιχρίστου, μας το λέγει ο Απόστολος Παύλος στην Β' προς Θεσσαλονικείς επιστολή του, και το οποίο αποτελεί ένα εκ πρώτης όψεως σκοτεινό σημείο, ερμηνευτικό, και το οποίο εδώ τώρα θα αντιληφθείτε πώς θα λυθεί.
Λέγει εκεί ο Απόστολος : "καὶ νῦν τὸ κατέχον οἴδατε, εἰς τὸ ἀποκαλυφθῆναι αὐτὸν ἐν τῷ ἑαυτοῦ καιρῷ·τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·καὶ τότε ἀποκαλυφθήσεται ὁ ἄνομος"(Β Θεσ. 2, 6 - 8) Πολλοί νόμισαν ότι πρόκειται περί... ότι τί είναι αυτό "ὁ κατέχων ἄρτι" ότι ήταν ο αυτοκράτορας της Ρώμης. Δέν βγαίνει τίποτα από αυτό. Θα σας το αποδώσω και θα το ερμηνεύσουμε. "Και τώρα γνωρίζετε αυτό που κατέχει (μιλάει σαν κρυπτογραφικά) που κατέχει εις το να αποκαλυφθεί ο Αντίχριστος στον καιρό του. (Δηλαδή σαν να εμποδίζεται) Διότι το μυστήριον ήδη ενεργείται της ανομίας, μόνο αυτός που ήδη κατέχει, πρέπει να φύγει από τη μέση. Και όταν αυτός που κατέχει, κρατάει, φύγει από την μέση, τότε θα αποκαλυφθεί ο άνομος, ο οποίος είναι εις τον κόσμον αλλά εμποδίζεται να αποκαλυφθεί." Ποιός είναι λοιπόν αυτός;
Αγαπητοί μου, είναι η πρόνοια του Χριστού, αυτός είναι "ο κατέχων." Είναι η πρόνοια του Χριστού που δέν αφήνει τον διάβολο να ενεργήσει.
Δέν αφήνει τον Αντίχριστο να φανεί. Όταν όμως, για τις αμαρτίες μας, υποχωρήσει ο Χριστός, - άρει
την πρόνοιά του - τότε αμέσως θα εμφανιστεί ο Αντίχριστος.
Επειδή είναι ένα λεπτό σημείο αυτό, θα 'θελα να σας το μεταφράσω από τη μετάφραση του Τρεμπέλα, ακούσατέ το. Δυστυχώς, δέν έχει κάνει υπόμνημα είς την αποκάλυψη ο Τρεμπέλας, παρά μόνο μία ερμηνευτική απόδοση, τίποτε άλλο, ακούστε πώς το αποδίδει, έχει σημασία.
«Γνωρίζετε τώρα τί είναι εκείνο που εμποδίζει τον άνομο ούτως ώστε να μήν εμφανισθεί πιό πρίν, αλλά στον καιρό που του έχει ορίσει ο Θεός. Δέν ήλθε όμως ακόμη ο καθορισμένος καιρός του. Διότι τώρα είναι σε ενέργεια η μυστική δύναμη του κακού και της ανομίας, η οποία σε μεγάλο βαθμό παραμένει κρυμμένη και δέν φανερώθηκε ακόμη ολόκληρη• υπάρχει μάλιστα κάποιος, που εμποδίζει τον άνομο να φανερωθεί. Η φανέρωση λοιπόν του ανόμου αυτού θα αναβληθεί μονό μέχρις ότου φύγει απο τη μέση αυτός που σύμφωνα με την θεία πρόνοια παρεμποδίζει την εμφάνισή του.
Και τότε θα φανερωθεί ο άνομος.» Οπότε αγαπητοί μου βλέπουμε, ότι αυτό το "νῦν τὸ κατέχον" και "ὁ κατέχων ἄρτι" αυτός που κατέχει ήδη δεν είναι παρά η παρουσία και η πρόνοια του Χριστού είς τον κόσμο.
Ο Χριστός δέν αφήνει ακόμη τον Αντίχριστο να φανεί, τον εμποδίζει. Θα 'ρθει όμως κάποια στιγμή, ένεκα της αμετανοησίας των ανθρώπων, όταν θα έχει πληθυνθεί η αμαρτία είς υπερθετικό βαθμό, που πιά, θα είμεθα Σόδομα και Γόμορα.. Είπα Σόδομα και Γόμορα!
Τότε, θα αρθεί η προστασία του Χριστού και τότε ευθύς θα εμφανιστεί ο Αντίχριστος.
Επάνω σε αυτό στηρίζεται - φαίνεται - και ο άγιος Ιερώνυμος, ο οποίος λέγει το εξής, σας είπα Σόδομα έ, θα γίνουμε Σόδομα.. και γινόμαστε Σόδομα, γινόμαστε.. - εξ άλλου παρακάτω, θα αναφερθεί στα Σόδομα ο Ιερός Ευαγγελιστής - λέει ο άγιος Ιερώνυμος : Όταν η ομοφυλοφιλία - που υπήρχε στα Σόδομα - πληθυνθεί καθ' υπερβολήν και ξεχυθεί είς τους δρόμους χωρίς ντροπή, όπως τότε είς τα Σόδομα, πού σημειώνει ο ιερός συγγραφεύς της Γενέσεως "από μικρού έως μεγάλου" τότε θα γίνει η δευτέρα του Χριστού παρουσία. Δηλαδή σημαίνει, θα αρθεί - θα παρθεί δηλαδή η πρόνοια του Χριστού για τον κόσμο, θα έρθει ο Αντίχριστος, θα δράσει αυτά τα 3½ χρόνια και ευθύς μετά θα επέμβει ο Χριστός, ο οποίος θα αναλώσει τον Αντίχριστο Και εν συνεχεία θα έρθει η δευτέρα του παρουσία.
Ότι αυτός, ο παρών, - ο Αντίχριστος -, δέν είναι ο Χριστός, αλλά είναι απατεώνας και πλάνος, καταστροφεύς ολετήρ. Θα έλθει δέ, να, τώρα κοντά, οσονούπω, θα έλθει ο πραγματικός Μεσσίας, ο Υιός του Θεού, ο οποίος είχε έλθει από φιλανθρωπία την πρώτη φορά, θα επανέλθει πάλι. Αυτή θα είναι η μαρτυρία, την οποία θα τελέσουν, δηλαδή θα ολοκληρώσουν και θα τελειώσουν.
Βλέπετε αγαπητοί μου, ότι όλα τελειώνουν στον κόσμον αυτόν και το κήρυγμα της μετανοίας και το κήρυγμα της αναμονής του Μεσσίου, όλα τελειώνουν. Όλα τέλος έχουν!
Μόνο που εμείς, δέν θέλουμε να πιστέψουμε ότι αυτά έχουν τέλος, διότι μας έχει καταλάβει στην εποχή μας βαριά ακηδεία βαριά αμέλεια να θέλουμε να σωθούμε.
Απόσπασμα από την 45η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης « Ιερά Αποκάλυψις ».