14 Απριλίου 2021

Τα θεμέλια μίας θρησκείας είναι τρία.

†.Ἀλλά επροσέξατε τί λέγει είς τόν πρῶτο στίχο; Στον πρῶτο στίχο λέγει : «Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεός τόν οὐρανόν καί τήν γῆν». Αὐτό τί ἐκφράζει; Ὅτι ὁ Θεός εἶναι ἕνας. Καί ὁ Θεός, λέγει, εἶπε καί ἐγένετο τό φῶς.

Εἶπε και ἀκόμη: «Πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τῶν ύδάτων». Αὐτό τί ἐκφράζει; Ὅτι ὁ Θεός εἶναι ἕνας, ἀλλά είναι Τριαδικός.
Ὥστε, στόν μέν πρῶτο στίχο, στό πρῶτο βιβλίο ὁλοκλήρου της Ἁγίας Γραφῆς μπαίνει ὁ θεμέλιος, "ὅτι ὁ Θεός εἶναι ἕνας".
Στόν δεύτερο στίχο ὁ δεύτερος θεμέλιος, ὅτι" ὁ Θεός εἶναι ἕνας, ἀλλά Τριαδικός, εἶναι τρία
πρόσωπα ". Καί πράγματι ὁ θεμέλιος μίας θρησκείας εἶναι ἡ γνώσις τοῦ ποιός εἶναι ὁ Θεός.
Εἶναι ὁ θεμέλιος.

Ἀκοῦστε τά θεμέλια,
τρία εἶναι τά θεμέλια μίας θρησκείας, τῆς ὁποιασδήποτε θρησκείας. Τρία είναι τα θεμέλια. 

Τό πρῶτο θεμέλιο
εἶναι ὁ Θεός.

Τό δεύτερο θεμέλιο εἶναι ὁ ἄνθρωπος.

Καί τό τρίτο θεμέλιο
εἶναι ἡ σχέσις τοῦ ἀνθρώπου μέ τό Θεό ἤ τοῦ Θεοῦ μέ τόν ἄνθρωπο.

Τρία λοιπόν πράγματα εἶναι τά ὁροθέσια, εἶναι τά θεμέλια μιᾶς θρησκείας. Ὁ Θεός, ὁ ἄνθρωπος καί ἡ σχέση ἀνάμεσα στά δυό αὐτά πρόσωπα, Θεός καί
ἄνθρωπος. Αὐτό λέγεται θρησκεία. Ακούστε, άν σας πούν τί είναι θρησκεία; Αυτό είναι θρησκεία.
Ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ, ποιός εἶναι ὁ Θεός, ὁ ἄνθρωπος καί ἡ σχέση αὐτῶν τῶν δύο. Αὐτό λέγεται θρησκεία. Αὐτός εἶναι ὁ θεμέλιος πάσης θρησκείας.
Παντοῦ θά συναντήσετε αὐτό.
Καί ἄν θέλετε νά κρίνετε, ὅπως φέρ ειπείν ό Μασονισμός.
Εἶναι, - λέμε, ρωτάμε - ἤ δέν
εἶναι θρησκεία; Εἄν βροῦμε αὐτά τά τρία στοιχεῖα, αὐτομάτως λέμε, εἶναι θρησκεία, τελείωσε, πάει.
Εἶναι χαρακτηριστικά στοιχεῖα.

Ἐδῶ, λοιπόν, πράγματι, τό πρῶτο θεμέλιο εἶναι, ποιός εἶναι ὁ Θεός.
Ποιός είναι ο Θεός;
Μονάς ἐν Τριάδι καί Τριάς ἐν Μονάδι. Ὁ Θεός εἶναι μονάδα, ἕνας εἶναι ὁ Θεός, ἀλλ’ εἶναι Τριαδικός, τρία πρόσωπα. Μία ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ, τρία τά πρόσωπα. Αὐτό λέγεται Μονάς (ἕνας ὁ Θεός) ἐν Τριάδι (μέσα σέ τρία πρόσωπα) καί Τριάς (τρία πρόσωπα) μέσα σέ μία μονάδα, σέ μία οὐσία. Καί ἀμέσως σᾶς εἶπα, ἐπαναλαμβάνω, μπαίνει ὁ θεμέλιος τοῦ ποιός εἶναι ὁ Θεός, ἕνας καί Τριαδικός. Μπαίνει ἀπό τούς δύο πρώτους στίχους τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Εἶναι πραγματικά μεγαλειῶδες. Θα τουποπτευόσαστε ποτέ ότι εκεί ακριβώς θα 'μπαινε γιατί εκεί έπρεπε να μπεί, ἀφοῦ ξεκινᾶμε νά μάθουμε ποιός εἶναι ὁ Θεός. Εκεί λοιπόν, ἔπρεπε νά μάθουμε του ποιός εἶναι ὁ Θεός.


Απόσπασμα από την 3η ομιλία στην κατηγορία
« Χριστιανική Κοσμολογία - Ἀνθρωπολογία ».

Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :
" Χριστιανική Κοσμολογία - Ἀνθρωπολογία " εδώ ⬇️
http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/palaia-diauhkh/xristianikh-kosmologia-anurvpologia
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40pgmRsIiRCioth8a5E4bM7r

__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0

📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1

📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0

__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share

Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk

†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.