†.Όπως θα θυμάστε, είχαμε δώσει την μαρτυρία τής Αγίας Γραφής για την πραγματικότητα του αντίχριστου. Είχαμε αναφέρει κ την ίδιον, ακόμη, τον Λόγο τού Κυρίου, ότι “ἐγὼ ἐλήλυθα ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ πατρός μου, καὶ οὐ λαμβάνετέ με· ἐὰν ἄλλος ἔλθῃ ἐν τῷ ὀνόματι τῷ ἰδίῳ, ἐκεῖνον λήψεσθε.” (Ιω. 5,43)
Αλλά Εκείνος, ο Οποίος μάς δίνει με περισσή σαφήνεια κ ακρίβεια την περιγραφή τού αντίχριστου είναι, αγαπητοί μου, ο Απόστολος Παύλος. Στην Δεύτερη Προς Θεσσαλονικείς Επιστολή του, εξ αφορμής μιας ανησυχίας των Χριστιανών Θεσσαλονικέων για μια επικείμενη Δεύτερη του Χριστού Παρουσία, τούς απαντά ότι, εάν δεν έλθει πρώτα ο αντίχριστος, ο άνομος, ο υιός τής αμαρτίας κ της απώλειας, δεν θα έρθει ο Χριστός. Κ κανείς, λέει, να μην σας εξαπατήσει για κανέναν λόγο. Που σημαίνει ότι ήταν ένα σημάδι για την Δεύτερη του Χριστού Παρουσία ο ερχομός του αντίχριστου. Να σας το διαβάσω, χωρίς, όμως, να το ερμηνεύσω κ να το αναλύσω, μόνο μερικά θα σας ερμηνεύσω σήμερα. “ […] «μή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον· ὅτι ἐὰν μὴ ἔλθῃ ἡ ἀποστασία πρῶτον καὶ ἀποκαλυφθῇ ὁ ἄνθρωπος τῆς ἁμαρτίας, ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας,/ὁ ἀντικείμενος καὶ ὑπεραιρόμενος ἐπὶ πάντα λεγόμενον Θεὸν ἢ σέβασμα, ὥστε αὐτὸν εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ ὡς Θεὸν καθίσαι, ἀποδεικνύντα ἑαυτὸν ὅτι ἐστὶ/Οὐ μνημονεύετε ὅτι ἔτι ὢν πρὸς ὑμᾶς ταῦτα ἔλεγον ὑμῖν;/καὶ νῦν τὸ κατέχον οἴδατε, εἰς τὸ ἀποκαλυφθῆναι αὐτὸν ἐν τῷ ἑαυτοῦ καιρῷ·/τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·/καὶ τότε ἀποκαλυφθήσεται ὁ ἄνομος, ὃν ὁ Κύριος ἀναλώσει τῷ πνεύματι τοῦ στόματος αὐτοῦ καὶ καταργήσει τῇ ἐπιφανείᾳ τῆς παρουσίας αὐτοῦ·/οὗ ἐστιν ἡ παρουσία κατ᾿ ἐνέργειαν τοῦ σατανᾶ ἐν πάσῃ δυνάμει καὶ σημείοις καὶ τέρασι ψεύδους/καὶ ἐν πάσῃ ἀπάτῃ τῆς ἀδικίας ἐν τοῖς ἀπολλυμένοις, ἀνθ᾿ ὧν τὴν ἀγάπην τῆς ἀληθείας οὐκ ἐδέξαντο εἰς τὸ σωθῆναι αὐτούς·/καὶ διὰ τοῦτο πέμψει αὐτοῖς ὁ Θεὸς ἐνέργειαν πλάνης εἰς τὸ πιστεῦσαι αὐτοὺς τῷ ψεύδει,/ἵνα κριθῶσι πάντες οἱ μὴ πιστεύσαντες τῇ ἀληθείᾳ, ἀλλ᾿ εὐδοκήσαντες ἐν τῇ ἀδικίᾳ.» (Β Θεσ. 2, 3 - 12)
Είναι πάρα πολύ σαφής, λοιπόν, αγαπητοί μου, ο Απόστολος Παύλος στο σημείο τής έλευσης του αντίχριστου, δίνοντάς μας πολλά χαρακτηριστικά στοιχεία. Πότε θα έρθει ο αντίχριστος; Αναφερόμενος ο Απόστολος Παύλος στην περικοπή, την οποίαν μόλις σάς διάβασα, σημειώνει ότι στους Θεσσαλονικείς θα έρθει πρώτα η αποστασία ( κ με το “αποστασία” δεν εννοεί απλώς ότι οι άνθρωποι θα σημειώσουν την αποστασία από τον Θεό, αλλά “αποστασία”, όπως ερμηνεύουν οι Πατέρες, είν’ αυτός ο ίδιος ο αντίχριστος), ότι, δλδ, πρώτα θα έλθει ο αντίχριστος κ μετά θα έρθει ο Χριστός.
Κ σημειώνει ο Ιερός Χρυσόστομος, ερμηνεύοντας “προ τού Χριστού ο αντίχριστος έρχεται”. Κ, μάλιστα, ευθύς μετά τον αντίχριστο. Συνεπώς, ο χρόνος έλευσης του αντίχριστου συνδέεται με την Δεύτερη του Χριστού Παρουσία κ, οπωσδήποτε, αφού η Δεύτερη του Χριστού Παρουσία είναι άγνωστη, κ ο αντίχριστος άγνωστο πότε θα έρθει. Παρά ταύτα, ο Κύριος είπε την εξής φράση: «Περὶ δὲ τῆς ἡμέρας ἐκείνης καὶ ὥρας οὐδεὶς οἶδεν, οὐδὲ οἱ ἄγγελοι τῶν οὐρανῶν, εἰ μὴ ὁ πατήρ μου μόνος.» (Ματθαίος 24,36). Δλδ, περί τής Ημέρας εκείνης κ της Ώρας κανείς δεν γνωρίζει , ούτε οι Άγγελοι! Μόνον ο Πατήρ Μου, λέει, γνωρίζει. Αυτό σημαίνει ότι κανείς, πράγματι, δεν γνωρίζει την Δευτέρα τού Χριστού Παρουσία και, κατά συνέπεια κ τον ερχομό τού αντίχριστου, ο οποίος θα είναι, το υπογραμμίζω, γιατί υπάρχει μια απορία -ότι θα μεσολαβήσει μεταξύ του αντίχριστου κ του Χριστού η χιλιετής βασιλεία. Όχι!! Ευθύς μετά από τον αντίχριστο έρχεται ο Χριστός. Είναι σαφής αυτή η διδασκαλία κ όλοι οι Πατέρες γι’ αυτό μιλούν. Η χιλιετής βασιλεία δεν είναι όπως την ερμηνεύουν οι χιλιαστές, ότι δλδ μετά από τον αντίχριστο θα έρθει η χιλιετής βασιλεία! Όχι! Κατ’ αρχάς, ο αριθμός 1000 είναι ένας αριθμός ο οποίος δείχνει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν είν’ ο ακριβής αριθμός 1000. Όπως λέμε τον αριθμό 3, 7, 10, 40, 100, στρογγυλός αριθμός. Έτσι κ τα 1000 χρόνια είναι ο χρόνος ο μεταξύ των δύο Παρουσιών τού Χριστού! Και χαρακτηρίζεται απ’ όλους τούς Πατέρες τής Εκκλησίας μας ως “ο χρόνος τού Ευαγγελίου”, δλδ ο χρόνος τον οποίον ήδη διανύουμε · είναι ο χρόνος που κηρύσσεται κ εφαρμόζεται το Ευαγγέλιο. Άρα, ο χιλιετής χρόνος είναι από την πρώτη έως τη Δεύτερη Παρουσία τού Χριστού. Μετά από τον αντίχριστο, δεν θα υπάρξει πια χρόνος, θα έρθει κατ’ ευθείαν ο Χριστός, ο Οποίος, θα δούμε, θα αναλώσει, θα καταστρέψει τον αντίχριστο! Ο Κύριος είπε ότι για εκείνη την Ημέρα κ την Ώρα κανείς δεν γνωρίζει. Αλλά κοιτάξτε τι είπε -αν το προσέξουμε λίγο το κείμενο, θα δούμε ότι έχει κάτι να μας αποκαλύψει κ ότι, ακόμα, έρχεται σε συμφωνία με πάρα πολλά άλλα σημεία τής Αγίας Γραφής, μην εκπλαγείτε- “Περί τής ημέρας και Ώρας”, αυτό δείχνει μιαν ακρίβεια. Ώστε, λοιπόν, η Ημέρα κ η Ώρα δεν είναι γνωστές στους ανθρώπους. Αλλά ο περίπου χρόνος μπορεί να είναι γνωστός; Αγαπητοί μου, ναι! Δέν καινοτομώ, Θεός φυλάξοι! Αλλά τι εννοούμε, όταν λέμε “ο περίπου χρόνος” ; Ο Χριστός έδωσε σημάδια κ, μάλιστα, όταν είπε ότι για την Ημέρα κ την Ώρα κανείς δεν γνωρίζει, ευθύς παρακάτω (Ματθαίος 24,36), δίνει σημάδια για το πώς ακριβώς θα συμβεί η Δεύτερη Παρουσία τού Χριστού. Κ, όταν δίνει σημάδια, μπορούμε χρονικά να προσδιορίσουμε. Εξάλλου, δεν είναι τα μοναδικά σημάδια που ο Κύριος εδώ δίνει στον Ματθαίο, είναι κ αλλού άλλα, που δίνει ο ίδιος ο Κύριος.
Αλλά κ ο Απόστολος Παύλος δίνει σημάδια. Θέλετε να σας πω ένα; Να ένα πρώτο σημάδι:“για κανέναν λόγο να μην σας εξαπατήσει κανείς, διότι, εάν δεν έλθει πρώτα η αποστασία, δεν θα έρθει ο Κύριος”. Διότι τότε τούς εξαπατούσαν ότι ο Κύριος έρχεται. Κ είχαν αφήσει τις δουλειές τους, κλείσαν τα μαγαζιά τους, για να το πω σύγχρονα, κ περίμεναν να έρθει ο Χριστός. Όπως, κατά καιρούς, οι χιλιαστές, που λένε “έρχεται, έρχεται”. Όχι!! Ο Απόστολος Παύλος λέει, προσέξτε: “Εάν δεν έρθει ο αντίχριστος, ο Χριστός δεν έρχεται!” . Σας ρωτώ, είναι ή δεν είναι αυτό σημάδι; Είναι σημάδι. Ακόμη, ο Απόστολος Παύλος είπε: “ ουραγοί στην πίστη θα είναι οι Εβραίοι”. Ακόμη είπε ο Κύριος κ ο Απόστολος Παύλος: “θα κηρυχθεί πρώτα το Ευαγγέλιο εις πάσαν την φύσιν (σε όλα τα έθνη) “. Κι ούτω καθεξής. Ακόμη, είδαμε κ σε προηγούμενα κεφάλαια της Αποκάλυψης σημεία στον Ουρανό και άλλα. Είναι σημάδια που προσδιορίζουν, χονδρικά, βεβαίως, αν βρισκόμαστε πολύ μακριά ή σχετικά κοντά ή πολύ κοντά. Επί παραδείγματι ακούτε -κ δεν το ακούτε από μένα, φυσικά, το ακούτε από πάρα πολλά στόματα κ θα το ‘χετε διαβάσει σε άρα πολλά σημεία- που λένε: “ζούμε σε καιρούς κ χρόνους αντίχριστου”. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι, χονδρικά, τοποθετούμε πάνω- κάτω την εποχή μας, αν είναι κοντά ή μακριά η Ημέρα τού Κυρίου. Δεν αντίκειται, λοιπόν, στο άγνωστο της Ημέρας κ της Ώρας όσα λένε, γιατί ο Κύριος μίλησε για την Ημέρα κ την Ώρα. Τώρα, αν ο προσδιορισμός είναι γύρω στα 50 χρόνια ή τα 100 χρόνια, αυτό είν’ ένας προσδιορισμός κατά προσέγγιση, που δίνει η ίδια η Αγία Γραφή τα σημάδια της.
Ακούστε, όμως, τι λέει ο Ίδιος ο Κύριος, μετά από τον Λόγο που είπε για την Ημέρα κ την Ώρα. Όταν έγινε ο Κατακλυσμός, ήταν ο χρόνος τού Κατακλυσμού γνωστός ή άγνωστος; Προφανώς ήταν άγνωστος. Ήταν κ γνωστός κ άγνωστος. Συγκεκριμένα, ο χρόνος δεν ήταν άγνωστος, στον Νώε, τουλάχιστον. Αλλά η ημέρα κ η ώρα ήταν άγνωστες. Στον Νώε (ήταν άγνωστες μόνον η μέρα κ η ώρα). Γιατί στους έξω ανθρώπους ήταν εντελώς άγνωστα όλα. Ακούστε κ το πώς (λέγοντας το ίδιο παράδειγμα ο Κύριος) . Έδωσε ο Θεός εντολή στον Νώε να κατασκευάσει την Κιβωτό και η Κιβωτός κατασκευαζόταν. Πόσα χρόνια κράτησε η παρασκευή τής Κιβωτού; 120 χρόνια. Στα 120 χρόνια τι έβλεπαν οι άνθρωποι γύρω από τον Νώε; Τον ρωτούσαν : “Νώε, τι φτιάχνεις;” . Τους έλεγε : “μία Κιβωτό”. Τον ρωτούσαν : “τι θα την κάνεις, τι θα είν’ αυτό το πλεούμενο, τι πράγμα θα είν’ αυτό;” . Ένα πλοίο μεγάλο, που οι διαστάσεις δίνονταν από την ίδια την Αγία Γραφή. Τούς απαντούσε ο Νώε: “ο Θεός θα στείλει Κατακλυσμό κ θα πνιγούν οι άνθρωποι, επειδή είναι πολύ αμαρτωλοί. Κ ο Θεός μού είπε να κατασκευάσω αυτήν την Κιβωτό, για να σωθώ εγώ κ η οικογένειά μου” . Κ έλεγαν οι σύγχρονοι του Νώε ότι ο Νώε γέρασε κ έχασε το μυαλό του. Διότι δεν πίστευαν! Τι ήταν, λοιπόν, τα 120 χρόνια κατασκευής τής Κιβωτού ήταν 120 χρόνια κήρυγμα μετανοίας!!! Αλλά, όταν ήρθαν τα 120 χρόνια, λέει ο Ίδιος ο Κύριος: “όταν εισήλθε ο Νώε στην Κιβωτό, τότε άρχισε ο Κατακλυσμός”. Μόλις μπήκε στην Κιβωτό, ο Θεός τού είπε : “σήμερα θα μπεις στην Κιβωτό” . Κ μπήκε μέσα ο Νώε. Μάλιστα, ετοίμασε μέσα τα ζώα μ’ όλη την άνεση, Έβαλε όλα τα ζώα μέσα σε πολλά ζευγάρια. Αναφέρει κ τα ζευγάρια η Αγία Γραφή. Έβαλε τροφές μέσα κ , όταν όλα τα τελείωσε, του λέει ο Θεός: “τώρα μπες μέσα κ κλείσε την πόρτα”. Κ, μόλις μπήκε μέσα, άρχισε να βρέχει. Για τον Νώε ήταν άγνωστος ο περίπου χρόνος; Καθόλου. Όταν βλέπει ότι τέλειωσαν οι δουλειές του κ η συλλογή των ζώων κ, τέλος τέλος, πόσο θα ‘τανε μια ανθρώπινη ζωή; Ο Αδάμ έζησε 930 χρόνια. Ο Νώε έζησε 600 χρόνια. Θα μπορούσε, λοιπόν, να επεκταθεί η αναμονή τού Κατακλυσμού πέρα από τα όρια της ζωής τού Νώε; Αναμφισβήτητα, όχι, αφού τού είπε ο Θεός ότι θα πρέπει αυτός να σωθεί. Άρα, ο περίπου χρόνος ήταν γνωστός. Ήταν μέσα στα όρια μιας ανθρώπινης ζωής, της ζωής τού Νώε. Η μέρα, όμως κ η ώρα δεν ήταν γνωστές. Με το παράδειγμα ου ο Ίδιος ο Κύριος αναφέρει κ λέει: “όπως έγινε τις ημέρες eκείνες στον Νώε, το ίδιο θα γίνει κ στον Υιό τού Ανθρώπου, σ’ Εμένα, ότι θα εμφανιστώ” . Έτσι οι πιστοί μπορούν να προσδιορίσουν.
Ο Άγιος Ιγνάτιος λέει στον Άγιο Πολύκαρπο σ’ αυτήν τη θαυμάσια επιστολή του: “ […] τους καιρούς καταμάνθανε, τον Αναμενόμενον προσδόκα” . Που θα πει “να μελετάς τούς καιρούς, είναι σύμφωνο με τον Λόγο τού Χριστού”. Λέει “το πρόσωπο του Ουρανού”, δλδ μετεωρολογικά, κρίνετε αν θα βρέξει ή αν θα ‘χουμε καλό καιρό. “Τους καιρούς τούς ιστορικούς”, λέει στους συγχρόνους Του ο Κύριος, “δεν τους βλέπετε, δεν τους κρίνετε, υποκριτές;” . Κ μας καλεί ο Κύριος να καταμανθάνουμε τους καιρούς.
Αυτό λέει τώρα ο Άγιος Ιγνάτιος στον Άγιο Πολύκαρπο, τον Επίσκοπο Σμύρνης: “καταμάνθανε, μελέτα τούς καιρούς”. Αλλά ως προς τι να τους μελετάει τούς καιρούς; “Τον Αναμενόμενον προσδόκα.” Δλδ εννοεί “Αυτόν που περιμένουμε, τον Χριστό, περίμενέ Τον”. Αντίκεινται αυτά στον Λόγο τού Κυρίου ότι για την Ημέρα εκείνη κ την Ώρα κανείς δεν γνωρίζει; Αναμφισβήτητα, όχι.
Αλλά θα ξαναμείνω στο σημείο αυτό, ότι εκείνο που έχει πάρα πολλή σημασία για μας είναι ότι ο Απόστολος Παύλος είπε ότι η Δευτέρα τού Χριστού Παρουσία δεν θα γίνει, εάν δεν έρθει πρώτα ο αντίχριστος. Αυτό έχει πολλή σημασία. Κ κάτι άλλο έχει πολλή σημασία : επιτέλους, κ αν ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε θα έρθει ο αντίχριστος, αν λάβετε υπ’ όψη ότι αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν, υπάρχουν πολλοί αντίχριστοι. Η υπόθεση ξεκίνησα από τον καιρό που ο Χριστός εμφανίσθηκε, για να μην πω ότι ξεκίνησε από τον Παράδεισο του Θεού. Τότε το πρώτο όργανο του διαβόλου κ, συνεπώς, τύπος αντίχριστου είναι ο Κάιν. Ο οποίος φονεύει τον Άβελ. Κ τον φονεύει, για να ματαιώσει ο δράκων (ο διάβολος) τον ερχομό τού Μεσσία, ο οποίος (Μεσσίας) θα ήταν απόγονος τού Άβελ. Γιατί ήξερε πολύ καλά (ο Κάιν) ότι ήταν όργανό του κ από τον Κάιν δεν θα ερχόταν ο Μεσσίας. Κ ματαιώνει το έργο τού Μεσσία, βάζοντας τον Κάιν να φονεύσει τον Άβελ. Αλλά, αντ’ αυτού, γέννησε ο Αδάμ τον Σηθ, ο οποίος κρατά τώρα την γενεαλογία τού Μεσσία. Από τότε ενεργεί ο αντίχριστος.
Έτσι, τι μας ενδιαφέρει αν θα έρθει τού χρόνου ή φέτος ή ύστερα από 50 ή ύστερα από 500 χρόνια; Σημασία έχει ότι αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν, υπάρχουν, δλδ, πολλοί αντίχριστοι, όπως λέει η ίδια η Αγία Γραφή, κ οφείλουμε να προσέχουμε. Διότι τι νομίζετε; Δεν μπορούμε να χάσουμε την ψυχή μας από τις επιδράσεις των αντίχριστων που υπάρχου στην εποχή μας; Ποιο, ακριβώς, θα είναι το πρόσωπο του αντίχριστου; Το πρόσωπό του μας το διαζωγραφίζει η Αγία Γραφή κ το ερμηνεύουν Πατέρες ως εξής: “θα είναι ο διάβολος που θα έχει ενανθρωπίσει ή θα είναι απλός άνθρωπος; Άρα ο σατανάς; Ρωτά ο Ιερός Χρυσόστομος, Ουδαμώς! “Ουκ αυτός ο διάβολος γίγνεται άνθρωπος, κατά την τού Κυρίου Ενανθρώπισιν, μη γένοιτο” , λέει ο Ιερός Δαμασκηνός. Συνεπώς, θα είναι άνθρωπος κατ’ ενέργεια του σατανά, δλδ όργανο του σατανά. Όπως μάς λέει ο Απόστολος Παύλος (Β’ Θεσ/νικείς, 2,9) “ ως άνθρωπος ο αντίχριστος θα γεννηθεί από άνθρωπο, από γυναίκα. Αλλά εκ πορνείας.” Το λέει ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Και τούτο για να δώσει την εντύπωση ότι γεννήθηκε, εφ’ όσον δεν θα είναι γνωστός ο πατέρας του -αφού θα είναι εκ πορνείας- ότι γεννήθηκε εκ παρθένου, κατ’ απομίμηση του Χριστού! Όπως σάς είπα, είναι ο πίθηκος του Χριστού ο αντίχριστος, κατά τον λόγο τού Ιερού Αυγουστίνου. Κ, εάν ο διάβολος είναι αρχή, μέσον κ τέλος κάθε κακού, ο αντίχριστος θα είναι το τέλος κάθε κακού! ΘΑ είναι ο πιο σάπιος κακός από την πτώση τού Αδάμ κ ύστερα! Κ στην ποιότητα αλλά κ χρονικά . Ο τελευταίος πιο σάπιος καρπός, που ποτέ η ανθρωπότητα, από την πτώση τού Αδάμ, έχει δώσει. Θα είναι ο αντίχριστος. “Θα είναι Εβραίος”, λέει ο Οικουμένιος (Πατρολογία 119,117). “Θα είναι από ρίζα Εβραίων”, λέει ο Άγιος Ανδρέας Καισαρείας. Αφού θα είναι όχι απλώς Εβραίος αλλά εκ προγόνων(εκ ρίζας) Εβραίων. Κ ποιοι θα είναι αυτοί οι πρόγονοί του; Θα είναι από εκείνους που επιμένουν στην απιστία στο Πρόσωπο του Χριστού. Θα είναι από τη φυλή τού Δαν, όπως ήδη αναφέραμε στην προφητεία τού Ιακώβ. Επειδή θα κατάγεται από τη φυλή τού Δαν, δεν συγκαταλέγεται στις 12 φυλές, όταν συντάσσει τις 12 φυλές ο Άγιος Ιωάννης στην Αποκάλυψή του. Είναι στο έβδομο κεφάλαιο, 5 έως 8. Δεν συγκαταλέγεται η φυλή τού Δαν, επειδή απ’ αυτήν θα έρθει ο αντίχριστος. Εδώ μια μικρή απορία θα ήθελα να σας λύσω, αν μπορώ. Ίσως θα πείτε : “σήμερα δέν υπάρχουν οι φυλές κ, όταν θα έρθει ο αντίχριστος, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν θα είναι από την φυλή τού Δαν ή όχι”. Οι ίδιοι οι Εβραίοι, πλέον, δεν έχουν τις φυλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι διατηρήθηκαν οι φυλές με όλες τις καταγραφές τις ληξιαρχικές, παρ’ ότι ήδη μεσολάβησε η βαβυλωνιακή αιχμαλωσία κ η καταστροφή τής Ιουδαίας, διατηρήθηκε ο ληξιαρχικός κατάλογος των φυλών, όχι όλων, κυρίως τού Ιούδα, για να έρθει ο Χριστός. Γι’ αυτό, με βάση αυτούς τούς καταλόγους, ο Ιερός Ευαγγελιστής Ματθαίος κ ο Ιερός Ευαγγελιστής Λουκάς μάς παραθέτουν την γενεαλογία τού Χριστού. Δεν είναι χωρίς σημασία αυτό. Για να αποδείξουν, ακριβώς, ότι πληρώθηκε η προφητεία τού Ιακώβ ότι από τον Ιούδα θα είναι η προσδοκία των εθνών, δλδ ο Μεσσίας. Για τον Ιησού Χριστό διατηρήθηκε η φυλή τού Ιούδα κ αποδείχθηκε αυτό.
Για τον αντίχριστο υπάρχει η προφητεία τού Ιακώβ για το παιδί του, τον Δαν, χωρίς αυτό να είναι ανάγκη οπωσδήποτε να διατηρηθεί η φυλή τού Δαν. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη να διατηρηθεί. Ένα έχει σημασία: ότι, με τον τρόπον αυτό, θέλησε να τονισθεί ο ερχομός του αντίχριστου, ο οποίος ερχομός θα ήταν από τους Εβραίους, αλλά θα πραγματοποιούνταν η προφητεία τού Ιακώβ μερικώς, όπως ήταν ο κριτής Σαμψών, για να δειχθεί ότι, εφ’ όσον η μερική προφητεία εκπληρώθηκε, οπωσδήποτε θα εκπληρωθεί κ η ολότητα τής προφητείας. Χωρίς αυτό να είναι ανάγκη, οπωσδήποτε να διατηρηθεί η φυλή τού Δαν. Τοπικά ο αντίχριστος θα προέλθει από τη Γαλιλαία.
Λέει ο Μέγας Αθανάσιος: “[…] Εκ της Γαλιλαίας, όθεν ο Χριστός εξήλθεν, εξέρχεται, ως φησίν η Γραφή, σκύμνος λέοντος Δαν και εν τη Δύσι εκβασάν. Αύτη δε εστί Σκυθόπολις”.
Όπως ο Χριστός προήλθε από τη Γαλιλαία, κατά τον ίδιο τρόπο θα προέλθει κ ο αντίχριστος από την Γαλιλαία. Το καταπληκτικό είναι ότι, αυτήν τη στιγμή, η Γαλιλαία είναι, πράγματι, εβραϊκή! Προσέξτε το! Αυτά είναι τα διάφορα σημάδια, τα οποία υπάρχουν, ότι, μέχρι τώρα, δεν ήταν εβραϊκή η Γαλιλαία κ για αιώνες δεν ήταν εβραϊκή η Γαλιλαία. Αλλά τώρα είναι εβραϊκή. Έχει σημασία αυτό, διότι, όταν θα προέλθει από ‘κεί ο αντίχριστος, θα είναι σαφές ότι προέρχεται από Εβραίους.
Λέει ο Ιερός Δαμασκηνός το εξής: “τίκτεται εν πορνείας, ως έφημεν, και ανατρέφεται λεληθότως (ανατρέφεται κρυφά) και αιφνίδιον επανίσταται και ανταίρει και βασιλεύει”. Αιφνιδίως, λέει, θα παρουσιασθεί, θα επαναστατήσει, θα βασιλεύσει. “Και εν τοις προοιμίοις μεντης βασιλείας αυτού, μάλλον δε τυραννίδος, υποκρίνεται αγιοσύνην” . Στην αρχή, λέει, όταν θα βασιλεύσει, θα υποκριθεί ότι είναι σπουδαίος, άγιος άνθρωπος. “Ηνίκα δε επικρατής γένηται, διώκει την Εκκλησίαν τού Θεού και εκφαίνει πάσαν την πονηρίαν αυτού.” Όταν, όμως, επικρατήσει, τότε παρουσιάζει τον πραγματικό του εαυτό κ όλη την πονηριά του κ τότε διώκει την Εκκλησία τού Χριστού. Αν ρωτήσετε : “κ ποιος ειν’ ο σκοπός τής υποκριτικής αγιοσύνης τού αντίχριστου;” , θα σας απαντούσα: “η πολιτική του επικράτηση κ η κοσμοκρατορία του”.
Ακούστε πώς το λέει, αναλυτικότερα, αυτό το “αγιοσύνη” τού ιερού Δαμασκηνού o Ιππόλυτος, Επίσκοπος Ρώμης (μόνο ανάγνωση θα σας κάνω, χωρίς ερμηνεία, είναι εύκολο να το ερμηνεύσετε) : “[…]Γενήσεται πραΰς (θα γίνει πράος άνθρωπος) αγαπητικός, ήσυχος, ευλαβής, ειρηνοποιός, μισών αδικίαν, βδελυττόμενος δώρα (δεν θέλει την δωροδοκία), ειδωλολατρίαν μη προσιέμενος (δεν παραδέχεται την ειδωλολατρία ), τάς γραφάς φησίν αγαπών (θα λέγει ότι αγαπάει τις Γραφές) , ιερείς αιδούμενος (ντρέπεται, σέβεται τους ιερείς), πολιάς τιμών (τα άσπρα γένια τα τιμά, τα άσπρα μαλλιά), πορνείαν μη καταδεχόμενος (δεν καταδέχεται την πορνείαν, είναι εγκρατής), μοιχείαν βδελυττόμενος, καταλαλιαίς μη προσέχων, όρκους μη καταδεχόμενος, φιλόξενος, φιλόπτωχος, ελεήμων, χήρες επικουρών (φροντίζει για τις χήρες), ορφανών προϊστάμενος, αγαπών πάντας, τους μαχομένους ανθρώπους καταλάτων εις αγάπην και λέγων μη επιδιέτω ο ίδιος επί το παροργισμώ υμών, χρυσόν ου κέκτηται (είναι ακτήμων), αργύριον ουκ αγαπήσει, πλούτον oυ πρoσίεται (δεν θα αποκτήσει πλούτο).
Σπουδαία χαρακτηριστικά, ωραίος, περίφημος άνθρωπος! Προσθέστε, παρακαλώ, σ’ αυτόν τον κατάλογο της αγιοσύνης του κ τα θαύματα που θα επιτελεί, για να δείτε με πόση ευκολία θα πλανήσει τους ανθρώπους! Εδώ εμφανίζεται μια Αθανασία Κρικέτου κ ένας Χρήστος από το Γάζωρο κ σου λέει : “σπουδαίοι άνθρωποι είν’ αυτοί!” . Για να δείτε πόσο εύκολα θα πλανηθούν οι άνθρωποι. Κ, όπως ο αρχαίος όφις ήραν, όπως μάς λέει το βιβλίο τής Γενέσως, φρονιμότατος, απ’ όλα τα ζώα τού Παραδείσου, έτσι κ ο αντίχριστος θα είναι με υποκρισία άγιος. Δλδ υποκριτικά άγιος. Μας λέει ο Ιππόλυτος, Επίσκοπος Ρώμης, ότι, “ […] όταν είδωσιν οι λαοί κ οι δήμοι τοσαύτας αρετάς κ τοσαύτας αυτού δυνάμεις, πάντες επί τω αυτώ μια γνώμη συναθροίσονται επί τω ποιήσαι αυτόν βασιλέα, λέγοντας προς αλλήλους 'μη άρα ευρίσκεται τοιούτος αγαθός άνθρωπος κ δίκαιος εν τη γενεά ημών;’ ”. Αν δουν τόσην αρετή, θα πουν οι άνθρωποι: “τόσο σπουδαίος άνθρωπος υπάρχει άλλος στη γενιά μας, που θα μπορούσε να βασιλέψει σε όλους εμάς;” . Μη σας φαίνεται παράξενο! Όταν είδαν τον Ιησού Χριστό οι Καπερναΐτες, όταν ήρθαν να τον δουν κ ν’ ακούσουν την Διδασκαλία Του κ να θεραπευθούν οι ασθενείς τους. Κ παρέτεινε τον Λόγο κ άρχιζε να βραδιάζει κ να δύει ο Ήλιος. Κ τότε οι Μαθητές είπαν: “Κύριε, απόλυσον τους όχλους”. “Όχι”, λέει, “δώστε τους να φάνε!” . “Κύριε, τι; Με δυο ψάρια κ 5 ψωμιά;” “Ναι”, λέει ο Κύριος. Κ έφαγαν κ χόρτασαν. Γιατί, λέτε, έβαλε ο Κύριος τους Μαθητές του; Λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης “ηνάγκασε τους Μαθητάς εμβήναι εις το πλοίον”. Κ ότι θα απέλυε τους όχλους μόνος Του ο Κύριος. Κ, μετά από την απόλυση του όχλου, ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί. Γιατί τούς ανάγκασε, ξέρετε; Γιατί ήθελαν να Τον κάνουν(τον Κύριο) Βασιλέα κ,όπως γύριζαν οι Μαθητές κ μοίραζαν το ψωμί κ τα ψάρια, ο κόσμος μουρμούριζε κ έλεγε : “σπουδαίος ο Διδάσκαλός σας, να Τον κάνουμε Βασιλιά!”. Κ εκείνοι φούσκωσαν μέσα τους κ είπαν: “κ εμείς υπουργοί!”. Κ, επειδή ο Κύριος θέλησε να τους απαλλάξει απ’ αυτήν τη νόσο, τους έβαλε στο πλοίο κ επέτρεψε τρικυμία να τους ταράξει στο μέσον τής λίμνης. “Θέλετε να γίνετε υπουργοί, ε; Να, κοιτάξετε!” Κ, μη νομίσετε, το σαράκι δεν έφυγε! “Κύριε”, είπαν αργότερα ο Ιωάννης κ ο Ιάκωβος. “θέλουμε να καθίσουμε αριστερά Σου κ δεξιά Σου, όταν Εσύ θα γίνεις Βασιλιάς!” . Κ την άλλη μέρα οι Καπερναΐτες πήγαν κ Τον βρήκαν κ Του είπαν : “Κύριε, εδώ είσαι;” . “Ναι, εδώ είμαι”, τους είπε. Κ, πριν εκείνοι πουν “γιατί;” κ “πώς;” τούς λέει ο Κύριος: “Επειδή χορτάσατε ψωμί, γι’ αυτό Με ζητήσατε!” Ήθελαν να Τον κάνουν Βασιλέα! Κ, φυσικά, θα γινόταν επανάσταση, γιατί υπήρχε η ρωμαϊκή κατοχή. “Μην ζητάτε το ψωμί που χάνετε αλλά το ψωμί που μένει!” “Κ Ποιο είν’ αυτό;” “Η Σάρκα Μου!” Παραβάλετε, παρακαλώ, την περίπτωση του Κυρίου, για ν’ αντιληφθείτε πόσο εύκολο είναι, όταν δουν έναν σπουδαίο άνθρωπο, να τον αρπάξουν κ να τον κάνουν άρχοντα. Στην αρχή, ο αντίχριστος θα προσποιείται μετριοφροσύνη ότι “εγώ δεν είμαι άξιος άνθρωπος κ.τ.λ.”, τελικά, όμως, θα αποδεχθεί κ κατ’ αρχάς θα βασιλέψει στους Εβραίους κ, διά των Εβραίων, σε όλον τον κόσμο. Κ θα γίνει κοσμοκράτορας. Το αποκορύφωμα της δυσέβειας του αντίχριστου θα είναι η αυτοθεοποίησή του, κατά τα πρότυπα περί Καισάρων τής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ο αντίχριστος, όμως, θα έχει υπερβεί τα αντίτυπά του, διότι οι μεν τότε Καίσαρες της Ρώμης ανέχονταν να λατρεύονται κ άλλοι θεοί. Απλώς, έβαζαν τ’ όνομα κ το πρόσωπό τους πάλι στους ποικίλους θεούς που λάτρευαν, κατά τόπους, οι άνθρωποι. Αλλά ο αντίχριστος θα έχει καταργήσει κάθε θρησκεία επί της γης, ακόμα κ την ίδια την ειδωλολατρία, διότι δεν θα ανέχεται να λατρεύεται κανείς εκτός από τον εαυτό του. Δλδ υπέρβαση κάθε προηγούμενου.
Γι’ αυτό γράφει ο Απόστολος Παύλος (Β’ Θεσ/νικείς 2,4) : “ […] ο αντικείμενος και υπεραιρόμενος επί πάντα λεγόμενον θεόν ή σέβασμα” . Αυτό που αντίκειται κ σηκώνεται πιο πέρα από καθετί που ονομάζεται θεός (όχι μόνο αληθινός Θεός αλλά οτιδήποτε) ή σέβασμα. Τα σεβάσματα που έχουν οι λαοί, αυτά που είναι. Το Κοράνι των Μωαμεθανών, τον Αλλάχ, τον Βούδα. Τίποτα δεν θα ανεχθεί τίποτα. Θα τα καταργήσει όλα, θα τα πολεμήσει όλα κ θα ζητήσει μοναδική λατρεία ο αντίχριστος. Θα χτίσει τον ναό τού Σολομώντα. (Σας κάνω περιγραφή της προσωπογραφίας, σας λέω ποιος ειν’ ο αντίχριστος.) Θα χτίσει, λοιπόν, τον ναό τού Σολομώντα. Πράγμα που φανερώνει τη σαφή του αντίθεση προς τον Χριστό κ το Έργο του Χριστού, διότι ο ναός δεν θα είναι πλέον σημείο πίστης αλλά απιστίας. Ο Χριστός είπε : “θα γκρεμίσει ο ναός, δεν θα υπάρχει πια ο ναός, διότι δεν θα υπάρχει πια η ανάγκη τής παλιάς λατρείας κ των παλιών θυσιών”. Ήταν αυτά αντίτυπα. Ήρθε το πρωτότυπο, καταργούνται τα αντίτυπα. Ήρθε ο Χριστός, η μοναδική Του Θυσία! Τα αντίτυπα παρήλθαν! Χτίζοντας, λοιπόν, τον ναό τού Σολομώντα, ο αντίχριστος θα δείξει την αντίθεσή του στον Ιησού Χριστό.
Αλλά ο ναός επιχειρήθηκε, μετά το έτος 70, που καταστράφηκε από τον Τίτο, επιχειρήθηκε να ανοικοδομηθεί από τον Ιουλιανό τον Παραβάτη, ο οποίος θέλησε να διαψεύσει τον Χριστό. Κ έδωσε εντολή να κτισθεί ο ναός. Αλλά έγινε το εξής: συνέβη ένας σεισμός, όπως ήδη είχε προφητεύσει ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, λίγο πριν συμβεί, κ είπε ότι : “τίποτα, ο Λόγος τού Θεού είναι αληθής! Δεν θα μπορέσουν να χτίσουν τον ναό!” . Κ, πράγματι, έσκαψαν τα θεμέλια. Σκάβοντάς τα, συνέβη το εξής; έβγαιναν φλόγες από μέσα. Έσκαβαν οι εργάτες κ ΄βγαιναν φλόγες μες απ’ τα θεμέλια κ, ακόμα, αυτοί κάνουν προσπάθειες για να βάλουν πέτρες κ να χτίσουν τα θεμέλια, έγινε σεισμός κ πέταξε τις πέτρες απ’ τα θεμέλια έξω. Το γεγονός αυτό το μαρτυρά ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ο Ιστορικός Σωκράτης (όχι ο Σωκράτης ο Αθηναίος), ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ιερός Χρυσόστομος, ο Θεοδώρητος, ο Άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων, ο Ρουβίνος κ, από τους εθνικούς (ειδωλολάτρες), ο Λιβάνιος κ ο Μαρκελλίνος αναφέρουν το περιστατικό τής απόπειρας του Ιουλιανού τού Παραβάτη να ανοικοδομήσει τον ναό τού Σολομώντα αλλά με αποτυχία. Εν τούτοις, ο αντίχριστος θα τον ανοικοδομήσει τάχιστα - θα το επιτρέψει ο Θεός. Όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, επειδή δεν πίστεψαν στην αλήθεια, ο Θεός θα επιτρέψει να έρθει σ’ αυτούς το πνεύμα τής πλάνης. Θα ανοικοδομήσει, λοιπόν, ο αντίχριστος τον ναό τού Σολομώντα τάχιστα, τον οποίον, επειδή ολόκληρους αιώνες οι Εβραίοι δεν μπόρεσαν να ανοικοδομήσουν, κατά την πρόρρηση, πάντα, του Κυρίου, τον ναό τους, θα θεωρήσουν τον αντίχριστο, που κατάφερε να ανοικοδομήσει τον ναό ως μεσσία κ ως μεσσία θα τον αποδεχτούν. Λέγεται ότι οι Εβραίοι τής Αμερικής έχουν έτοιμους τους λίθους τής ανοικοδόμησης του ναού τού Σολομώντα. Έτοιμους μέσα σε κιβώτια.
Αν ρωτήσετε : “καλά, δεν έχει πέτρες η Παλαιστίνη;”Ύστερα, ο ναός δεν ήταν τεράστιος · οι διαστάσεις του, αν δείτε στο Γ’ Βασιλειών, δεν είναι τεράστιες. 30 μ. μήκος είχε κ κάπου 7-8 μ. πλάτος είχε, δεν είναι πολύ μεγάλος. Ήταν μικρός ο κυρίως ναός · όχι τα άλλα κτίσματα, τα οποία ήταν, βεβαίως, πολλά. Αποθήκες, δωμάτια, περιστύλια, αυλές, κ.τ.λ. . Ο κυρίως ναός ήταν μικρό κτίσμα. Εξάλλου, μόνο οι ιερείς έμπαιναν μέσα, για να κάνουν τη θυσία τού θυμιάματος. Ο παλαιός νόμος έλεγε ότι απαγορευόταν να λατομηθούν πέτρες μέσα στα Ιεροσόλυμα. Έπρεπε οι πέτρες να έλθουν λατομημένες, πελεκημένες, τετραγωνισμένες, έτοιμες από μακριά για να τοποθετούνται μόνο. Δεν έπρεπε ν’ ακουστεί σφύρα κ καλέμι μέσα στην πόλη, έτσι το ήθελε ο Θεός. Κ, επειδή θέλουν, δήθεν, να τηρήσουν τον Νόμο τού Θεού οι Εβραίοι, γι’ αυτό ετοιμάζουν τις πέτρες κ τις έχουν έτοιμες, ώστε να φθάσουν με πλοία στα Ιεροσόλυμα κ να χτιστεί ο ναός. Επειδή αυτά τα σημάδια όλα έρχονται, γι’ αυτό λέμε : “μήπως είναι κοντά ο αντίχριστος;”.
Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων στις “Κατηχήσεις” του γράφει το εξής: “επειδή ο αντίχριστος”, λέει , “ως Χριστός προς Ιουδαίους έρχεται και υπό Ιουδαίων προσκυνήσθαι βούλεται, περισπούδαστον ποιήται τον ναόν” . Θα τον κάνει σπουδαίο τον ναό, επειδή αναμένεται από τους Εβραίους ως μεσσίας, κ θέλει να προσκυνηθεί από τους Εβραίους. Στον ναό που θα ανοικοδομήσει θα ζητήσει να προσκυνηθεί.
Γράφει ο Απόστολος Παύλος (Β’ Θεσ/νικείς, 2,4) : “ […] ώστε αυτόν (τον αντίχριστο) εις τον ναόυν τού Θεού ως θεόν καθίσαι, αποδεικνύντα εαυτόν ότι εστί θεός “. Δλδ θα καθίσει στον ναό τού θεού σαν θεός κ θα αποδεικνύει, με τα ψευδοθαύματα, ότι είναι θεός. Κ θα προσκυνηθεί. “Ποιον, άρα, ναόν;” ερωτά ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων. “Τον καταλελυμένον των Ιουδαίων φησίν· μη γένοιτο γαρ τούτον, εν ω εσμέν.” Δλδ τις κατηχήσεις του τις έκανε στον ναό τής Αναστάσεως, που είχε κτίσει η Αγία Ελένη, στα μέσα τού 4ου αιώνα. Είχε κτισθεί ο ναός τής Αναστάσεως. Μιλάει στους κατηχούμενους κ λέει: σε ποιον ναό θα ‘ρθει ο αντίχριστος; Σ’ αυτόν εδώ που είμαστε τώρα; Μη γένοιτο! Στον ναό που θα χτίσει ο αντίχριστος, αυτός που θα είναι ο ναός τού Σολομώντα. Συνεπώς, σημάδι καθαρό : εάν δείτε εσείς ή τα παιδιά σας, κάποια μέρα, να κτίζεται ο ναός τού Σολομώντα, τότε να πείτε : “ο αντίχριστος είναι ήδη στις μέρες μας!!”.
Σ’ ένα ερώτημα, στην Αμερική αυτό, στον χώρο που είναι σήμερα, όπου ήταν κάποτε ο ναός τού Σολομώντα, είναι σήμερα το τέμενος του Ομάρ. Είν’ ένα τέμενος, δλδ μουσουλμανικός ναός, που τον έκτισε ο Ομάρ κ, από πλευράς τέχνης, είναι περίφημος. Περίφημος! “Κ το τέμενος του Ομάρ τι θα το κάνετε;” “Ω”, λέει, (αυτό τινάζεται στον αέρα μέσα σε μια νύχτα” . Πάντως, σας ξαναλέω, αν δείτε ποτέ τον ναό να χτίζεται, να το ξέρετε (κ να πείτε) : “στις ημέρες μας ήδη υπάρχει ο αντίχριστος”. Σ’ αυτόν τον ναό θα προσκυνηθεί κ από ‘κεί θα κυβερνάει όλον τον κόσμο. Σας κάνει εντύπωση το κήρυγμα των χιλιαστών, που λένε ότι : θα αναστηθεί ο Αβραάμ, ο Ισαάκ κ ο Ιακώβ κ αυτοί -οι τρεις πρόκριτοι του Εβραϊσμού- θα καθίσουν στο όρος Σιών, δλδ εκεί που θα κτισθεί ο ναός τού Σολομώντα. Κ από ‘κεί θα κυβερνούν όλον τον κόσμο, με τα τελειότερα τηλεπικοινωνιακά μέσα. Αυτά γράφουν στα βιβλία τους οι χιλιαστές. Σας κάνει εντύπωση αυτό; Σημαίνει ότι στέλνονται ως απόστολοι, χωρίς να το καταλαβαίνουν, του αντίχριστου. Διότι τον αντίχριστο υπονοούν, χωρίς οι ταλαίπωροι να το αντιλαμβάνονται. Γι’ αυτό -και γι’ αυτό, γιατί αρνούνται κ την Θεότητα του Ιησού Χριστού- θεωρούνται αντίχριστοι οι χιλιαστές. Κ είναι μεγάλη αμαρτία Χριστιανοί Ορθόδοξοι Έλληνες ν’ ακολουθούν τα κηρύγματα των χιλιαστών. Ο αντίχριστος θα κηρύξει την έλευση νέσα εποχής στη Γη. Η οποία θα διαδεχθεί την χριστιανική εποχή· δημιουργώντας, ίσως, μια τρίτη διαθήκη. Έχουμε την Παλαιά Διαθήκη, έχουμε την Καινή Διαθήκη κ θα δημιουργήσει μία τρίτη διαθήκη.
Αυτό το κακόδοξο δόγμα περί τρίτης διαθήκης είναι παλιό. Κ το αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Όμως, μη σας κάνει εντύπωση αυτό · δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που ήδη ζούμε. Ακούστε περί τίνος πρόκειται κ ποια είν’ αυτή η τρίτη διαθήκη. Είναι καλλιεργούμενη κατά κόρον στις ημέρες μας αντίληψης για απαρχαίωση του Χριστιανισμού, που υποστηρίζουν κοσμικοί κύκλοι, κοσμικοί άνθρωποι κ οικουμενιστικοί κύκλοι. Όταν σάς λένε: “ο Χριστιανισμός πάλιωσε, χρεωκόπησε, ότι πλέον δεν έχει τίποτα να μας προσφέρει κ να μας μιλήσει, ότι ο Χριστιανισμός δεν έχει πλέον ισχύ κ είν’ απαρχαιωμένος, μια καινούργια κατάσταση πρέπει να δημιουργήσουμε” , αυτό, στην πραγματικότητα, είναι η τρίτη διαθήκη. Υπάρχει, λοιπόν, αυτή η κατάσταση. Εξάλλου τι είν’ αυτό που λέει ο Δανιήλ ο Προφήτης : “ και υπονοήσει αλλοιώσαι χρόνους και Νόμον” . Δλδ να αλλοιώσει τον Νόμο. Είναι η τρίτη διαθήκη. Οι Πατέρες κ οι Άγιοι της Εκκλησίας θα θεωρούνται ξεπερασμένοι. Σας είπα, με μελαγχολικό τρόπο, “μήπως ο αντίχριστος κάθεται κ σε χριστιανικούς ναούς;” . To αναφέρει ο Ιερός Χρυσόστομος αυτό. Αλλά με ποιαν έννοια; Όχι με την έννοια ότι θα καθίσει τότε ο αντίχριστος. Αφού λέει ο Άγιος Κύριος: “μη γένοιτο, τέτοιο πράγμα, όχι”, αλλά με την έννοια των υπηρετών τού αντίχριστου. Όταν υπάρχουν οικουμενιστές κληρικοί ή μασονίζοντες ή μασόνοι ή αιρετικοί ή ορθόδοξοι που είναι κρυμμένοι, δεν φαίνονται, είτε Πατριάρχες είτε Επίσκοποι είναι, δεν ξέρω τι είναι, είτε Αρχιμανδρίτες, Πρεσβύτεροι, δεν ξέρω τι είναι, διάφοροι, ό,τι είναι, κ οι άνθρωποι αυτοί λένε πράγματα αιρετικά, όπως, για παράδειγμα, ότι οι Ιεροί Κανόνες είναι ξεπερασμένοι, ότι το “Πηδάλιον” δεν έχει καμία σημασία κ αξία, οι νηστείες να καταργηθούν, η εγκράτεια θεωρείται παρωχημένο πράγμα, σήμερα έχουμε μια νέα εποχή, πρέπει τους νέους μας να τους δούμε με άλλο μάτι, μπορούν να ζουν τη γενετήσια ζωή, κ.τ.λ. . Πέστε μου, μήπως κ στην Ορθόδοξη Εκκλησία κάθονται όργανα του αντίχριστου; Κάνει εντύπωση ότι ο Θεός σε κάθε εποχή έχει τους Αγίους του. Γιατί, λέτε; Για να δίνει την απάντηση στους πιστούς ότι δεν μπορούμε να λέμε ότι οι Άγιοι είναι ξεπερασμένοι. Σε κάθε αιώνα θα δώσει πολλούς Αγίους. Στον 20ό αιώνα έδωσε τον Άγιο Νεκτάριο! Πολύ ορθά κ χαρακτηριστικά χαρακτηρίστηκε (ο Άγιος Νεκτάριος) ως ο Άγιος του αιώνα μας. Είναι τυχαίο αυτή η ταλαίπωρη η Μαγδαληνή, η Ηγουμένη, που υβρίζει τον Άγιο Νεκτάριο; Είναι τυχαίο αυτό; Δεν είναι τυχαίο. Είν’ αυτή η αντίδραση του σατανά. Δαιμονοκρατούμενη γυναίκα είναι. Το λέμε ελεύθερα, γιατί την έχει καταδικάσει κ αφορίσει η Εκκλησία μας. Διότι δεν θα ανέχεται ο αντίχριστος ότι θα υπάρχει Άγιος! Επειδή θα υποστηρίζει ότι η αγιοσύνη είναι απαρχαιωμένο πράγμα. Κ είναι (δήθεν) απαρχαιωμένη, γιατί (δήθεν) είναι απαρχαιωμένο το Ευαγγέλιο. Δεν μπορεί (δήθεν) το Ευαγγέλιο να κάνει Αγίους. Αλλά ο Θεός θα δίνει Αγίους σε κάθε εποχή, για να δίνει την απάντηση ότι το Ευαγγέλιο δεν είναι απαρχαιωμένο!
Ακόμα, στην εποχή εκείνη, το κήρυγμα είδατε πώς ήταν. Πολύς κόσμος σ’ έναν ευρύχωρο ναό, έχουμε πολύφωτα εδώ, έχουμε τόσους τρόπους, κάθεστε, δεν αισθάνεστε επικίνδυνα από ανθρώπους που σας περιμένουν να σας κακοποιήσουν, αλλά… Τότε! Ω, τότε! Τι γράφει ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος!! (Γράφει ότι) “ […] τότε των φιλοθέων άπαντα τα πρόσωπα δακρύοντα και πόθω ερωτώντας μήποτε Ρήμα Θεού επί Γης; Και ακούει. Ουδαμού. ” Θα ρωτούν οι άνθρωποι αν ακούγεται πουθενά κήρυγμα. Κ η απάντηση: “πουθενά!” . Πουθενά κήρυγμα! Πουθενά! Τότε θα έλθει ο έσχατος πειρασμός. Κ σε αυτόν τον πειρασμό απέβλεπε ο Κύριος, όταν έλεγε στους Μαθητές Του στον Κήπο τής Γεθσημανής: “γρηγορείτε κ προσεύχεσθε, ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν”. Θέλετε να δείτε ότι γι’ αυτό πρόκειται; Τι λέει προς τον Άγγελο τής εν Φιλαδελφεία Εκκλησίας, στην Αποκάλυψη 3,10-11. Λέει: “ότι ετήρησας τον λόγον της υπομονής Μου καγώ σε τηρήσω εκ της ώρας τού πειρασμού, της μελλούσης έρχεσθαι επί της Οικουμένης όλης, πειράσαι τους κατοικούντας αεπί τής Γης. Έρχομαι ταχύ · κράτει ό έχεις” . Δλδ επειδή τήρησες τον λόγο τής υπομονής Μου, γι’ αυτό κ εγώ θα σε φυλάξω από την ώρα τού πειρασμού, που πρόκειται να έρθει σ’ ολόκληρη την Οικουμένη. Ποιος είν’ αυτό ο πειρασμός; (Είναι) ο πειρασμός του αντίχριστου. “Κ Εγώ”, λέει, “θα σε φυλάξω”.Έρχομαι ταχύ, έρχομαι γρήγορα. Κράτα αυτό που έχεις. Είσαι Ορθόδοξος Χριστιανός; Κράτα αυτό που έχεις!
Ο αντίχριστος, μέσα στη φοβερή του αλαζονεία, θα νομίσει ότι θα μείνει κοσμοκράτορας αιωνίως, ξεχνώντας ότι θα είναι υιός τής απωλείας. Τι θα πει “υιός τής απωλείας” , όπως τον αποκαλεί ο Απόστολος Παύλος (Β’ Θεσ/κείς, Β’ κεφάλαιο). Λέει ο Θεοφύλακτος, ερμηνεύοντας τον Απόστολο Παύλο: “ […] ως και αυτόν απολλύμενον και ετέροις πρόξενον τούτου γινόμενον ”. Έχουν δυο σημασίες οι λέξεις “υιός απωλείας” . Ότι κ αυτός θα χαθεί και άλλους θα καταστρέψει. Κ, όπως λέει ο Ιερός Χρυσόστομος, “διά το και εαυτόν απόλλυσθαι”, δλδ ότι και αυτός θα χαθεί. Κ, πράγματι, ευθύς μετά , στον κολοφώνα τής δόξας κ τής δράσης του, έρχεται ο Χριστός από τον Ουρανό. Έρχεται ο Χριστός από τον Ουρανό, όχι από τη Γη! Πολλοί ψευδόχριστοι έρχονται! Από τη Γη, όμως, έρχονται! Ενώ ο Χριστός ήλθε κ θα έλθει από τον Ουρανό. Οι Άγγελοι είπαν : “με τον τρόπο που Τον είδατε να φεύγει - αναλαμβανόμενον- με τον ίδιον τρόπο θα έλθει! Και, τότε, αναλώσει, καταστρέψει αυτόν, το Πνεύματι τού Στόματος Αυτού και καταργήσει τη επιφανεία τής Παρουσίας Αυτού” . Δλδ θα τον καταστρέψει με την Πνοή Του, με τον Λόγο Του κ με την Παρουσία Του, την επιφάνειά Του. Ώστε, λοιπόν, ο αντίχριστος θα καταστραφεί με την Δευτέρα τού Χριστού Παρουσία. Άρα, μεταξύ Δευτέρας τού Χριστού Παρουσίας κ αντίχριστου δεν μεσολαβεί κανένα χρονικό διάστημα. Διότι έχουμε μετά την Δεύτερη του Χριστού Παρουσία. Κ, όπως λέει ο Ιερός Δαμασκηνός, “τω ρήματι του Στόματος Αυτού” (αυτό θα πει “αναλώσει τω Πνεύματι του Στόματος Αυτού). Δλδ με τον Λόγο Του, ο Χριστός θα καταστρέψει τον αντίχριστο. Κ ο Θεοφύλακτος λέει: “και καταργήσει, ήτοι παντελώς αργόν ποιήσει” . Τελείως θα τον κάνει άχρηστο. Κ, όπως αναφέρει ο Ιερός Ευαγγελιστής Ιωάννης, στην Αποκάλυψη (ΙΘ’, 19,20) : “και επιάσθη το θηρίον και ο μετ’ αυτού ψευδοπροφήτης ο ποιήσας τα σημεία ενώπιον αυτού, εν οις επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας τη εικόνι αυτού· ζώντες ελήφθησαν οι δύο εις την λίμνην τού πυρός, τήν καιομένην εν θείω” . Ζωντανοί (“ζώντες ελήφθησαν”), λέει, πήγαν στην κόλαση.
Ακούστε μιαν ωραία ερμηνεία που λέει ο Άγιος Ανδρέας Καισαρείας: “ουκ αποθνήσκουσι θάνατον αλλ’ εν ριπή οφθαλμού αποθανατιζόμενοι τω δευτέρω θανάτω τη λίμνη τού πυρός καταδικάζονται”. Διότι, με την ανάσταση των νεκρών, εκείνοι και που θα ζουν όλοι θ’ αφθαρτισθούν. Δεν θα πεθάνει, λοιπόν, ο αντίχριστος ούτε ο ψευδοπροφήτης (δεν θα πεθάνουν με φυσικό θάνατο) αλλά θα αποθανατισθεί κ τότε θα ριχτεί (από τον Κύριο) στην κόλαση. Χωρίς να δοκιμάσει θάνατο, εκείνον τον θάνατο που δοκιμάζουμε εμείς, γιατί κ εκείνοι που τότε θα ζουν δεν θα πεθάνουν αλλά “θα αλλαχθούν”, όπως μάς λέει ο Απόστολος Παύλος, “από την φθορά στην αφθαρσία κ από τον θάνατο στην αθανασία”. Αυτό θα πει “ζώντες θα ριφθούν εις την κόλασιν”.
Κλείνουμε εδώ τη σκιαγράφηση του προσώπου κ των ημερών τού αντίχριστου κ του ψευδοπροφήτη, μ ‘εκείνη τη σπουδαιότατη προτροπή τού Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων: “ασφάλιζε τοίνυν σεαυτόν” (ασφάλιζε, λοιπόν, τον εαυτόν σου) , άνθρωπε . Έχεις τα σημεία τού αντιχρίστου (τα χαρακτηριστικά του τα έχεις). Και μη μόνος μνημόνευε τούτων αλλά και αφθόνως πάσι μεταδίδου (Και μη θυμάσαι μόνος σου το θέμα “αντίχριστος” αλλά και με αφθονία, δλδ πληθωρικά, να μιλάς κ στους άλλους ανθρώπους γι’ αυτόν). Ει τέκνον έχεις κατά σάρκα, τούτο ήδη νουθέτει (έχεις παιδί σαρκικό; Να το νουθετείς για τον αντίχριστο). Και, ει διά κατηχήσεως εγέννησάς τινα, και τούτον προασφαλίζου, ίνα μη τον ψευδή δέξηται ως αληθή (γέννησες πνευματικά κάποιον ως κατηχούμενο; Κ αυτόν να τον ασφαλίζεις, για να μην δεχθεί τον πλάνο αντίχριστο!!). Το γάρ μυστήριον ήδη ενεργείται τής ανομίας (γιατί το μυστήριο της ανομίας ήδη ενεργείται).”
57η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης « Ιερά Αποκάλυψις ».
Όλες οι ομιλίες του βιβλίου
« Αποκάλυψις » εδώ ↓.
http://www.arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/kainh-diauhkh/iera-apokalycis
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40qa7vUvidbEX6OBGq3b9WeV
Απομαγνητοφώνηση :
Μαρία Δερμιτζάκη:
https://youtube.com/@orthodoxaskirtimata
__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0
📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1
📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0
Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk
__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share
†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.