†.Μεγάλη ημέρα σήμερα αγαπητοί μου∙ οι υποσχέσεις του Θεού ήδη πραγματώνονται. Ο χρόνος της καταδίκης των πρωτοπλάστων έχει λήξει. Η αγαθότητα του Θεού δεν άφησε αμετάκλητη την τιμωρία, για την προσπάθεια αυτοθεώσεωςτων πρωτοπλάστων. Στον χώρο της καταδίκης των πρωτοπλάστων, κατετέθη και η ελπιδοφόρος σωτηρία των.
Λέγει ο Θεός εις τον όφιν, τον διάβολον: (που πίσω εκρύπτετο ο διάβολος, το υπογραμμίζομε) «Ἔχθραν θήσω ἀνά μέσον σου καί ἀνά μέσον τῆς γυναικός καί ἀνά μέσον τοῦ σπέρματός σου καί ἀνά μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς. Αὐτός σοῦ τηρήσει κεφαλήν καί σύ τηρήσεις αὐτοῦ πτέρναν.» Θα βάλω, λέει, έχθρα, ανάμεσα σε σένα και την γυναίκα. Ανάμεσα στο σπέρμα σου και το σπέρμα της. Αυτός θα σου συντρίψη την κεφαλήν, κι εσύ θα φροντίσης να το βλάψης, αλλά μόνον τόσο, όσο να προκαλέσης μία πληγή σ’ ένα μικρό μέρος του σώμαος, όπως είναι η πτέρνα.
Αξιοπαρατήρητον ότι η γυναίκα δεν έχει σπέρμα. Κι’ εδώ έχομε υπαινιγμόν της Παρθένου Μαρίας, της νέας Εύας. Και δεν αποτήνεται ο Θεός εις τον Αδάμ, ο οποίος έχει σπέρμα αλλά αποτείνεται εις την Εύαν κι’ ακόμη εκφράζεται εδώ η έχθρα ανάμεσα εις τον διάβολον κι Εκείνον που θα γεννήσει αυτή τη γυναίκα.
Πού είναι ο Ενανθρωπήσας Θεός Λόγος. Και το χαρακτηριστικόν είναι ότι Εκείνος που λέγει αυτά στον διάβολον, τον όφιν, είναι ο ίδιος, υπογραμμίζω, είναι ο ίδιος που θα ενανθρωπήση. Είναι ο Θεός Λόγος. Αυτός ομιλεῖ.
Έτσι λοιππόν είναι μια προφηεία του Θεού εδώ που δείχνει ότι εκ γυναικός θα εγεννάτο. Εκείνος, όχι εκ σπέρματος ανδρός, ο οποίος θα συνέτριβε ολοκληρωτικά και αμετάκλητα την κεφαλήν του όφεως. Είναι γνωστόν, όταν η κεφαλή συντριβή, δεν υπάρχει πλέον καμμία ελπίδα σωτηρίας, σε κάποιο ζώο, εν προκειμένω εις τον όφις, δηλ. εις τον διάβολον.
Αυτά όλα απετέλεσαν το πρώτο χαρούμενο μήνυμα για τους ανθρώπους, γι’ αυτό και ονομάστηκε Πρωτοευαγγέλιον. Δηλ. το πρώτο ευαγγέλιο, το πρώτο χαρούμενο μήνυμα, που ελέχθη διά τους ανθρώπους, μέσα εις τον Παράδεισον.
Κι’ «ὅταν ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου, ὅπως γράφει ὁ Ἀπ. Παῦλος, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεός τόν Υἱόν Αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπό νόμον, ἵνα τούς ὑπό νόμον ἐξαγοράση, ἵνα τήν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν.» Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου. Αυτό το πλήρωμα του χρόνου ήταν γνωστό μόνον εις τον Θεόν. Βέβαια εξαπελήθηκαν προφητείες πολλές, συμβολισμοί, αλλά πότε όμως; «Ὅτε ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου.»
Το μήνυμα προς την Θεοτόκον, θα επαναλάβω, την νέαν Εύαν, έδωσε ο Θεός δια του αρχαγγέλου Γαβριήλ, λέγοντάς της: «Χαῖρε, Κεχαριτωμένη∙(χαῖρε, σύ πού εἶσαι γεμάτη ἀπό χάριτες) ὁ Κύριος μετά σου∙ εὐλογημένη σύ ἐν γυναιξίν.» Ακόμη θα πει: «... συλλήψη ἐν γαστρί καί τέξῃ υἱόν, καί καλέσεις τό ὄνομα αὐτοῦ
Ἰησοῦν.» Το ὄνομα Ιησούς σημαίνει σωτήρ, Ἑβραϊκά. «οὗτος ἔσται μέγας καί υἱός ὑψίστου κληθήσεται, καί δώσει αὐτῷ Κύριος ὁ Θεός τόν θρόνον Δαυΐδ∙(ὡς πρός τήν ἀνθρωπίνη φύση) τοῦ πατρός αὐτοῦ, (διότι ἰδιαιτέρως τονίζεται ἀπό τους ἱερούς συγγραφεῖς τῆς Κ.Δ., ὅτι εἶναι υἱός Δαυΐδ∙ καί τό πιστεύουν μέχρι σήμερα βέβαια οἱ Ἐβραῖοι ἀλλά δέν ἔχουν ἀναγνωρίσει εἰς το πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τόν Μεσσία.) και βασιλεύει ἐπί τόν οἶκον Ἰακώβ εἰς τους αἰῶνας, καί τῆς βασιλείας αὐτοῦ οὐκ ἔσται τέλος.» Εις τους αιώνας. Και δεν έχει τέλος η βασιλεία του. Ποια βασιλεία ποτέ δεν υπήρξε που να μην έχει τέλος; Βλέπει κανείς λοιπόν εδώ, ότι ο άγγελος δείχνει καθαρά την θεία και την ανθρώπινη φύση του Χριστού. Και τις δύο φύσεις. Κι’ αυτό είναι πολύ χαρακτηριστικό.
Αυτό είπε κι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο προοίμιον του Ευαγγελίου του ότι «Ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» Ο Θεός Λόγος έγινε άνθρωπος. Και δεν λέει «ἄνθρωπος» αλλά λέγει «σάρξ», για να τονισθεί ιδιαιτέρως η ανθρώπινη φύση. Διότι η λέξη σαρξ είναι ωμή, πολύ ωμή. Είναι σαν να λέμε: «ὁ ἄνθρωπος εἶναι κρέας καί ψυχή.» Ε, ωμό δεν είναι; Αυτό λέγει ο Ευαγγ. Ιωάννης. Ο Λόγος σαρξ εγένετο. Ακριβώς και μόνο, επίτηδες, για να τονισθή, ξαναλέγω, η ανθρώπινη φύσις του Θεού Λόγου. Και λέει ευθύς πιο κάτω: «πάντα δι’ αὐτοῦ ἐγένετο, (ὅλα ἔγιναν ἀπό τόν Θεόν Λόγον) καί χωρίς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδέ ἕν ὅ γέγονεν.» (Και τίποτα δεν έγινε χωρίς τον Θεόν Λόγον.) Και βέβαια είναι ο δημιουργός του παντός, που αργότερα, κατοπινά, θα πάρη και την ανθρώπινη φύση. Σας κάνει εντύπωση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο δημιουργός του παντός; Από το μικρό λουλουδάκι μέχρι τα αχανή βάθη του σύμπαντος κόσμου. Ώστε ο εις της Τριάδος Ενηνθρώπησε. Ποιός άλλος θα μπορούσε να κάνη τα πάντα, και χωρίς αυτού ουδέ εν γέγονεν, εάν αυτός δεν ήτο Θεός; Και είναι, θα επαναλάβω, ο εις της Τριάδος. Και μάλιστα είναι ο ίδιος, κι αυτό θα επαναλάβω, γιατί είναι πράγματα τα οποία δυστυχώς μας διαφεύγουν, που έδωσε το πρωτοευαγγέλιον εις τους πρωτοπλάστους.
Όλη η ιστορία του ενανθρωπίσαντος Θεού, με πολύ-πολύ συνοπτικά λόγια, μας αναφέρει ο Ευαγγ. Ιωάννης, αγαπητοί μου, εις το βιβλίο της Αποκαλύψεως. Ακούστε τι λέγει: 12ο Κεφ. «Καί σημεῖον μέγα ὤφθη ἐν τῷ οὐρανῷ, (μέγα θαῦμα σημειώθηκε εις τον ουρανόν) γυνή περιβεβλημένη τόν ἥλιον, (γυναῖκα πού ἦταν ντυμένη τόν ἥλιο) καί ἡ σελήνη ὑποκάτω τῶν ποδῶν αὐτῆς (ὁ ἥλιος τόν δίσκο του τόν ἔχει πάντα σταθερόν∙ ἡ σελήνη τόν δίσκο της δέν τόν ἔχει πάντα σταθερόν. Ἔτσι λοιπόν, εἶναι ντυμένη τόν ἥλιο, δηλ. δέν ἔχει αλλοιώσεις. Εκείνο που έχει αλλοιώσεις ὅ,τι, εἶναι μέσα στήν ἀνθρωπίνη φύση, μέσα στήν Ἱστορία, καί μέσα στό σύμπαν ὁλόκληρο, πού ἔχουν ὅλα αὐτά ἀλλοιώσεις, εἶναι κάτω ἀπό τά πόδια της. Πατάει, νικάει πᾶσαν ἀλλοίωσιν καί ἐπί τῆς κεφαλῆς αὐτῆς στέφανος ἀστέρων δώδεκα, (Ποιά εἶναι αὐτή ἡ γυναίκα;) καί ἐν γαστρί ἔχουσα ἔκραζεν ὠδίνουσα καί βασανιζομένη τεκεῖν» (Συνεπώς είναι φύσις, θα λέγαμε, δημιουργημένη, κτιστή.) Είναι η Θεοτόκος, αγαπητοί μου. Είναι η Παναγία! Τέτοια δόξα; Όταν λέμε ότι είναι πλατυτέρα των ουρανών, υψηλοτέρα των ουρανών, αγιωτέρα των αγίων αγγέλων, δεν είναι ποιητική αδεία χαρακτηρισμοί. Αλλά είναι μία πραγματικότης. Τόσο υψηλή ήτο αυτή η γυνή, ώστε να περιβάλλεται τον ήλιον και να υπερνικά πάσαν αλλοίωσιν, που υπάρχει μέσα εις τον σύμπαν; Έτσι φαίνεται. Δεν μπορούμε να συλλάβωμε το ύψος της Υπεραγίας Θεοτόκου. Κι’ όμως ήτο μία κόρη της Ναζαρέτ. Οι αγιογράφοιι συνηθίζουν να την παρουσιάζουν στο σπίτι της, εκεί που δέχθηκε την επίσκεψη του αρχαγγέλου Γαβριήλ, να κρατή την ρόκα της -πόσο ανθρώπινο- και να κάνη νήμα. Πόσο ανθρώπινο αυτό! Δηλ. βλέπει κανένας, αυτό το ανθρώπινο πλάσμα, πόσο υψηλόν είναι. Κι’ αυτό το τόσο υψηλόν πλάσμα, είναι τόσο… άνθρωπος!
Εδώ λέει «ἐν γαστρί ἔχουσα.» Εγκυμονούσε και ωδίνουσα. Είναι οι πόνοι της γυναικός που θέλει να γεννήση. Επίτηδες βάζει το «ὠδίνουσα καί βασανιζόμενη τεκεῖν.» Η Θεοτόκος, σαν νέα Εύα, επήρε βέβαια την κατάραν, με πόνους να γεννάει τα παιδιά της. Εδώ δεν φέρει την κατάρα η Παναγία. Άπαγε. Αλλά γιατί μπαίνουν αυτά όλα, το «ἐν γαστρί ἔχουσα, ἔκραζεν, ὠδίνουσα, βασανιζόμενη;» Όλα αυτά για να φανή ότι έχομε ανθρώπινα, εκατό τοις εκατό ανθρώπινα στοιχεία.
«Καί ὤφθη ἄλλο σημείον ἐν τῷ οὐρανῷ (Στόν οὐρανό, λέει, παρουσιάστηκε άλλο σημεῖο) καί ἰδοῦ (καί νά) δράκων πυρρός μέγας, ἔχων κεφαλάς ἑπτά καί κέρατα δέκα, καί ἐπί τάς κεφαλάς αὐτοῦ ἑπτά διαδήματα, καί ἡ οὐρά αὐτοῦ εὐρει τό τρίτον τῶν ἀστέρων τοῦ οὐρανοῦ, καί ἔβαλεν αὐτούς εἰς την γῆν.» Δράκων μέγας, σε άλλο σημείο το υ ουρανού. Όχι στο προηγούμενο, που είναι η γυναίκα, η οποία βασανίζεται για να γεννήση. Σε πολλά σημεία του βιβλίου της Αποκαλύψεως, το ίδιο δηλ. βιβλίο, ο Ευαγγ. Ιωάννης μας καταθέτει ότι αυ τός ο μέγας δράκων (φίδι), είναι ο διάβολος. Και μας το εξηγεί. Ο Σατανάς, ο διάβολος. Τί; Αυτός, λέγει, είχε κεφαλάς επτά. Το πολυδαίδαλον της κακίας. Και κέρατα δέκα. Η δύναμη για να πολεμήση. Και επί τας κεφαλάς αυτού επτά διαδήματα. Το διάδημα είναι το στέμμα. Επτά κεφάλια, επτά διαδήματα. Είναι –ακούστε- το εσκεμμένον κακόν! Όχι το κακόν. Αλλά το εσκεμμένο κακόν. Και το βλέπει κανείς σαν απόχρωση όταν επαινούν το κακόν, όταν το μετέρχωνται. Πηγαίνει στην πορνεία ο νέος μας και καυχιέται γιατί πήγε στην πορνεία. Σκοτώνει ο άλλος και καυχιέται γιατί σκότωσε το εσκεμμένο κακό.
Στην συνέχεια λέγει ότι η ουρά του έφθανε ψηλά στον ουρανό και με την ουρά του κατέβασε το ένα τρίτο των αστέρων. Τί σημαίνει αυτό; Προσέξτε, εδώ είναι μία συνοπτική ιστορία του Ιησού Χριστού και της σωτηρίας, αλλά και του πολέμου που κάνει ο διάβολος κατά του Ιησού Χριστού και των ανθρώπων. Προσέξατέ το. Τ’ αστέρια είναι οι άνθρωποι, και μάλιστα εκείνοι οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν υψηλήν θέσιν. Ξέρετε τί σημαίνει; Ν’ αρχίσω από τον οίκο του Θεού. Πατριάρχες, δεσποτάδες, επίσκοποι δηλ., ιερείς, μοναχοί,… τους ρίχνει στη γη. Αλλά και ανθρώπους. Και βασιλιάδες, και Προέδρους Δημοκρατίας, τους ρίχνει στη γη. Θα προσκυνήσουν αυτοί οι άνθρωποι τον Αντίχριστον και θα πέσουν. Αυτό που λέμε «Νέα Τάξις», δεν είναι παρά εισαγωγή των δεινών των εσχάτων! Την οποία νέα τάξη, εργάζονται οι άνθρωποι οι υψηλά ιστάμενοι, του κόσμου τούτου. Και οι υψηλά ιστάμενοι άνθρωποι είναι εκείνοι οι οποίοι αποδέχονται αυτήν την νέαν τάξιν. Έργο καθαρά δαιμονικόν. Μόνο για την παγκοσμιοποίηση, σας λέγω, αν προσέξατε την ευχή που είπαμε στην Δοξολογία προηγουμένως, ο Θεός έδωσε τα σύνορα Είναι γραμμένο στο Δευτερονόμιο, το είπε και ο Απ. Παύλος στους Αθηναίους, στον λόγο του στην Πνίκα. Τί; Ο Θεός βάζει τα όρια των Εθνών. Έρχονται οι άνθρωποι, όπως και στον Ισραήλ, οπότε ο Ισραήλ ήθελε να ισοπεδώσει τα σύνορά του, για να έχη επικοινωνία, ας το πούμε «παγκόσμιον», με τους γείτονες∙ για εμπορικούς λόγους, για όλους επικοινωνιών, να πάρωμε τις γυναίκες σας, να πάρετε τα παιδιά μας… Ο Θεός τους τιμωρούσε. Ο Θεός θέλει σύνορα. Συνεπώς η παγκοσμιοποίησις, δηλ. όταν εξαλείφωμε τα σύνορα, αυτό είναι έργον του Σατανά. Αυτό να το ξέρετε. Και θα επέλθη το κακό. Κι’ έρχεται και το βλέπομε αυτό. Να μην μπορούμε να μαζέψωμε δηλ. το σπιτικό μας. Είναι σαν να λέγαμε, να σας το πω πιο ωμά, άνδρες και γυναίκες, γιατί έχετε ο καθένας το σπίτι του; Οι γυναίκες σας; Ανήκουν σε όλους. Ως γυναίκες, οι άνδρες ανήκουν σε όλες τις γυναίκες. Πώς θα το βλέπατε αυτό; Και συνεχίζει. «Καί ὁ δράκων ἕστηκεν ἐνώπιον τῆς γυναικός τῆς μελλούσης τεκεῖν, (Στάθηκε απέναντι στην γυναίκα) ἵνα ὅταν τέκῃ, (ὥστε ὅταν θά γεννήση) τό τέκνον αὐτῆς καταφάγῃ.» (Να το αρπάξη το παιδί της και να το φάη ο δράκων.) «Καί ἔτεκεν υἱόν ἄρρενα (γέννησε ἄρρενα υἱόν∙ ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Ἡ παρθένος, ἡ γυνή) ὅς μέλλει ποιμαίνειν πάντα τά ἔθνη ἐν ράβδῳ σιδηρᾷ∙ (Ὁ ὁποίος πρόκειται νά κυβερνήσει ὅλους τούς λαούς. Κανένας ἄνθρωπος δέν μπόρεσε νά σταθῆ σ’ αὐτό τό ὕψος.) καί ἡρπάγη τό τέκνον αὐτῆς πρός τόν Θεόν καί τόν θρόνον αὐτοῦ.»
(Όπως όρμησε ο δράκων ν’ αρπάξη το παιδί, Εκείνος αρπάχτηκε, λέει, στον ούρανό, στον θρόνο του Θεού. Είναι η Ανάληψις του Χριστοῦ! Δεν μπορεί πια τίποτα να κάνη ο διάβολος.)
Εδώ είναι λοιπόν η υπόθεση της Ενανθρωπήσεως με λίγα μόνο λόγια.
Κι’ ακολουθούν τα όσα είπε ο αρχάγγελος Γαβριήλ εις την Θεοτόκον. Το μήνυμα της Ενανθρωπήσεως, της σωτηρίας, είναι ήδη, αγαπητοί μου, γεγονός. Γι’αυτό σήμερα ψάλλομε: «Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό κεφάλαιον καί τοῦ ἀπ’αἰῶνος μυστηρίου ἡ φανέρωση∙ ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ Υἱός τῆς Παρθένου γίνεται,...» Δύο μηνύματα χαράς και σωτηρίας δόθηκαν. Το ένα ως προφητεία, μέσα στον αρχαίον Παράδεισον. Το δεύτερο σαν πραγμάτωση, σαν Ιστορία πια με την σύλληψη του Θεανθρώπου από την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Έχομε κι’ ένα τρίτο μήνυμα χαράς. Ότι ο Θεάνθρωπος Ιησούς θα ξαναέλθη στη γη για να μας παραλάβη. Λέγει ο Απ. Παύλος εις τους Θεσσαλονικείς: «ὅτι αὐτός ὁ Κύριος ἐν κελεύσματι, ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου καί ἐν σάλπιγγι Θεοῦ καταβήσεται ἀπ’ οὐρανοῦ, καί οἱ νεκροί ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον, ἔπειτα ἡμεῖς οἱ ζῶντες οἱ περιλειπόμενοι ἅμα σύν αὐτοῖς ἁρπαζησόμεθα ἐν νεφέλαις εἰς ἀπάντησιν τοῦ Κυρίου εἰς ἀέρα, καί οὕτω πάντοτε σύν Κυρίῳ ἐσόμεθα. Ὥστε παρακαλείτε ἀλλήλους ἐν τοῖς λόγοις τούτοις.» (Ο ένας θα παρηγορή τον άλλον, όταν θα δρα ακόμα στην Ιστορία ο διάβολος. Για να παίρνετε θάρρος. Στην λίμνη του πυρός ο διάβολος, ο Αντίχριστος, ο ψευδοπροφήτης κι’ όλοι οι ασεβείς άνθρωποι).
Πρέπει όμως να γνωρίζωμε τι σημαίνει σωτηρία. Και ποιος είναι αυτός που τη φέρει. Έτσι, θα στραφούμε πάλι στο βιβλίον της Αποκαλύψεως, για να δούμε την ταυτότητα του Ιησού Χριστού. Εκείνον του άρρενος παιδίου, που ήθελε ο διάβολος να κατασπαράξη.
«Καί εἶπεν ὁ καθήμενος ἐπί τῷ θρόνῳ∙ ἰδοῦ καινά ποιῶ πάντα Ὅλα τά κάνω καινούρια) ἐγώ, τό Α και το Ω, ἡ ἀρχή καί τό τέλος∙ ὁ νικῶν, ἔσται αὐτῷ ταῦτα (αὐτός πού θά νικήση, θά εἶναι γι’ αυτόν αὐτά) καί ἔσομαι αὐτῷ Θεός καί αὐτός ἔσται μοι υἱός.»
Και σημειώνει ο Ιωάννης: «Καί ὄψονται τό πρόσωπον αὐτοῦ, καί τό ὄνομα αὐτοῦ ἐπί τῶν μετώπων αὐτῶν.» (Οι δίκαιοι θα δουν το πρόσωπό Του, και το όνομά Του θα είναι γραμμένο στα μέτωπά Τους) «Καί βασιλεύσουσι εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.» Και προσθέτει για τον Ιησούν. «Ἰδοῦ ἔρχομαι ταχύ (Νά, ἔρχομαι γρήγορα. Μᾶς έδωσε σημάδια, καί τά σημάδια αὐτά ἄρχισαν νά ἐπαληθεύωνται.)»
Καί πέρνομε την τελευταία παραγγελία, αγαπητοί μου, του Κυρίου, που λέγει: «ὁ καιρός ἐγγύς∙ καί ὁ ἅγιος ἁγιασθήτω ἔτι.» (Ο άγιος ακόμα πιο άγιος να γίνεται) Ακόμη ο Κύριος Ιησούς θα βεβαιώση: «Ἐγώ Ἰησοῦς ἔπεμψα τόν ἄγγελόν μου μαρτυρῆσαι ὑμῖν ταῦτα ἐπί ταῖς Ἐκκλησίας Ἐγώ εἰμί ἡ ρίζα καί τό γένος Δαυΐδ, ὁ ἀστήρ ὁ πρωινός, ὁ λαμπρός.»
Αγαπητοί μου, ο Ιησούς Χριστός, που το μήνυμα της συλλήψεώς του ως ανθρώπου γιορτάζομε σήμερα, είναι ο ζωντανός, αληθινός, Θεός, πού συνελήφθη στα σπλάχνα της Υπεραγίας Θεοτόκου, για να μας δικαιώση και να μας κ αταστήση παιδιά του Θεού. Καθώς διαβάζομε την προφητεία του Βαρούχ, αυτήν την συγκλονιστική, πραγματικά, προφητεία, ακούμε: «Ὁ ἀποστέλλων τό φῶς καί πορεύεται. Ἐκάλεσεν αὐτό καί ὑπήκουσε αὐτῷ τρόμῳ, Οἱ δέ ἀστέρες ἔλαμψαν ἐν ταῖς φυλακαῖς αὐτῶν, (στούς τόπους των) και ευφράνθησαν.» Η κτίση χάρηκε, το φως… Ξέρετε ότι η δημιουργία παράγεται από το φως; Από τη φυσική το ξέρουμε αυτό. Στον αιώνα μας το ξέρομε αυτό. Όλη η κτίσις χαίρεται. «Ἐκάλεσεν αὐτούς καί εἶπον∙ πάρεσμεν. (ἐλᾶτε ἐδῶ ἀστέρια, ἔλα φῶς! Καί εἶπαν, εἶπε τό φῶς: Εἴμαστε παρόντες.) Ἔλαμψαν μετ’εὐφροσύνης τῷ ποιήσαντι αὐτούς.» (Χάρηκαν μπροστά σ’ Εκείνον που τους δημιούργησε τους αστέρες και το φως.) (Αυτός είναι ο Θεός μας.) «Οὗτος ὁ Θεός ἡμῶν. Οὐ λογισθήσεται ἕτερος πρός Αὐτόν.» Έρχεται η ειδωλολατρία, προσέξτε. Δεν υπάρχει άλλος Θεός. Μόνον Εκείνος που εδημιούργησε το σύμπαν «Μετά τοῦτο (λέει ο Βαρούχ) ἐπί τῆς γῆς ὥφθη καί τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη.» (Εδώ είναι το συγκλονιστικό. Ύστερα απ’ όλα αυτά, ήλθε, λέγει, εδώ στη γη. Τον είδαμε και συνενεστράφη, με τους ανθρώπους.
Αυτή είναι η ζώσα, αγαπητοί μου, και αληθινή μας πίστη.
Δεν πρέπει καθόλου να μετακινηθούμε από κείνο που πιστεύομε και που οι πατεράδες μας μάς παρέδωσαν. Θυμηθεῖτε, το τρίτον των αστέρων πέφτει. Δεν θα προσαρμοσθούμε στα νέα δεδομένα. Τα οποία δεν είναι τίποτε άλλο παρά σάλια και προϊόντα και κοπριές του διαβόλου. Εμείς θα μείνωμε σταθεροί σ’ εκείνο που μάθαμε∙ στον Κύριό μας και Θεό μας, που έγινε άνθρωπος και συνελήφθη στα σπλάχνα της Υπεραγίας Θεοτόκου. Αυτή λοιπόν είναι η ζώσα και αληθινή μας πίστη. Αμήν.
99η ομιλία στην κατηγορία « Ὁμιλίες εἰς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον ».
Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας " Ὁμιλίες εἰς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον " εδώ ↓.
http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/diafora-uemata/omilies-eis-thn-ueotokon
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40q2nQUztSMBV9bwJSxpjwda
🔸Λίστα ομιλιών της σειράς
«Ὁμιλίες εἰς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον».🔻
https://drive.google.com/file/d/16Yb2_qZgVX32iDOetdRsifuOIC0ZTA0B/view?usp=drivesdk
🎥 Βιντεοσκοπημένες ομιλίες της σειράς «Ὁμιλίες εἰς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον».🔻
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40ojFLuKMecGTVkBDEN_YP2E
🔸📜 Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες της σειράς «Ὁμιλίες εἰς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον».🔻
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/search/label/%F0%9F%94%B9%E1%BD%89%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B5%CF%82%20%CE%B5%E1%BC%B0%CF%82%20%CF%84%E1%BD%B4%CE%BD%20%E1%BD%99%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CE%BD%20%CE%98%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CE%BD.?m=1
🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk
__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0
📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1
📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0
Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk
__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share
†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.