11 Απριλίου 2021

Τό χάραγμα τοῦ Θηρίου καί ὁ οἰκονομικός ἀποκλεισμός. Ἡ φυσιογνωμία του.

†. Ευρισκόμεθα είς το 13ο Κεφάλαιο του βιβλίου της Αποκαλύψεως στον στίχο 16' : "καὶ ποιεῖ πάντας, τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν,"

   Εδώ ο ιερός Ευαγγελιστής, ο οποίος πάντα συνηθίζει να δίνει αυτήν την κατάταξη θα λέγαμε των ανθρώπων, όταν λέγει μικροί, μεγάλοι, πλούσιοι, φτωχοί, δούλοι, ελεύθεροι, για να εκφράσει ότι εκείνα που ενεργεί ο ψευδοπροφήτης για λογαριασμό του Αντιχρίστου, είναι για όλους τους ανθρώπους. Ότι δέν θα είναι μόνο οι πλούσιοι οι οποίοι θα υποστούν την κακιά, δηλαδή τις επιδράσεις του Αντιχρίστου. Ή μόνον οι φτωχοί. Ή μόνον οι ελεύθεροι, ή οι δούλοι ή μόνον οι μεγάλοι και όχι και οι μικροί και τα λοιπά. Αλλά τη σφραγίδα του ο Αντίχριστος, τη ενεργεία πάντοτε του Ψευδοπροφήτου, θα την εναποθέση εις πάντας τους ανθρώπους, αδιαφόρως φύλου, ηλικίας και κοινωνικής τάξεως. Αλλά εις αυτόν τον ένα άμεσο εξαναγκασμό που λέγαμε την περασμένη φορά, για να απονεμηθεί τιμή στο θηρίο το πρώτο, τον Αντίχριστο για να προσκυνηθεί η εικόνα του, με την απειλή του θανάτου, έρχεται και ένας έμμεσος τρόπος εκβιασμού, που είναι οικονομικής φύσεως και που φυσικά και αυτός εγκλείει την απειλή του θανάτου.

    "καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ."
(Αποκ. 13,17)
  
Καί να γίνει ώστε να μην μπορεί κανείς να αγοράσει ή να πουλήσει, παρά μόνον εκείνος ο οποίος θα έχει το χάραγμα, την σφραγίδα του Αντιχρίστου, που θα είναι το όνομα του θηρίου ή ο αριθμός που αντιστοιχεί είς το όνομα του θηρίου, του Αντιχρίστου. Βέβαια αυτό το "ο αριθμός" σας εξηγώ, λέμε Αθανάσιος. Το πρώτο γράμμα ελληνικά είναι το το (Α') =1. Το (θ) είναι το 9. Το δεύτερο (α) πάλι το 1. Το (ν) είναι το 50. Μετά είναι το (α) πάλι το 1. Το (σ) είναι το 200. To (ι) είναι το 10. Το (ο) είναι το 70. Το (ς) είναι πάλι το 200. Άν τα βάλουμε στη σειρά το όνομά μου τί αριθμό δίνει; Δίνει κάπου 500, 600, 700, δεν ξέρω πόσο. Ωστε ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί είς το όνομά μου. Είτε  λοιπόν είναι το ίδιο το όνομα ή ο αριθμός του ονόματος είναι το ίδιο πράγμα. Ώστε υπάρχει εδώ ένας οικονομικός αποκλεισμός. Προσέξτε αυτό το σημείο του οικονομικού αποκλεισμού.

   Όταν σας έλεγα και πέρυσι αναφερόμενος σε αυτόν τον οικονομικό αποκλεισμό, κάνοντας ένα άλμα εις το 13ο κεφάλαιο, ενώ ήδη ευρισκόμεθα πιο μπροστά, επειδή σας είχα, έτσι εκτάκτως αναφέρει ένα περιστατικό το οποίο και σήμερα θα αναφέρω, μερικοί από σας τρομοκρατηθήκατε. Και είπατε : Δηλαδή, θα υπάρχει ένας τρόπος που να μην μπορούμε να διακινούμεθα οικονομικά, που οι τράπεζες συνήθως είναι εκείνες που δημιουργούν τη διακίνηση, γιατί θα δούμε λίγο πιο κάτω, οι τράπεζες μπαίνουν στη μέση. Δηλαδή θα έχουμε κάποια δυσκολία; Πάρτε την περίπτωση που οι τράπεζες είχαν απεργία, και είδατε αμέσως υπήρχε μία οικονομική παράλυση στην αγορά. Άν υποτεθεί ότι αυτό δεν είναι γενικευμένο, αλλά είναι μόνο για πρόσωπα τα οποία δεν θα εξυπηρετούντο
οικονομικά από τις τράπεζες ή από την αγορά γενικώς, ούτε να αγοράσουν. Θα πηγαίνεις στον μπακάλη και θα τους λές, δως' μου ένα κιλό ζάχαρη, ή στο φούρναρη να του λές ένα κιλό ψωμί. Θα σου πεί, έχεις το χάραγμα; Έχεις την σφραγίδα; Η οποία θα είναι στο χέρι ή στο μέτωπο. Εάν την έχεις ψώνισε ότι θέλεις. Δέν την έχεις; Δέν θα ψωνίσεις τίποτα. Αυτό θα πεί δεν θα μπορεί κανείς να αγοράσει ή να πουλήσει. Είσαι παραγωγός, και θα θέλεις να πουλήσεις το εμπόρευμα σου. Δέν θα σου αγοράσουν το εμπόρευμά σου, την παραγωγή σου, εάν δέν έχεις το χάραγμα του Αντιχρίστου. Αντιλαμβάνεστε, είναι ένας εκβιασμός φοβερός. Καί δέν ξέρω οι άνθρωποι πώς θα μπορέσουν σε αυτό το σημείο να αντισταθούν, να αντιδράσουν, πραγματικά. Για να δείτε πόσο φοβερές θα είναι εκείνες οι ημέρες του Αντιχρίστου.

   Ποιά είναι όμως αυτή η σφραγίδα περί της οποίας ο λόγος; Ποιό είναι το χάραγμα; Χάραγμα, τότε την εποχή εκείνη, που γραφόταν η Αποκάλυψη, ήταν η αυτοκρατορική σφραγίδα, και έτσι ελέγετο χάραγμα  θυμηθείτε ακόμη την εποχή του Ναβουχοδονόσορος ή άλλων βασιλέων παλαιών, που ως σφραγίδα είχαν το δαχτυλίδι τους το οποίον, επάνω όπου εμείς σήμερα έχουμε μία πέτρα, ενδεχομένως κάπως έτσι, ένα διαμάντι μία πολύτιμη πέτρα, εκείνοι είχαν κάποια χαράγματα εκεί και ετίθετο σφραγίδα επάνω είς τα έγγραφα και η σφραγίδα αυτή ήταν στο χέρι πάντα του βασιλέως. Δέν ήταν κάπου σε ένα ντουλάπι, σε ένα συρτάρι που θα θα μπορούσε ο γραμματέας να την χρησιμοποιεί, ήταν στο χέρι του βασιλέως. Εάν υποτεθεί ποτέ ο Βασιλεύς έδινε σε κάποιον το δαχτυλίδι του, δηλαδή τη σφραγίδα, να το πώ έτσι, τη μεγάλη σφραγίδα του κράτους, να μιλήσω με μία σύγχρονη έκφραση, σήμαινε ότι αυτός που έπαιρνε τη σφραγίδα είχε μεγάλη δικαιοδοσία, και μεγάλη εξουσία. Σπουδαίο αυτό!
   Από εκεί λοιπόν είναι παρμένη η έκφραση "χάραγμα" δηλαδή σφραγίδα, που τί άλλο θα είναι παρά η σφραγίδα με το όνομα ή τον αριθμό του Αντιχρίστου.
Πιστεύω θα θυμάστε όταν πέρυσι την άνοιξη σας είχα αναφέρει ένα περιστατικό που μου είχε διηγηθεί ο κύριος Σωτηρόπουλος, ο κύριος Νικόλαος Σωτηρόπουλος, Θεολόγος του "Σταύρου". Είχε έρθει στη Λάρισα είχε κάνει μία ομιλία εδώ στον Σάπφειρο και ήλθε στο μοναστήρι, τον φιλοξενήσαμε, και μου είπε αυτό που τότε σας είχα πεί και δεν μπορούσα να το κρατήσω περισσότερο, ήθελα να σας το πώ αμέσως, αν και ήταν κάτι που ανήκε σ' αυτό το σημείο που σήμερα αναλύουμε. Με δυο λόγια θα σας το ξαναπώ.
   Κάποιος Ορθόδοξος ιερέας στην Αμερική, του είπε ότι ετοιμάζουν οι τράπεζες της Αμερικής μία μέθοδο ταυτότητος των καταθετών, διοτί σήμερα για να πάρεις χρήματα από την τράπεζα, να κάνεις μία ανάληψη χρημάτων φυσικά θα πας με την ταυτότητά σου και τα λοιπά, ετοιμάζουν μία μέθοδο ώστε η ταυτότητα να είναι ανεξιτήλως χαραγμένη στο δεξί χέρι ή στο μέτωπο με ακτίνες laser. Οπότε στο χέρι σου όταν θα είναι αυτή η σφραγίδα δεν φαίνεται εξωτερικά τίποτε, πρέπει να βάλεις το χέρι σου σε ένα ειδικό μηχάνημα για να γίνει η αποκάλυψη της σφραγίδος  ότι είσαι εσύ αυτος που είσαι. Και αυτό βέβαια σας είπα θα είναι ανεξίτηλο. Ή στο χέρι το δεξί ή στο μέτωπο. Θα είναι δύο αριθμοί ένας γενικός και ένας ατομικός. Ο γενικός αριθμός θα είναι το 666 και ο ατομικός αριθμός θα είναι ο αριθμός μητρώου σου πού είσαι στα κατάστιχα της τραπέζης ως καταθέτης. Θα είναι ο ατομικός σου αριθμός. Θα μου πείτε, γιατί να χρησιμοποιηθούν δύο αριθμοί; Άς πούμε ότι είναι έξυπνος τρόπος αυτός, μία ταυτότητα ανεξίτηλη που κανείς με τον τρόπο αυτό ό,τι και να κάνει, ότι είναι τα δακτυλικά μας αποτυπώματα επί παραδείγματι, που όπως και όπου να κινηθεί θα δώσει μία πιστότητα της ταυτότητός του. Δέν θα ήταν αρκετό να τεθεί ένας μόνο αριθμός; Ο ατομικός αριθμός; Τί θα χρειαζόταν ο γενικός αριθμός; Το 666; Αγαπητοί μου εδώ υπάρχει κάτι το καταπληκτικό.

   Όπως θα ξέρετε τα χρήματα, τα πολλά χρήματα που διακινούνται μέσα στις αγορές του κόσμου ολοκλήρου, ανήκουν σε χέρια Εβραϊκά. Αυτό το ξέρετε. Οι Εβραίοι δεν είναι πολλοί είς τον κόσμο, είναι 11 εκατομμύρια. Όλοι οι Εβραίοι σε όλο τον κόσμο. Αλλά κρατούν κατά ένα συντριπτικό ποσοστό την οικονομία του κόσμου. Συνεπώς αυτοί οι άνθρωποι ρυθμίζουν τα πράγματα. Αλλά τί θα ενδιέφερε αυτούς και τί σχέση έχουν αυτοί με τον αριθμό 666; Οι Εβραίοι έχουν μείνει άπιστοι εις τον Ιησούν Χριστόν. Και φυσικά αναμένουν άλλον Μεσσία. Είναι μία μερίδα οι λεγόμενοι Σιωνισταί, οι οποίοι έχουν Μεσσιανικές προσδοκίες αλλά υληστικού τύπου, υλιστικής διαστάσεως. Είναι γνήσιοι απόγονοι εκείνων των Εβραίων της εποχής του Χριστού, που ζήτησαν τον Μεσσία να είναι εθνικός απελευθερωτής και που θα τους έδινε να φάνε με χρυσά κουτάλια, να το πώ κατά την δημώδη έκφραση. Οι ελπίδες τους βεβαίως διαψεύστηκαν είς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού, γι' αυτό και τον εσταύρωσαν. Βέβαια είναι κι άλλα τα αίτια. Τον εφθόνησαν!
Μας λέγει σαφώς ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ότι "διά φθόνου παρέδωκαν αυτόν". Πότε όμως; Όταν είδαν να διαψεύδεται η ελπίδα τους ότι θα μπορούσε να σταθεί Μεσσίας όπως τον περίμεναν. Βεβαίως οι προφήτες δέν μιλούσαν για έναν τέτοιον Μεσσία. Αλλά μέσα στην παραζάλη της δίψας τους και την πείνας τους για ελευθερία και για πλούτο δέν ερμήνευσαν σωστά τους προφήτες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο. Με το κριτήριο των παθών ερμήνευαν τις γραφές. Κι' όταν κάνεις ερμηνεύσει τις γραφές με το κριτήριο των παθών, οπωσδήποτε Θα ερμηνεύσει λανθασμένα. Έτσι δέν έβλεπαν ότι ο Μεσσίας είναι'"παθητός". Και σκανδαλίσθηκαν όταν είδαν τον Μεσσία, τον αναμενόμενο, επί του σταυρού. Οι θέσεις που έλεγαν "αν είσαι εσύ ο Χριστός, κατέβα από τον σταυρό να δούμε και να πιστέψουμε" γιατί πάντα είχαν μέσα στο μεδούλι τους στην αναζήτηση θαύματος, που δέν είναι πάντα τεκμήριο το θαύμα. Γιατί θαύματα θα κάνει και ο ψευδόχριστος θα κάνει και ο Αντίχριστος. Δέν είναι πάντοτε το κριτήριο αυτό. Ωστόσο διαψεύστηκαν. Βεβαίως την Αγία Γραφή την γνωρίζουν, την Καινή Διαθήκη οι Εβραίοι. Βεβαίως γνωρίζουν ότι ο αριθμός 666 είναι ένας Μεσσίας, ο οποίος θα είναι και λέγεται από τους Χριστιανούς Αντίχριστος, οι άνθρωποι αυτοί όμως, πλέον παρέδωκαν την καρδιά τους είς τον σατανά Σαφώς ο Χριστός είπε, ότι εκείνος που δεν έχει τον Υιόν δέν έχει ούτε τον Πατέρα. Ακούστε αυτό, είναι τρομερό. Αυτός που δεν έχει τον Υιό δεν έχει ούτε τον Πατέρα, κι' εκείνος που δεν έχει τίποτα τότε είναι άθεος. Τότε λοιπόν οι Εβραίοι, αφού δεν έχουν τον Υιό, δέν πίστεψαν δέν έχουν ούτε τον Πατέρα, άρα είναι Άθεοι. Άρα λοιπόν έχουν κυβερνηθεί έχουν ήδη πιά κατακτηθεί από τον διάβολο. Και εφόσον είναι άνθρωποι με παχυλές υλιστικές θέσεις, δέν βλέπουν τίποτα άλλο μπροστά τους παρά χρήματα και την κοσμοκρατορία. Πώς θα εξυπηρετηθούν; Θα εξυπηρετηθούν μόνο αν δεχθούν τον Μεσσία, έναν Μεσσία που θα σταθεί αντίπαλος του Ιησού Χριστού. Ήδη διαισθάνονται ότι αυτός είναι εκείνος που φέρει τον αριθμό 666 στο βιβλίο της Αποκαλύψεως.
   Κάνει εντύπωση. Κάνει εντύπωση. Αλλά γιατί κάνει εντύπωση; Θυμάστε πέρυσι που σας είχα διαβάσει από μία μασονική προσευχή του 33ου βαθμού, που αποτείνεται πρός τόν Baphomet, που δεν είναι παρά ο διάβολος. Είναι ένα άγαλμα, που είναι ο τραγοπόδης θεός, ο Πάν, ας το πούμε, μισός άνθρωπος και μισός τραγί. Με κέρατα, έχει ουρά, και τα πόδια, τα χέρια είναι ανθρώπινα, τα πόδια είναι τραγίσια και κάθεται σταυροπόδι και αυτόν προσκυνούν. Ο Baphomet! Δηλαδή ο διάβολος, σας το ξαναλέω άλλη μία φορά. Και θα πείτε : Γιατί τον προσκυνούν; Οι άνθρωποι προσκυνούν αυτόν; Και υβρίζουν τον Γιαχβέ, τον Κύριο, τον Θεό; Ότι είναι ο εχθρός του πολιτισμού.. Ο εχθρός της προόδου.
και τα λοιπά και τα λοιπά.. Ενώ ο Baphomet, ο διάβολος είναι εκείνος που προάγει τον πολιτισμό, την επιστήμη, την τεχνική, την τέχνη, και τις ηδονές του κόσμου τούτου. Από την άλλη μεριά το Ευαγγέλιο δεν αρέσει. Αλλά και η Παλαιά Διαθήκη ως ασκητική, διότι θυμηθείτε τους Εβραίους στην έρημο αγαπητοί μου, πόσες φορές εγόγγυσαν όταν ο Θεός τους είχε υπό παιδαγωγία μόνο με το "μάννα". Αυτοί θέλανε και κρέας και τα σκόρδα και τα κρεμμύδια και τα ψάρια της Αιγύπτου, και θέλησαν να γυρίσουν πίσω και να αθετήσουν την επαγγελία του Θεού για μία γή επαγγελίας, υποσχέσεως. Συνεπώς οι Εβραίοι δεν θέλουν τον Θεό. Αλλά θέλουν έναν Μεσσία, έναν Θεό που θα τους δώσει υλικά αγαθά. Γι'  αυτό το λόγο απορρίπτουν τον Θεό της Καινής Διαθήκης. Απορρίπτουν και τον Ιησού Χριστό ως Μεσσία. Και θέλουν έναν που θα τους δώσει ευημερία. Και όταν ξέρουν ότι αυτός θα κυβερνήσει τον κόσμο εξ ονόματος των Εβραίων, και όπως θα δούμε στη συνέχεια, θα είναι Εβραίος, τότε λοιπόν χωρίς να γνωρίζουν ακόμη ποιός θα είναι, αποδέχονται τον αριθμό 666 που είναι το χαρακτηριστικό της δικής του επικρατήσεως παγκοσμίως. Έτσι εξηγούνται τα πράγματα.
   Άν διαβάσετε το τελευταίο πρωτόκολλο των σοφών της Σιών, το τελευταίο, πώς ζητούν και θέλουν να διαμορφωθεί ο μέλλων βασιλεύς, απόγονος του Δαυίδ, όπως λέγουν, ο αστήρ του Δαβίδ που θα βασιλεύσει στους Εβραίους και θα γίνει κοσμοκράτωρ, αγαπητοί μου θα βρείτε χαρακτηριστικά γνωρίσματα, όπως μας τα λέγουν οι Πατέρες δια τον μέλλοντα Αντίχριστο. Και υπάρχουν στοιχεία τα οποία θα τρομάξετε άν ακούσετε για τον Αντίχριστο, πόσο θαυμάσιος άνθρωπος θα είναι, στην αρχή, στην αρχή. Έτσι, τί το περίεργο αν ζητούν να βάλουν αυτούς τους δύο αριθμούς, τον αριθμό 666 και τον αριθμό τον ατομικό.
   Πάντως, όπως ξέρετε, επειδή κάθε προφητεία δεν έγινε από άνθρωπο, αλλά από το Πνεύμα του Θεού, ή το καταλαβαίνουν ή δέν το καταλαβαίνουν οι άνθρωποι γίνονται υπηρέτες της πληρώσεως των προφητειών του Θεού. Όταν επί παραδείγματι Ευαγγελιστής Ιωάννης βλέπει πώς ο Χριστός σταυρώνεται και λέγει, και διαμέρισαν τα ιμάτια του Κυρίου, γιατί ήτανε γραμμένο, και ότι ο Κύριος δεν συνεθλίβησαν τα οστά του, όπως των άλλων ληστών. Γιατί ήτανε γραμμένο, λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης "ὀστοῦν οὐ συντριβήσεται αὐτοῦ."
(Ιω. 19,36)
Ανά πάσα στιγμή βλέπει την γραφή. Μα την γραφή δεν την διάβαζαν οι Εβραίοι; Σπουδαίοι Ραβίνοι υπήρχαν, δέν διαβάζαν; Και όμως αγαπητοί μου εξεπλήρωσαν τις προφητείες χωρίς να το καταλαβαίνουν.
Καί συνεχίζει Η Αγία Γραφή : " Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς."
(Αποκ. 13, 18)

   Το (Χ) είναι το 600, το (Ξ) είναι το 60 και το (ΣΤ) είναι το 6. 666 Εδώ λέγει είναι η σοφία. Αυτός που έχει νού ας ψηφίσει τον αριθμό του θηρίου, να τον βρεί. Γιατί είναι αριθμός ανθρώπου. Όταν λέει αριθμός ανθρώπου, θα πεί είναι όνομα ανθρώπου. Καί μας δίνει όπως σας είπα και τον αριθμό.
   Αλλά για προσέξτε όμως λίγο εδώ. Ποιά είναι αυτή η σοφία; Ώδε η σοφία εστί. Προφανώς ομιλεί περί της θείας σοφίας, και όχι περί της σοφίας ως προϊόντος του ανθρωπίνου νου. Και, που σημαίνει ότι εκείνα που γράφω και σας λέγω, ώδε η σοφία, είναι κατανοητά μόνο κατόπιν θείας αποκαλύψεως και θείου φωτισμού. Θα μου πείτε μέχρι τώρα αποκαλύφθηκε το όνομα σε κάποιους σπουδαίους; Δέν αποκαλύφθηκε αγαπητοί μου. Δέν αποκαλύφθηκε. Ίσως να αποκαλύφθηκε στον Ευαγγελιστή Ιωάννη. Διότι, ήδη βρήκαμε στην Αποκάλυψη, που του λέει ο Θεός "αυτά δέν θα τα γράψεις". Το ίδιο πράγμα στον Δανιήλ. Ο οποίος και αυτός προφητεύει για τον Αντίχριστο. Και του λέει ο Θεός 'αυτό δέν θα το γράψεις". Τί σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι υπάρχουν κάποιες αποκαλύψεις που δεν αφορούν είς την Εκκλησία, αλλά αφορούν μόνο είς το πρόσωπο του προφήτου που γράφει τις προφητείες. Ειδικά μόνο. Διότι θα μπορούσε να ερωτηθεί ο Ιωάννης : "Κύριε σε παρακαλώ πές μου, ποιος είναι αυτός ο λυμεώνας; Ο καταστροφές της Εκκλησίας αλλά και σύμπαντος κόσμου; Πές μου ποιός είναι;"
"θα σου πώ ποιος είναι, είναι αυτός, αλλά δέν θα το γράψεις το όνομά του, Θα γράψεις μόνο τον αριθμό του ονόματός του." Και επειδή στον αριθμό του ονόματος ταιριάζουν πολλά ονόματα, δέν μπορεί κανείς να εντοπίσει αμέσως. Δεν μπορεί καθόλου, τίποτα, είναι αδύνατον.
   Ίσως ακόμη, το όνομα του λυμεώνος, του υιού της απωλείας και της ανομίας,
αυτό το όνομα να το εγνώριζε και ο Απόστολος Παύλος. Ίσως, να τους αποκαλύφθηκε δηλαδή. Ή αν θέλετε, μπορεί να εγνώριζαν το όνομα του Αντιχρίστου οι 12 Απόστολοι, και να το κράτησαν μυστικό. Και αυτό να μην κατατέθηκε. Να μην έχει κατατεθεί και δεν κατατέθηκε φυσικά στην Εκκλησία και αγνοούμε ποιός μπορεί να είναι. Κρατήθηκε μόνο για λογαριασμό τους. Τότε θα ερωτήσετε, γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δημιουργεί αυτή την πρόκληση; Να λέγει "ώδε η σοφία" εδώ είναι η σοφία. Κι' αυτός που έχει νού ας ψηφίση τον αριθμό του θηρίου. Γιατί είναι αριθμός ανθρώπου. Σε προκαλεί. Ε, αγαπητοί μου, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτή η πρόκληση, δέν είναι όπως θα τη φανταζόμαστε, μία πρόκληση, αλλά όσο και κυρίως να προκληθεί η προσοχή του αναγνώστου, στην περιέργειά του, ποιός άραγε μπορεί να είναι, και μέσα του ν' αρχίσει να αισθάνεται μερικά πράγματα, ότι πρέπει να προσέχει τον ερχόμενο Αντίχριστο. Και ότι ακόμα, αυτό δεν το στερεί η Αγία Γραφή, θα δοθούν πάρα πολλά χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας του Αντιχρίστου, ώστε δεν θα λείπει παρά μόνο το όνομα. Συνεπώς το όνομα θα το μάθετε ως να λέγει όταν γνωρίσετε όλα τα άλλα χαρακτηριστικά, κι' όταν θα έρθει ο Αντίχριστος θα πείτε είναι αυτός!
Συνεπώς είναι μία πρόκληση περισσότερο της προσοχής. Όχι της περιεργείας. Βέβαια ξέρουμε ότι ο άνθρωπος είναι περίεργος, και μέσα στην ιστορία έγιναν πολλές απόπειρες να αποκρυπτογραφηθεί ο αριθμός 666, όμως ματαίως. Ματαίως. Διότι τίποτα δεν αποκάλυψε ο αριθμός αυτός. Σας είπα ταιριάζει σε πολλά ονόματα.
Χρησιμοποιήθηκε το Ελληνικό αλφάβητο. Χρησιμοποιήθηκε το Λατινικό αλφάβητο. Χρησιμοποιήθηκε το Εβραϊκό αλφάβητο. Κατά την ταπεινή μου και φτωχή μου γνώμη, που φυσικά είναι και αυτό που δέχεται και η Εκκλησία κυρίως, είναι μάλλον το Ελληνικό αλφάβητο. Εφόσον  το βιβλίο της Αποκαλύψεως γράφτηκε Ελληνικά, πρέπει να χρησιμοποιηθεί το Ελληνικό αλφάβητο και όχι το Λατινικό. Για να δείτε δέ, τι τραβηγμένες ερμηνείες έχουν κάνει, φερ' ειπείν, βάζουν Λατίνος να πούν ότι οι Λατίνοι είναι αντίχριστοι• και το Λατί, το "τι" το γράφουν με "ει" και περισπωμένη, ενώ γράφεται με "ι". Γιατί; Γιατί βγαίνει ο αριθμός 661. Για να βάλουν ακόμα 5 νούμερα, το Ε=5, και βάζουν το "ε" και τι κάνουν Λατείνος. Βεβαίως.
Η το "αρνούμαι" του Ιππολύτου, "αρνούμαι", γιατί λέγει δέν θα είναι όνομα, αλλά θα είναι το "αρνούμαι τον Ιησού Χριστό". Το "αρνούμαι" το "μαι" το βάζουν με "ε". Διότι έτσι οικονομείται ο αριθμός. Το "ε" είναι το 5, ενώ το "αι" είναι το 15. Δηλαδή 10 νούμερα παραπάνω. Αυτά είναι τραβηγμένες ερμηνείες. Τίποτα από όλα αυτά δεν υπάρχει, τίποτα το ασφαλές. Τότε τί; Ε, ακούσατέ το λοιπόν.
Μόνο θα παρακαλέσω, επειδή πάρα πολλές φορές κυκλοφορούν αυτά τα ονόματα, συγκεκριμένα εδώ η Χ.Ο.Ε που υπάρχει εδώ στη Λάρισα, αυτοί που είναι οι Πεντηκοστιανοί, εδώ στη Λάρισα, από τους αδελφούς Χασιώτη, που σας έχω κι άλλοτε πεί, και προσέχετε πάλι σας ξαναλέγω. Μή βρεθείτε σε κύκλους τους. Είναι Πεντηκοστιανοί, είναι αιρετικοί! Υποστήριξαν ότι ο Αντίχριστος φέρει το όνομα Γουλιέλμος 2ος. Δέ βγαίνει ακριβώς. Τώρα πώς τι υποστήριξαν, δέν ξέρω. Γουλιέλμος 2ος, τρέχα γύρευε.

Επειδή λοιπόν υπάρχουν διαρκώς αυτές οι προκλήσεις, κι' ο άνθρωπος είναι περίεργος και μπορεί να πέσει θύμα της περιέργειάς του, ακούστε τον χρυσούν κανόνα της Εκκλησίας. Είναι του αγίου Ειρηναίου "Κατά αιρέσεων" στο 5ο βιβλίο 30η παράγραφος, και μετά του αγίου Ανδρέου Καισαρείας, στην ερμηνεία που κάνει στην Αποκάλυψη. Ακούστε πρώτα του αγίου Ειρηναίου : 

"Ασφαλέστερον και ακινδυνότερον το να περιμένει κανείς την πλήρωσιν της προφητείας ότι θα 'ρθεί ο Αντίχριστος, παρά να κάθεται κανείς να σκέφτεται και να προσπαθεί να από απομαντεύσει ποιός άραγε μπορεί να είναι ο Αντίχριστος."

   Ο δέ άγιος Ανδρέας Καισαρείας γράφει : 

"και την μεν ακρίβειαν της ψήφου, ως και τα λοιπά τα περί αυτού γεγραμμένα, ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν,"

   Αυτό είναι επιγραμματικό. Μάλιστα άν επιτρέπεται, για να το κάνω πιο ευμνημόνευτο

Θα μείνω σε δύο λέξεις μόνο : ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν. Ο χρόνος πράγματι αποκαλύπτει τις προφητείες. Αλλά πώς θα μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι ήλθε η πλήρωσις της προφητείας. Όταν έχει κανείς πείρα πνευματική και νήψιν. Ακούσατέ το. Τί είναι αυτή η νήψις; Νήψις καρδιάς, από τον νήφω που θα πει κατά λέξη εγκρατεύομαι οίνου. Και συνεπώς είμαι νηφάλιος, έχω καθαρό μυαλό. Αλλά όπως είναι γνωστό, τα πάθη δημιουργούν μέθη. Σκοτασμό του νού και της καρδιάς. Όταν δεν έχω λοιπόν, αυτήν την μέθη των παθών, δηλαδή βρίσκομαι σε μία νηπτική κατάσταση, η καρδιά μου νήφει πραγματικά, τότε θα μπορώ να βλέπω το καθετί, και να ερμηνεύω αυτό που συμβαίνει στην ιστορία. Όπως γράφει ο άγιος Ιγνάτιος στον άγιο Πολύκαρπο ότι "τους καιρούς καταμάνθανε τον αναμενόμενον προσδόκα". Κι' όπως θα δούμε λίγο πιο κάτω, η 2α του Χριστού παρουσία, συνδέεται χρονικά άμεσα με την εμφάνιση του Αντιχρίστου. Διότι ευθύς μετά θα έρθει ο Χριστός. Μετά τον Αντίχριστο, ευθύς μετά. Συνεπώς όταν λέγει εδώ "τους καιρούς καταμάνθανε "

είναι πολύ σπουδαίο. Δηλαδή να τους μελετάς τους καιρούς. Να βλέπεις. Για να μπορείς όμως να μελετάς και να βγάζεις συμπεράσματα πρέπει να έχεις καρδιά νήφουσα. Δηλαδή καρδιά που να είναι καθαρή. Καθαρή από πάθη. Να είσαι ο άνθρωπος ο πιστός, να μην έχεις κυριευθεί από πάθη και κακίες και ελαττώματα, και τότε θα μπορείς να βλέπεις. Πολύ λοιπόν επιγραμματικά λέει ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας ότι :  "ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα της νήφουσιν." Πολύ παραπάνω δέ, όταν οι δύο προφήτες, ο προφήτης Ηλίας και ο Ενώχ θα δείξουν τον Αντίχριστο και θα πούν : "Αυτός είναι". Τότε οι μέν άπιστοι θα δυσαρεστηθούν γιατί θα είναι το ίνδαλμά τους ο Αντίχριστος, όπου και τελικά το θανατωθούν από τον Αντίχριστο, οι πιστοί όμως θα πούν "αυτός είναι." Καί δέν θα είναι μόνο η πείρα η προσωπική και η νήψη της καρδιάς τους, που θα διακρίνουν από τα πολλά γνωρίσματα που δίνει η Αγία Γραφή της προσωπογραφίας του Αντιχρίστου, αλλά θα είναι και οι δύο προφήτες που θα δώσουν την επιμαρτυρία τους για το πρόσωπο του Αντιχρίστου. 

   Και συνεχίζει ο άγιος Ανδρέας : "ει γαρ έδει, καθώς φασι τινές των

διδασκάλων, σαφώς γνωσθήναι το τοιούτον όνομα, ο τεθεαμένος 

αυτό αν απεκάλυψεν." 

Γιατί αν έπρεπε να γνωσθεί να γίνει γνωστό σαφώς αυτό το όνομα του Αντιχρίστου, εκείνος που το είδε, - Γι' αυτό σας είπα ότι υπάρχει πιθανότητα, ότι ο άγιος Ιωάννης να γνώριζε το όνομα. Ο τεθεαμένος, αυτός που έχει δεί το όνομα, το είδε γραμμένο, θα το αποκάλυπτε. 

"αλλ' ουκ ηυδόκησεν η θεία χάρις εν θεία

βίβλω το του λυμεώνος όνομα γραφήναι."

Δέν ευδόκησε η Χάρις του Θεού να γράφει το όνομά του λυμεώνος, του καταστροφέως αυτού, να γραφτεί στο βιβλίο της Αγίας Γραφής.

"ώς δε έν γυμνασίας

λόγω, πολλά εστιν ευρείν, κατά τον μακάριον Ιππόλυτον και ετέρους πολλούς, ονόματα τον αριθμόν τούτον περιέχοντα προσηγορικά τε και κύρια."

Είναι πραγματικά σαν μιά γυμνασία της περιεργείας. Να ξέρει κανείς να πεί, ε, πολλά ονόματα βγαίνουν. Α, όχι λοιπόν. Δέν θα είμαι περίεργος. Θα περιμένω όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου.

   Εάν όμως αγαπητοί μου τεθεί μία απορία. Τότε, αφού δεν αποκαλύπτεται το όνομα, δεν αποκρυπτογραφείται ο αριθμός, τότε γιατί να τεθεί; Για ποιο λόγο να τεθεί; Έτσι απλώς ετέθη; Μήπως ο προφήτης παίζει; Ο προφήτης δεν παίζει. Ο προφήτης γράφει σοβαρά. Και κάτω από την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος. Τότε τί έννοια έχει αυτό; Απλούστατα, όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου τότε οι άνθρωποι θα αισθανθούν ότι επαληθεύεται η προφητεία. Ο Χριστός έλεγε για πράγματα που θα συνέβαιναν σε λίγες ώρες ή σε μία μέρα ή σε δύο τρείς μέρες. Σας τα είπα λέγει αυτά, όταν θα γίνουν για να τα πιστέψετε. Φερ' ειπείν τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, τους λέγει "Απόψε θα σκορπιστούν τα πρόβατα γιατί ο ποιμένας θα παταχθεί. Απόψε σύ Πέτρε θα με αρνηθείς'". Τα ξέρετε τα πιο πολλά να μην πολυλογώ. "Και οι άλλοι θα με αρνηθείτε. Σε τρεις μέρες θα αναστηθώ. Εσείς θα λυπηθείτε και ο κόσμος θα έχει χαρά για την σταύρωσή μου. Αλλά μη φοβάστε, και η γυναίκα, λέει άμα γεννήσει, ενώ πάει να γεννήσει έχει λύπη, όταν όμως γεννήσει έχει χαρά γιατί έφερε άνθρωπο στον κόσμο. Και εσείς θα χαρεί η ψυχή σας, και η καρδιά σας, όταν θα με ξαναδείτε πάλι. Σας τα είπα - σαφώς το λέγει αυτό ο Κύριος εκεί - σας τα είπα ώστε όταν γίνουν να πιστέψετε."

   Δηλαδή η προφητεία αγαπητοί μου, είναι το μεγαλύτερο τεκμήριο αληθείας και γνησιότητος. Δέν είναι το θαύμα. Γιατί θαύματα θα κάνει έστω και ψεύτικα και ο Αντίχριστος και ο διάβολος κάνει θαύματα. Μήπως ο πνευματισμός και η μαγεία δεν κάνουν θαύματα; Αλλά εκείνο που είναι αδιάσειστο τεκμήριο αληθείας είναι η προφητεία. Ο διάβολος δεν ξέρει το μέλλον, και δέν μπορεί να δώσει προφητεία. Κι' άλλοτε σας το είπα, στο βρόντο λέει μερικά πράγματα. Και οι άνθρωποι που θα πιστέψουν στον διάβολο, ο Θεός επιτρέπει για την τιμωρία τους στέλνοντας πνεύμα πλάνη, να επαληθεύσει εκείνο το οποίο πίστεψαν είς τον διάβολο, στο όνειρο, στην πρόρηση της γύφτισσας, της καφετζούς, του πνευματιστού, να επαληθεύσει μόνο και μόνο σαν μία τιμωρία ή παιδαγωγική ή καταδικαστική, φοβάμαι καταδικαστική. Διότι το πνεύμα της πλάνης είναι η εσχάτη τιμωρία που μπορεί να δώσει ο Θεός. Το λέγει η Αγία Γραφή αυτό, Παλαιά Διαθήκη, το πνεύμα της πλάνης, το λέει και ο Απόστολος Παύλος στους Θεσσαλονικείς, θα το δούμε λίγο πιο κάτω. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν η προφητεία είναι προνόμιο μόνο του Θεού. Γι' αυτό το λόγο ετέθη, για να εκπληρωθεί η προφητεία, και οι άνθρωποι της εποχής εκείνης, μπορεί να είναι η εποχή μας, μπορεί να είναι η επόμενη γενιά, δεν το ξέρουμε, να πούν : αληθής η προφητεία. Πρέπει να προσέξουμε. 


   Εδώ αγαπητοί μου τελειώνει το 13ο κεφάλαιο που αναφέρεται με στυγνό βέβαια τρόπο στον Αντίχριστο, αν θέλετε στο πρώτο θηρίο τον δράκοντα, τον διάβολο, στο δεύτερο θηρίο που έρχεται από την θάλασσα τον Αντίχριστο, και το τρίτο θηρίο πού είναι ο Ψευδοπροφήτης. Τώρα εδώ ο ιερός Ευαγγελιστής παρακάτω βάζει ένα Intermezzo. Βάζει κάτι ευχάριστο, - στη συνήθειά του είναι - για να δώσει έναν τόνο αναψυχής τον αναγνώστη, ύστερα από την καταπίεση της ψυχής του από τα δυσάρεστα να συμβούν. Πρίν όμως πάμε στο 14ο κεφάλαιο, για να δούμε αυτό το Intermezzo που είναι οι 144.000 παρθένοι, που ακολουθούν το αρνίον όπου αν υπάγει. Και είναι μία ωραιοτάτη εικόνα, ωραιοτάτη.

 Σας είχα υποσχεθεί ότι θα πρέπει να δούμε το θέμα του Αντιχρίστου όχι μόνο από την πλευρά της Αποκαλύψεως, αλλά και από ολόκληρη την Αγία Γραφή, τί μαρτυρίες έχουμε για τον Αντίχριστο, από ολόκληρη την Αγία Γραφή, Καινή και Παλαιά Διαθήκη, για να μην νομισθεί ότι είναι ένα μόνο σημείο της Αγίας Γραφής, η Αποκάλυψη. Όχι, είναι πολλά σημεία της Αγίας Γραφής. Και πώς ερμηνεύουν οι Πατέρες. Και πώς διαζωγραφίζουν την προσωπικότητα του Αντιχρίστου. Με λεπτομέρειες που θα εκπλαγείτε.

Γι' αυτό λοιπόν, βεβαίως πάρα πολύ σύντομα, θα δούμε και από την πλευρά αυτή το θέμα του Αντιχρίστου. Πού θα έρθει; Πώς θα έρθει; Από πού θα γεννηθεί;  Σε ποιό τόπο; και τα λοιπά.

   Καταρχάς πρέπει να σας πώ ότι το οξύ μάτι των Πατέρων της Εκκλησίας μας, διακρίνει εκείνα που εμείς δεν μπορούμε να διακρίνουμε με τόση ευκολία στην Αγία Γραφή. Γι' αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ως οδηγούς τους Πατέρες της Εκκλησίας μας, που είναι οι άγιοι της Εκκλησίας μας. Τα ονόματα που του αποδίδουν τόσο η Αγία Γραφή όσο και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, μερικά, γιατί είναι περισσότερα απ' αυτά που θα σας πώ, είναι τα εξής : Αντίχριστος Α' Ιωάννης 4,3. Θεός ειμί εγώ ιεζεκιήλ 28, 2 - 10, και β Θεσσαλονικείς 2,3. Τρίτον, άνθρωπος της αμαρτίας Β' Θεσσαλονικείς 2,3. Τέταρτον, υιός της απωλείας Β' Θεσσαλονικείς 2, 4.

Πέμπτον, αντικείμενος Β' Θεσσαλονίκείς 2,4.

Έκτον, υπεραιρόμενος (δηλ, υπερηφανευόμενος πολύ) Β' Θεσσαλονικείς 2,4. 

Έβδομον, άνομος Β' Θεσσαλονικείς 2,8.

Βλέπετε ο Απόστολος Παύλος έχει πολλές ονομασίες στον Αντίχριστο. 

Όγδοον θηρίον, στο οικείο κεφάλαιο που αναλύουμε. 

Ενατον, κοσμοπλανής, Διδαχή 16η παράγραφος τέταρτο χωρίο.

Δέκατον, εχθρός, άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων. 

Ενδέκατον, άνομος θεός, Ειρηναίος στο 5ο βιβλίο "κατά αιρέσεων". 

Δωδέκατον, υιός διαβόλου, ο Ιππόλυτος, επίσκοπος Ρώμης. Δέκατον τρίτον, όφις, τον αποκαλεί ο Ιάκωβ  στο παιδί του τον Δάν, Γένεσις 49, 16-18. Δέκατον τέταρτον,  πλάνος, Ιερός Δαμασκηνός. 

Δέκατον πέμπτον, ψευδόχριστος, ψευδείς Χριστός κατά λέξη, ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων. 


   Όλα τα ονόματα φυσικά αυτά, είναι φοβερά. Έκανα μία επιλογή για να σας δώσω μία εικόνα, γιατί από τα ονόματα ήδη καταλαβαίνουμε και το πρόσωπο. Ενδεικτικά θα χρησιμοποιήσουμε μόνο μερικά χωρία από την Αγία Γραφή, πολύ λίγα 3-4, Καινή και Παλαιά Διαθήκη. Και κατ' αρχάς από την Παλαιά Διαθήκη. Ένα θεμελιώδες σημείο για τον Αντίχριστο είναι το εξής : Όταν ο Ιακώβ ευλογούσε τα 12 παιδιά του στην Αίγυπτο, λίγο πριν πεθάνει, εις τον Ιούδα τον τέταρτο γιο του έδωσε όλη την ευλογία για να έλθει από αυτόν ο Μεσσίας.

Του είπε τα πιο μεγαλειώδη και επαινετικά λόγια. Θα δείτε μέσα σε εκείνα τα λόγια που είπε ο Ιακώβ για τον Ιούδα τον γιο του, να υπάρχει το στοιχείο της ενσάρκου οικονομίας του Υιού του Θεού. Τον θάνατό του, όταν του λέγει, ως σκύμνος που έπεσες να κοιμηθείς. Είναι ο θάνατος του Μεσσίου. Και ποιος μπορεί να σε ξυπνήσει, Δηλαδή ποιος τολμά να σε ξυπνήσει. Όταν δηλαδή θα αναστηθείς, τότε οι εχθροί σου θα τρέμουν, τον θάνατο, την ανάσταση, την Εκκλησία, την πίστη των εθνών και αυτός προσδοκία εθνών. Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Που ομιλεί περί κλίματος εκεί και την αιώνια μακαριότητα. Δηλαδή υπάρχει προφητικά η διαζωγράφησις των χαρακτηριστικών του Μεσσίου. Του Χριστού. Του Ιησού Χριστού, που είδε. Όταν έφτασε είς τον Δάν τον γιο του, προφητεύει το εξής : "Δὰν κρινεῖ τὸ λαὸν αὐτοῦ, ὡσεὶ καὶ μία φυλὴ ἐν Ἰσραήλ.

καὶ γενηθήτω Δὰν ὄφις ἐφ᾿ ὁδοῦ, ἐγκαθήμενος ἐπὶ τρίβου, δάκνων πτέρναν ἵππου, καὶ πεσεῖται ὁ ἱππεὺς εἰς τὰ ὀπίσω,

τὴν σωτηρίαν περιμένων Κυρίου."

(Γεν. 49, 16 - 18) 

   Η προφητεία αυτή η αγαπητοί μου εξεπληρώθη μερικώς επί του κριτού Σαμψών. Ο Σαμψών ήταν από τη φυλή του Δάν. Όταν λέγει " Δὰν κρινεῖ τὸ λαὸν αὐτοῦ". Ο Σαμψών ήταν κριτής και έκρινε τον λαό, όχι την φυλή του, λέγει εδώ η προφητεία "ὡσεὶ καὶ μία φυλὴ ἐν Ἰσραήλ." Θα κρίνει, δηλαδή θα σταθεί κριτής, αρχηγός δηλαδή ολοκλήρου του Ισραήλ και των 12 φυλών. Συνεπώς εδώ βλέπουμε την μερική πλήρωση της προφητείας, τον Σαμψών, αλλά γενικώς η προφητεία θα εκπληρωθεί είς τον Αντίχριστο. Ο Σαμψών ήταν ευσεβής άνθρωπος. Δέν ήταν ασεβής. Αλλά κυβέρνησε το λαό του Θεού. Εδώ ο Αντίχριστος θα είναι ασεβής, αλλά θα κυβερνήσει αυτός όχι μόνο το λαό του Θεού, τους Εβραίους αλλά θα γίνει κοσμοκράτωρ. 

   Το σημείο της προφητείας που λέγει "καὶ γενηθήτω Δὰν ὄφις" και να γίνει, αυτό το  "να γίνει" ότι ότι εύχεται, είναι προφητική η διάσταση αυτής της ευχής, ό Δάν να γίνει φίδι. Επληρώθει μερικώς επί του προδότου Ιούδα, κατά τον λόγο του Κυρίου : " ὁ τρώγων μετ᾿ ἐμοῦ τὸν ἄρτον ἐπῆρεν ἐπ᾿ ἐμὲ τὴν πτέρναν αὐτοῦ." 

(Ιω. 13,18 )

Αυτός που έτρωγε ψωμί μαζί μου, σήκωσε τη φτέρνα του και με κλώτσησε. Γενικώς όμως θα πληρωθεί επί του Αντιχρίστου, ο οποίος θα φέρει όλον τον διάβολο μέσα του. Θυμηθείτε, κι' ο Ιούδας είχε τον διάβολο μέσω του, και τότε, λέγει, όταν πήρε το ψωμί από τα χέρια του Κυρίου, τότε, εισήλθε ο σατανάς είς την καρδιά του Ιούδα του προδότου.

Καί ο διάβολος ο οποίος επτέρνισε, επτέρνισε, τρικλοπόδισε, να το πώ έτσι, επτέρνισε τούς πρωτοπλάστους. Κατόπιν επτέρνισε τον Κύριον. 

Θυμόσαστε την προφητεία εκεί στον παράδεισο, που λέγει ο Θεός "σύ δέ (λέγει στον διαβόλο) τηρήσης αυτού πτέρναν". Θα έρθεις να του πληγώσεις την πτέρνα. Γι' αυτό λέγεται και πτερνισμός. Θα τον τρικλοποδίσεις Θα του κάνεις κακό. Θα τον ανεβάσεις στο σταυρό. Κατόπιν ο διάβολος, ο πτερνιστής διάβολος έρχεται να διώξει την Εκκλησία. Τους πρωτοπλάστους τον Κύριο και την Εκκλησία. Εκείνο το μέρος της προφητείας που λέγει "ότι ο ιππεύς αναμένει την σωτηρία" έπεσε στα οπίσω, την σωτηρίαν περιμένων του Κυρίου. Ποιος είναι ο ιππεύς; Είναι ο πιστός άνθρωπος, ανύποπτος προχωρεί τον δρόμο του. Σύ Δάν, σαν φίδι, πηγαίνεις, πετάγεσαι ξαφνικά στο δρόμο του ιππέως και δαγκώνεις το άλογο• και ο ιππέας πέφτει ανάποδα πίσω, και ξαφνικά φυσικά χτυπάει το κεφάλι του. Ο δρόμος είναι έρημος. Προσέξτε, εικόνα προφητική. Ο Δρόμος είναι έρημος. 

Από που θα πάρει την σωτηρία του ο άνθρωπος αυτός, ο ταξιδιώτης; Παρά μόνο από τον Θεό. Που σημαίνει : ο Αντίχριστος θα είναι τόσο δυνατός, ώστε δέν θα υπάρχει  άνθρωπος ανώτερός του, για να ζητηθεί από κάποια θύματα να απαλλαγούν από τα χέρια του Αντιχρίστου. Και τότε μόνη Σωτηρία τους θα είναι, των πιστών, να στραφούν προς τον ουρανό και να παρακαλέσουν τον Χριστό. Και πράγματι. Η σωτηρία Θα έλθει από τον Χριστο. Πώς θα έλθει; Μας το λέει ο Απόστολος Παύλος στην Β' προς Θεσσαλονικείς επιστολής του : "Ο Κύριος αναλώσει αυτόν." Θα το καταστρέψει ο Κύριος. Και συνεπώς η προφητεία αυτή του Ιακώβ αναφέρεται καθολικά ή στον Αντίχριστο. Θα μου πείτε :  Από τον Δάν θα έλθει ο Αντίχριστος; Ναί. Περιμένετε. Ο Δανιήλ στο βιβλίο του, 7ο κεφάλαιο 25 στίχος, για να μην πώ, ότι ολόκληρο κεφάλαιο έχει για τον Αντίχριστο και πλείστα όσα άλλα χωρία εκτός του κεφαλαίου εκείνου.

   Παίρνω ένα χαρακτηριστικό χωρίο "καὶ λόγους πρὸς τὸν Ὕψιστον λαλήσει (ο Αντίχριστος θα λαλήσει λόγους προς τον Ύψιστον φοβερούς) καὶ τοὺς ἁγίους Ὑψίστου παλαιώσει (θα κακοποιήση τους Αγίους του Θεού) καὶ ὑπονοήσει τοῦ ἀλλοιῶσαι καιροὺς καὶ νόμον.(και θα σκεφτεί να αλλοιώσει καιρούς και νόμον. Καιροί είναι η φύσις και νόμος είναι ο νόμος του Θεού) 

(Δαν. 7,25)

Προσέξτε όμως κάτι.

Βρήκα μία καινούργια ερμηνεία επάνω στο "καιρούς" και χάρηκα πολύ για αυτή την ερμηνεία. Είναι η εξής : Καιροί είναι το παρελθόν, η Ιστορία και η Παράδοση. Θα το πω άλλη μία φορά. Το παρελθόν η Ιστορία και η Παράδοση. Θα ζητήσει ο Αντίχριστος να αλλοιώσει την Παράδοση, την Ιστορία.

Μήπως στην εποχή μας αλλοιώνεται η Ιστορία; 

Μήπως στην εποχή μας η Παράδοση αλλοιώνεται;

Ο καθένας ας κρίνει. Βλέπετε ότι γι' αυτό, δεν το λέγω εγώ τόσοι το λέγουν, ζούμε ημέρες Αντιχρίστου. Όταν βλέπουμε αλλοιώσεις πραγμάτων που ουδέποτε αποτολμήθηκαν να γίνουν, και βλέπουμε αυτές τις αλλοιώσεις ήδη να γίνονται. Είναι καταπληκτικό.

   Ο δέ νόμος πώς αλλοιώνεται; Όταν λέγει ο νόμος "ου μοιχεύσεις" και σου λέει, "ά βρε βλάκα, ευκαιρίες σου τυχαίνουν και λες ου μοιχεύσεις. Τί είναι η μοιχεία, τίποτα. Και τί είναι η πορνεία τίποτα δεν είναι. Γιατί τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου; Καταπίεση λέγεται αυτό."

   Αγαπητοί μου, διάβασα στο περιοδικό "ΖΩΗ" το βρήκα στα" επί τών γεγονότων". Το παίρνει από εφημερίδα. Ένας καθηγητής μέσης εκπαιδεύσεως σε ένα λύκειο της Ηλιουπόλεως, δέν το έχω μαζί μου να σας το διάβαζα, φοβερό πράγμα, είπε στους μαθητές, θα το διαβάσατε ίσως, είπε στους μαθητές, δέν θέλω, λέει να με σέβεστε, αυτά είναι δουλοπρέπειες είναι δουλοπρέπειες. Ο σεβασμός είναι δουλοπρέπεια. Αλλά τί• θέλω λέει να μου βρίζετε Χριστούς και Παναγίες, επί λέξει, όπως σας βρίζω και εγώ εσάς τα ίδια. Κι' αυτό λέγεται απελευθέρωση. Αυτό λέγεται ότι διατηρώ την προσωπικότητά μου και την ανθρωπιά μου. Ακούσατε παρακαλώ, ακούσατε; Αυτό θα πεί αλλοίωση του νόμου. Αυτά τα ακούσετε άλλοτε ποτέ; 

Απ' τους παππούδες σας, τους προπαππούδες σας, τα είδατε πουθενά γραμμένα; Το περί σεβασμού θέμα το είδατε ποτέ να αλλοιώνεται; Το είδατε πουθενά ποτέ; Πουθενά ποτέ. Άλλο πράγμα να υπάρχει άνθρωπος που δεν σέβεται. Δέν σέβεται αυτός. Αλλά δέν βάζουν τίποτα όμως, στα καλά καθούμενα, και να έχει και υψηλή θέση και να σου πεί ότι : "τί θα πεί σεβασμός, δέν έχει κανένα νόημα." Κι' εκείνοι που ετάχθησαν για την αγωγή της νεολαίας μας, να γίνονται αυτοι οι χειραγωγοί στο σκοτάδι και στο γκρεμό. Φοβερό πράγμα. Αυτό θα πεί αλλοίωση  καιρών και νόμου.

   Αλλά αγαπητοί μου, τί να πεί κανείς, και ο Κύριος προφήτευσε και ειδοποίησε τους μαθητές του για τον Αντίχριστο. Καλύτερα, ειδοποίησε τους ίδιους τους Εβραίους ο Κύριος. Και τους είπε ότι : "ἐγὼ ἐλήλυθα ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ πατρός μου, καὶ οὐ λαμβάνετέ με·" (Εγώ ήλθα στο όνομα του πατέρα μου και δέν με λαμβάνετε. Εάν έλθει άλλος) "ἐὰν ἄλλος ἔλθῃ ἐν τῷ ὀνόματι τῷ ἰδίῳ, ἐκεῖνον λήψεσθε."

(Ιω 5,43) 

Εγώ ήλθα δέν με δεχθήκατε, 

όταν θα 'ρθεί άλλος, αυτόν θα τον δεχθείτε και αυτός ο άλλος δεν θα είναι παρά ο Αντίχριστος. Και όπως ερμηνεύει ο ιερός Χρυσόστομος, πατρολογία 59 σελίδα 235, "τον Αντίχριστο ενταύθα ενίτεται" δηλαδή υπαινίσσεται εδώ ο Κύριος, αυτόν τον ίδιο τον Αντίχριστο. 

   Αλλά επειδή η ώρα πέρασε, πρώτα ο Θεός θα συνεχίσουμε την ερχομένη Κυριακή.


56η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης
« Ιερά Αποκάλυψις ».

Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :
" Ἱερά Ἀποκάλυψις " εδώ ⬇️
http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/kainh-diauhkh/iera-apokalycis
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40qa7vUvidbEX6OBGq3b9WeV

🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk

__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0

📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1

📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0

__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share

Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk

†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.