11 Απριλίου 2021

Στο Θεό προσφέρουμε πάντα το εκλεκτό.


†. Είναι γνωστό ότι οι θυσιαζόμενες απαρχές ήταν πάντοτε ό,τι εκλεκτόν. Δέν θα έτρωγες το πρώτο σταφύλι, θα το πήγαινες στον ναό. Δέν θα έκανες ψωμι τα πρώτα σιτάρια που θέριζες, να το φάς εσύ το ψωμί, θα το έκανες να το προσφέρεις στον ναό, αυτό λέγεται "απαρχή". Καί από τις απαρχές διαλέγουμε το εκλεκτότερον να το πάμε είς τον ναό.

   'Έλεγε ο παλαιός νόμος, κι' επειδή έχουμε την λέξη απαρχή, και η λέξη απαρχή συναντάται στην Π. Δ στο θέμα των θυσιών που λέγει, αυτοί, ποιοί; οι 144.000 έχουν αγοραστεί από τους ανθρώπους. Δηλ. έχουν συλλεγεί από τους ανθρώπους. Έγινε μια διαλογή.
Αυτή η διαλογή που έγινε ήταν η απαρχή στον Θεό και είς το αρνίο. Δείτε ομοτιμία. Τω Θεώ και τω αρνίω. Ο Θεός Πατήρ και ο Χριστός είναι ίσα. Είναι ίσοι. Θεός ο Πατήρ, Θεός και ο Υιός. Γι' αυτό και η προσφορά είναι καί εις τόν Θεόν και εις το Αρνίο. Ομοτιμία Πατρός και Υιού. Απαρχή λοιπόν θα πεί ο,τι εκλεκτότερον. Απηγορεύετο στην Π.Δ η τυχούσα προσφορά. Αυτό εξ' άλλου μας διδάσκει και η θυσία του Κάϊν. Όταν ο Κάϊν προσέφερε θυσία, δέν ήταν εκλεκτή η προσφορά του, και δέν έγινε αποδεκτή από τον Θεό. Τούτο σημαίνει ότι οι 144.000, πάντα συμβατικός αριθμός, που σημαίνει ένα πλήθος, ήσαν εκλεκτοί άνθρωποι. Από πάσης πλευράς. Είτε είχαν ωραία ψυχή, είτε είχαν προσόντα σωματικά, είτε προσόντα διανοητικά,
προσόντα πνευματικά, είτε ευγένεια γένους, είτε αξιώματα κατά κόσμον, είτε νεότητα, είτε ακμαιότητα, είτε ωραιότητα, είτε υγεία, είτε τέλος πάντων ό,τι εκλεκτόν, το έδωσαν εις τον Θεόν. Που σημαίνει ότι δεν μπορούμε παρά να προσφέρουμε ό,τι εκλεκτό στον Θεόν. Ο Θεός μας έδωσε εκλεκτά πράγματα σε μας και μας έκανε εκλεκτούς ανθρώπους, μας έκανε 
σπουδαίους. Τώρα θα ιδιοποιηθούμε ο,τι εκλεκτό μάς δίνει ο Θεός για να το
χρησιμοποιήσουμε για δική μας απόλαυση και για δική μας κατανάλωση καί να
του δώσουμε του Θεού τί;

   Λέγουν πολλές φορές οι άνθρωποι: Για κοίταξε, τί κρίμα... Έξυπνος άνθρωπος, σπίρτο σκέτο και πήγε κι έγινε κληρικός, έγινε μοναχός. Αυτός θα μπορούσε τόσα να αποδώσει, ή να βγάλει τόσα λεφτά."
Οχι αδελφοί μου έτσι, όχι αδελφοί μου έτσι. Επειδή ακριβώς έχει αξία, ήταν έξυπνος άνθρωπος, πήγε να γίνει αφιερωμένος. 
Που είναι εκείνοι που λυπούνται όταν δούν κάποιον νέον με προσόντα να αφιερώνεται στο Θεό; Την απάντησή τους την έχουν εδώ. Που είναι εκείνοι που λέγουν ότι θα προσφέρουν τα γηρατειά τους στον Θεό; Ε, λέγει, τώρα είμαι έξυπνος, θα βγάλω λεφτά. Είμαι ωραίος, είμαι ακμαίος, είμαι υγιής, θα χαρώ την ζωή μου καθ' οποιονδήποτε τρόπον, ενόμως - ανόμως. Όταν θα γεράσω, έ, τότε με το μπαστουνάκι μου, θα πηγαίνω στην Εκκλησία, θα εξομολογούμαι, θα κοινωνώ. Που είναι εκείνοι που το λέγουν αυτό; 

   Ξέρετε εκείνη την ιστορία, την αρχαιοελληνική ιστορία, που κάποτε, κάποιος άνθρωπος πεινούσε, και παρεκάλεσε τον Θεό, και του λέγει : Θεέ μου σε παρακαλώ, στείλε μου ένα σακί καρύδια, είμαι πολύ πεινασμένος, καί  σου υπόσχομαι Θεέ μου, ότι θα σου προσφέρω στον ναό σου τα μισά.
Πράγματι λοιπόν όπως προχωρούσε βρίσκει ένα σακί καρυδια. Γεμάτας χαρά αυτός, πηγαίνει στο σπίτι του, το σπάζει όλα, τα τρώγει όλα, κι' έβαλε τα φλούδια μέσα στο σακί. Και βέβαια τα φλούδια έγιναν μισά στο σακί. Καί τα πηγαίνει μετά στό ναό και λέγει : Θεέ μου, σου είχε υποσχεθεί ότι θα σου δώσω τα μισά, πάρτα τα! Τα φλούδια...
Ε λοιπόν, τί θέλεις αδελφέ μου, τα φλούδια των γηρατειών σου να δώσεις; Τα φλούδια της απουσίας της υγείας σου πια να δώσεις; 
Τόν καιρό που ήσουν ακμαίος; Υγιής; 
Ικανότητες που είχες; Τώρα που τα έχασες αυτά, τώρα λές, τώρα θα γυρίσω στον Θεό; Καί όπως πολύ ωραία λέγει ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Άμ καημένε, τότε δέν άφησες εσύ την αμαρτία, σε άφησε αυτή. Γιατί γέρασες." Αυτό θα προσφέρεις αδελφέ μου είς τον Θεον;

   Και ο Θεός θέλει τα πρωτόλια, θέλει την απαρχή, θέλει ο,τι εκλεκτόν, γιατί αλλοιώτικα, θα το ξαναπώ άλλη μιά φορά η προσφορά μας μοιάζει με την προσφορά του Κάϊν.


Απόσπασμα από την 59η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης « Ιερά Αποκάλυψις ».

Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :
" Ἱερά Ἀποκάλυψις " εδώ ⬇️
http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/kainh-diauhkh/iera-apokalycis
↕️
https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40qa7vUvidbEX6OBGq3b9WeV

🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk

__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0

📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1

📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0

__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share

Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk

†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.