11 Απριλίου 2021

Στον Οικουμενισμό μέσα.. δέν υπάρχει σωτηρία!

†.Εις τον κόσμον αυτόν, λέει, το γνήσιο, έρπει το νόθο. Και η εξήγησις είναι ότι πλάι στον Χριστόν σέρνεται ο Διάβολος. Μάλιστα, ο Μονοφυσιτισμός, ο οποίος ποτέ δεν έλειψε, είναι η άρνησις της ανθρωπίνης φύσεως του Χριστού.

Έτσι, αν οι Πρωτόπλαστοι δεν είχαν αμαρτήσει, ο Διάβολος δε θα είχε τόπον εις τον Παράδεισον. Τώρα, τον τόπον αυτόν τον έδωσαν οι Πρωτόπλαστοι -αλλά και όλοι οι απόγονοί των- με τον τρόπο που ζουν.
Έτσι, ο Χριστός έρχεται μέσα σ’ έναν κόσμο, που οι άνθρωποι θέλουν να κρατούν τον Διάβολον.
Θα επαναλάβω αυτή τη φρασούλα: θέλουν να κρατούν, δυστυχώς, τον Διάβολον εις την ζωή των και, έτσι, ο Διάβολος βρίσκει τόπο εις τη ζωήν των ανθρώπων.
Έρχεται και καλεί ελευθέρως τις ανθρώπινες προαιρέσεις, ο Διάβολος, όμως, πολεμά τον Χριστό. Και, επειδή είναι ο νικημένος από τον Σταυρόν τού Χριστού, μετέρχεται την παραχάραξιν, τη νοθείαν τής αληθείας! Είτε παραχάραξις είτε νοθεία αυτά είναι, όλα, με μία λέξη: ψεύδος, πλάνη! Έτσι, αν ο άνθρωπος πλανηθεί και μείνει στο παραχαραγμένο, βέβαια, χάνει τη σωτηρία. Κι αυτό το ξέρει πολύ καλά ο Διάβολος.
Στο παραχαραγμένο, στο νόθο δεν υπάρχει η σωτηρία. Εξάλλου, αν το θέλετε, αυτό σημαίνει “είμαι Ορθόδοξος Χριστιανός”: ότι έχω αποδεχθεί ό,τι η Εκκλησία ορθώς ερμήνευσε. Ενώ, αν βγω από την ορθήν ερμηνείαν τού Λόγου τού Θεού, που μου παρέχει η Εκκλησία, τότε δεν μπορώ να σωθώ, διότι - και ποια είναι η αξία, παρακαλώ, της Ορθοδοξίας; Συνεπώς, το πνεύμα τής πλάνης στον κόσμο είναι θέμα ζωής ή θανάτου. Γι αυτό αρχίζει και υπάρχει η προειδοποίηση εκ μέρους τού Ευαγγελιστού Ιωάννου ότι είναι δείγμα υπερτάτης αγάπης προς τον άνθρωπο να τον βοηθήσει να γνωρίσει την αλήθεια. Και, επειδή, λίγο πιο πάνω, μίλησε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης για την αγάπη στην πλησίον, στο κείμενο, εννοείται, πιο πάνω, για να μη νομισθεί ότι θα πρέπει να αγκαλιάζουμε οποιονδήποτε, κάνει εδώ τη διάκριση, παρ’ ότι ήδη ετέθη το θέμα, όταν έγραψε:
“ Τεκνία μου, μὴ ἀγαπῶμεν λόγῳ μηδὲ τῇ γλώσσῃ, ἀλλ᾿ ἐν ἔργῳ καὶ ἀληθείᾳ.”.
(Α'Ιω. 3,18)
Γιατί, ξέρετε, υπάρχουν πολλοί, οι οποίοι -μάλιστα, έχουν εφεύρει και τη ρετσινιά τού ρατσιστή, έτσι, σού λένε, είσαι ρατσιστής, αν δεν αγαπάς αυτόν ή εκείνον ή δεν κάθεσαι μαζί του! “Γιατί να μην καθίζεις με τον χιλιαστή, με τον αιρετικό, τον άθεο; Να τα πεις, να γίνετε φίλοι, γιατί, αλλιώτικα, είσαι ρατσιστής! “ - εφηύραν, σας είπα, αυτόν τον ανόητον τίτλον τού ρατσιστού, αν αυτά τα πράγματα μπορούν να χαρακτηριστούν σαν ρατσισμός! Γι’ αυτό, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μάς βοηθάει να ξεχωρίσουμε. Δεν μπορείς με όποιον - όποιον να κάνεις παρέα. Μ’ όποιον - όποιον να κοινωνείς. Επί παραδείγματι, όταν   φέρνετε το πρόσφορό σας, και, καμιά φορά, βλέπουμε κάποιο όνομα ξένο, επειδή, κατά τεκμήριον, είμεθα όλοι ορθόδοξοι, δηλαδή το 98%, όπως λέγεται -διότι ο άπιστος, ο άθεος δε θα πάει πρόσφορο στην εκκλησία- και, καμιά φορά, βλέπουμε κανένα ξενικό όνομα, ρωτούμε: “είναι βαπτισμένος ο άνθρωπος αυτός;”. Διότι, στην πράξη, τώρα, και είναι πολύ χαρακτηριστικό, στο Άγιο Δισκάριο, που είναι ο Αμνός, η Θεοτόκος, και είναι τα τάγματα των Αγίων, Αγγέλων κτλ, βάζουμε τις μερίδες των πιστών. Εκεί δεν μπορεί να μπει μερίδα ενός απίστου! Απαγορεύεται ρητώς, ρητότατα, να μνημονεύσουμε άνθρωπον, ο οποίος δεν είναι βαπτισμένος, δεν είναι ορθόδοξος. Είναι εκτός εκκλησίας. Να  βαπτιστεί και τότε δεν έχουμε αντίρρηση. Εάν αυτό, βέβαια, το ξέρανε οι άνθρωποι, θέλω εσείς να το ξέρετε, όμως, τότε θα μας λέγανε ότι είμαστε, κατά κυριολεξίαν, ρατσισταί. Βλέπετε! Τι πλάνη! Λέει, λοιπόν, ο Ηγουμένιος τα εξής: “νυν επιφέρει (δηλαδή ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής) την διάκρισιν των, όντως, αδελφών και των παραπλησίων, ίνα, ταύτην έχοντες, μη δια την εντολήν, την περί τής αγάπης, περιπίπτωμεν τοις ψευδαδέλφοις και ψευδαποστόλοις και ψευδοπροφήταις, μεγίστην εαυτοίς βλάβην εκ τούτου πορίζοντες”. Διότι, αν δεν έχουμε τη διάκριση πώς θα αγαπούμε, πού θα αγαπούμε, τότε θα περιπέσουμε σ’ αυτούς τους ψευδαδέλφους, ψευδαποστόλους, ψευδοπροφήτας, αιρετικούς κτλ. κι αυτό θα μας προκαλέσει μεγίστην βλάβην. Γι’ αυτό κι ο Οικουμενισμός, αυτή η σύγχρονη επινόησις, που είναι μία παναίρεσις, έχει συλλέξει όλες τις αιρέσεις. Πώς, δε, τις συνέλεξε; Απλώς, αγκαλιάζει όλους με το εξής επιχείρημα: ένας, λέει, είν’ ο Θεός και δεν έχει σημασία αν τον λέμε “Αλλάχ” ή αν τον λέμε, δηλαδή τον Θεόν, ή ό,τι άλλον. Αυτό είναι φοβερή πλάνη! Είναι το αποκορύφωμα πάσης πλάνης. Και, ξέρετε, ο Οικουμενισμός δεν μας χτυπάει την πόρτα! Είναι μέσα! Το ακούτε; Και, πολλές φορές, ναι ναι, στο πρόσωπο επισκόπων, πρεσβυτέρων, θεολόγων είναι μέσα! Ίσως, πριν κάποια χρόνια, να σας έλεγα ότι χτυπάει την πόρτα. Τώρα, όμως, είναι μες στην Εκκλησία! Και προσπαθούν  να εκθεμελιώσουν την Εκκλησία. Από μίαν ανθρωπαρέσκεια, να δείξουν ότι, ξαναλέγω -τρίτη φορά- ότι δεν είμαστε ρατσιστές κι ότι πρέπει όλους να τους αγαπάμε! “Σ’ αγαπώ, αδελφέ μου” , όπως και στην παραβολή τού Καλού Σαμαρείτου, “άμα σε δω στον δρόμο κ είσαι πεσμένος, θα σε σηκώσω”. Αν η Αγία Γραφή, η Παλαιά Διαθήκη, λέει: “αν δεις το ζώο”, λέει, “του συνανθρώπου σου νά ‘χει πέσει χάμω, φορτωμένο, σ’ έναν λάκκο, να το βγάλεις, να το σηκώσεις το ζώο”. Πόσω περισσότερο έναν άνθρωπο. Αλλά κοινωνία δεν μπορούμε να έχουμε. Έτσι, λοιπόν, ο Οικουμενισμός είναι η συνισταμένη όλων των αιρέσεων. Και, όμως, είναι για πολλούς δυσδιάκριτο σημείον, πράγμα που φανερώνει ότι χρήζει προσοχής και καταρτίσεως σχετικής εκ μέρους των πιστών. Πρέπει να ξέρουμε τι διδάσκει ο Χιλιασμός, πρέπει να ξέρουμε τι διδάσκει η Α' ή η Β' αίρεσις και να είμεθα μακριά και προσεκτικοί και πρέπει να πούμε ότι η προτροπή αυτή τού Ευαγγελιστού Ιωάννου δεν αποτείνεται στους χαρισματούχους, που έχουν το χάρισμα της διακρίσεως των πνευμάτων  - και λέει “άλλω δε”, λέει ο Παύλος, “διακρίσεις πνευμάτων”, λέει στους Κορινθίους, αλλά προς κάθε πιστόν.
Και, αν δεν μπορεί κάποιος -απλοϊκός άνθρωπος- να διακρίνει; Να πάει να ρωτήσει τους αρμοδίους.


Απόσπασμα από την 14η ομιλία στην κατηγορία
« Μνήμη Αγίων ».

Όλες οι ομιλίες της Κατηγορίας :" Μνήμη Ἁγίων " εδώ ⬇️http://arnion.gr/index.php/p-thanasios-mytilina-os/milies-p-thanasiou/diafora-uemata/mnhmh-agivn↕️https://youtube.com/playlist?list=PLxBsMI6pr40qFnx_UZ0gQ-sphclbJ6E6y

Απομαγνητοφώνηση : Μαρία Δερμιτζάκη:
https://youtube.com/@orthodoxaskirtimata

🔸Επεξηγηματικό βίντεο Ασπάλαθου.
https://youtu.be/8tNfAHRkTCk

__⬇️Playlist "Ασπάλαθου".⬇️__
https://aspalathos21.blogspot.com/2021/07/blog-post_83.html?m=0

📃Απομαγνητοφωνημένες ομιλίες του πατρός Αθανασίου. ⬇️
https://athanasiosamvonas.blogspot.com/2021/04/blog-post_15.html?m=1

📜 Αποσπάσματα ομιλιών πατρός Αθανασίου ⬇️
https://athanasioslogos.blogspot.com/?m=0

__⬇️ Facebook ⬇️__
https://www.facebook.com/groups/1637818926362004/?ref=share

Κατάλογος ομιλιών πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.
https://drive.google.com/file/d/1JmrxaObMVyTA4_pS5yuMaQdoBf8-LwBP/view?usp=drivesdk

†.Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.